Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Kaayman
Level 1

Wel wifi geen internet op tablet

Sinds mijn oude router is vervangen door een Connectbox kan ik met mijn tablet (Galaxy note 10.1 , Android 5.1, is de laatste update) niet meer op internet. Ik krijg zonder problemen Wifi verbinding, maar kan geen internet pagina openen. De tablet heeft geen problemen bij andere netwerken (o.a. op mijn werk).
Ondertussen is er een monteur langsgeweest en heeft de kabel tussen connectbox en horizon box weggehaald (dat heeft een andere probleem opgelost n.l. dat de internet verbinding met andere apparaten soms instabiel was).
Maar dit probleem is hardnekkiger. Ik heb router gereset, tablet factory reset, verbindingen vergeten, maar niets lijkt te werken. De 2,5 en 5 ghz kanalen hebben verschillende namen. En verder heb ik voor zover ik kan zien ook de andere tips van andere discussies geprobeerd, maar de tablet wil niet op het internet komen.
Het enige wat helpt is het gast wifi kanaal aanzetten. Via dat kanaal kan ik wel op internet (maar dat werkt natuurlijk niet bij de extra access points) en ik werk eigenlijk altijd boven waar het gast netwerk geen bereik heeft...
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kaayman
Level 1
Topicstarter
Oké het is opgelost met hulp van iemand van Ziggo. Probleem lag in combinatie van nieuwe connectbox en extra accesspoint van ziggo. Na eerst alle internetkabels uit de connectbox gehaald te hebben en deze teruggezet te hebben naar fabrieksinstellingen deed de tablet het weer. Daarna één voor één de andere apparaten weer verbonden en bij het extra accesspoint ging het mis. Deze ook teruggezet naar fabrieksinstellingen en alles doet het weer naar behoren. Iedereen bedankt voor het meedenken.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Problemen met trage/slechte verbinding op Android?

Mogelijk is bovenstaand topic je oplossing.
0 Kudos
Kaayman
Level 1
Topicstarter
Dank voor de suggestie. Maar helaas, dat had ik al geprobeerd, maar hij staat al op statefull. Ik heb al veel geprobeerd, maar verdeeld over een langere periode dus ik kon me niet meer alles herinneren. Anders was het handig geweest als ik dat er meteen bij had gezegd.
0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Kaayman wat gebeurt er als je het Gastennetwerk open zet in de Connect Box, kan je dan wel met je tablet op Wifi
0 Kudos
Kaayman
Level 1
Topicstarter
Hallo Dave, ja dan kan ik wel op wifi en op internet (in het andere geval kan ik wel op wifi maar niet op internet). Helaas lost dat mijn probleem niet helemaal op omdat ik meestal boven werk via een accesspoint en daar kan ik wel op wifi maar niet op internet (voor de connectbox ging dat zonder pobleem)...
0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Misschien een optie even je modem in fabrieksherstel te zetten en opnieuw configureren.

Staan beide Wifi ssids wel apart van elkaar gescheiden.

Zijn kleine tips en misschien helpt het.
0 Kudos
Kaayman
Level 1
Topicstarter
Hallo Dave, ja ze hebben een eigen naam en eigen kanaal.
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Ok, dan hoop ik dat een moderator of Bert nog verder kan helpen
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Wat ik ook wel eens voorbij heb zien komen zijn de volgende zaken die een goede verbinding in de weg stonden.

Geef 2,4 en 5 GHz een SSID naam en beveiligingssleutel met alleen Hoofdletters, kleine letters en cijfers, geen spaties of vreemde tekens.
0 Kudos
Kaayman
Level 1
Topicstarter
Dank Bert, ik heb het net geprobeerd, maar helpt ook niet. Helaas
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Helaas weet ik te weinig van Android om er iets zinnigs over te zeggen.
Hopelijk komt er snel iemand voorbij die hier meer van weet.
0 Kudos
Kaayman
Level 1
Topicstarter
Oké het is opgelost met hulp van iemand van Ziggo. Probleem lag in combinatie van nieuwe connectbox en extra accesspoint van ziggo. Na eerst alle internetkabels uit de connectbox gehaald te hebben en deze teruggezet te hebben naar fabrieksinstellingen deed de tablet het weer. Daarna één voor één de andere apparaten weer verbonden en bij het extra accesspoint ging het mis. Deze ook teruggezet naar fabrieksinstellingen en alles doet het weer naar behoren. Iedereen bedankt voor het meedenken.
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Kaayman Dank voor je update, daar kan iemand anders ook weer verder mee als hij dit fenomeen tegenkomt.:relaxed:
0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hoi Kaayman, welkom nog hier!

Super dat je hier de oplossing met ons deelt. Wat Bert zegt klopt helemaal, hier hebben anderen met een soortgelijk probleem zeker wat aan! Veel internetplezier weer 🙂
0 Kudos