Sinds mijn oude router is vervangen door een Connectbox kan ik met mijn tablet (Galaxy note 10.1 , Android 5.1, is de laatste update) niet meer op internet. Ik krijg zonder problemen Wifi verbinding, maar kan geen internet pagina openen. De tablet heeft geen problemen bij andere netwerken (o.a. op mijn werk).
Ondertussen is er een monteur langsgeweest en heeft de kabel tussen connectbox en horizon box weggehaald (dat heeft een andere probleem opgelost n.l. dat de internet verbinding met andere apparaten soms instabiel was).
Maar dit probleem is hardnekkiger. Ik heb router gereset, tablet factory reset, verbindingen vergeten, maar niets lijkt te werken. De 2,5 en 5 ghz kanalen hebben verschillende namen. En verder heb ik voor zover ik kan zien ook de andere tips van andere discussies geprobeerd, maar de tablet wil niet op het internet komen.
Het enige wat helpt is het gast wifi kanaal aanzetten. Via dat kanaal kan ik wel op internet (maar dat werkt natuurlijk niet bij de extra access points) en ik werk eigenlijk altijd boven waar het gast netwerk geen bereik heeft...