Kijk eens aan, het hele Apple team komt kijken of we je kunnen helpen 😉
Eigenlijk zijn de dingen, die ik zou willen benoemen, al aangegeven door mijn voorgangers. Maar je zou nog 1 controle kunnen doen om te zien of het echt aan je MacBook ligt of toch niet. Je zegt dat alles normaal wel werkt via Wifi dus het moet wel je nieuwe MacBook zijn.
Ga eens naar het appeltje, link bovenin beeld. Klik op, over deze Mac (of MacBook). Kies daarna op Systeem overzicht (als goed is linker aanklik button, naast software-upate). Kijk in die lijst onder Netwerk even bij Wifi. Mocht je daar foutmeldingen zien, of helemaal geen Wifi, dan is er dus iets mis met je Wifi en zou ik terug gaan naar waar je hem hebt gekocht. Maar voor je aan de wandel gaat, of iemand laat wandelen, probeer onderstaande ook nog even!
Misschien nog een leuke pagina van Apple om even door te lezen: https://support.apple.com/nl-nl/HT202663
En een mooie om ook eens te testen, VERGEET uw Wifi netwerk!
1. Klik op het Apple logo in de linkerbovenhoek en kies System Preferences.
2. kiezen Wi-Fi aan de linkerkant en klik vervolgens op Geavanceerd in het paneel.
3. Kies de wifi die niet werkt en druk op het minteken om netwerken naar de gewenste volgorde te slepen.
4. klikken OK, En vervolgens Toepassen om de wifi te vergeten.
Daarna moet u de Wi-Fi handmatig opnieuw verbinden door de Wi-Fi te selecteren en het wachtwoord in te voeren.
Welke ik vaak gebruik bij mensen die geen Wifi meer kunnen vinden is de Wireless Diagnostics op Mac:
Wireless Diagnostics is de ingebouwde draadloze functie van Mac, die uw draadloze omgeving kan analyseren en uw wifi-verbinding kan controleren.
1. Houd de knop ingedrukt Keuze (Alt) -toets en klik op uw Wi-Fipictogram op de bovenste menubalk.
2. kiezen Open Wireless Diagnostics en voer uw beheerdersnaam en wachtwoord in wanneer daarom wordt gevraagd.
3. Volg de instructies op het scherm om te klikken voortzetten om uw wifi-diagnoserapport te krijgen.
4. Als er een periodiek probleem is, kunt u ervoor kiezen om "Controleer mijn wifi-verbinding, en het stopt met controleren als er een probleem wordt gevonden.
U kunt het diagnoserapport vinden door te kiezen Go > Ga naar map van de vinder menubalk en voer vervolgens in / Var / tmp.
Het slaat het rapport op uw bureaublad op macOS X El Capitan of eerder op.
Ik doe wel of ik dit zelf heb uitgevogeld, maar dat is natuurlijk niet zo. Deze informatie heb ik in mijn tabbladen staan omdat deze wel eens heel erg van pas kunnen komen. Voor al die andere 10 tips met Wifi problemen, kijk op deze pagina: https://www.apeaksoft.com/nl/fix/mac-wont-connect-to-wifi.html