Jurgen16

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Wel verbonden maar geen internet i.c.m. Ubee 3200 modem

Sinds enige tijd hebben we op al onze apparaten. Laptop/tablet/telefoon constant wel verbonden maar geen internet. Ook de bekabelde apparaten zoals de TV  ook. Deze geven dan bekabeld netwerk afgesloten en daar na weer aangesloten. Vaste telefoon verbinding schakelt zich tijdens gesprek zomaar uit.Geen signaal of geluid alles weg. Alle lampjes van de modem branden zoals het hoort  Groen en blauw voor de LAN . Typ modem UBEE EVW 3200  sinds volgens mij 2011. Kan dit opgelost worden?

36 Reacties 36
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Verwijderd account braun teleCom Shop | POA-254 | Coaxial technology, Cabinets and accessories for power supply, Optical Systems, Tools and Click & Go

Een POA-254 is een Push-on adapter with band pass filter 254 – 862 MHz at the TV/Radio-port (IEC-male).

Dat wil zeggen dat onder de 254 MHz en boven de 862 MHz alles geblokt wordt.

 

Alle signalen tussen 254 MHz en 862 MHz worden doorgegeven heen en terug, dat wil zeggen dat ook 4G 5G Digitenne enz. wat door de rest van je coax opgevangen zou kunnen worden, ook nog steeds op je modem kunnen komen.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ah ok, bedankt @Bert .Daar was ik niet van op de hoogte.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @Jurgen16 en een warm welkom op de Community,

Super dat je dit forum gevonden hebt oor het stellen van je hulpvraag! Zo te zien zijn de hier aanwezige experts al flink met je aan het analyseren geslagen om mogelijk oorzaken in de binnenhuisinstallatie uit te sluiten. Het lijkt erop dat het aansluitpunt (AOP -type Tras 1000B) en modem verouderd zijn. Hier dient dan ook een monteur langs te komen die kosteloos het AOP en modem komt vervangen. Ik heb hiervoor direct een afspraak ingepland op donderdag 17 november 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo. Laat je onder dit topic weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Jurgen16
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Bedankt Paul. Ik zie de monteur wel verschijnen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Jurgen16 We zijn heel erg benieuwd wat jouw bevindingen zijn sinds het monteursbezoek van 17 november. Werkt alles naar wens?

Jurgen16
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Goedenavond Paul .Monteur  heeft alles goed uitgezocht .En het blijkt dat de aanvoerkabel vanaf de centrale kast naar ons huis diverse kabelbreuken heeft.Vervanging is direct aangevraagd.Monteur heeft een tijdelijke oplossing aangesloten en deze werkt tot nu toe nog redelijk goed. Het is dus wachten op de nieuw aangelegde kabel. Daarna zal alles weer super moeten werken.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Jurgen16 Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Ik zie dat de monteur van 17 november 2022 inderdaad schade geconsateerd heeft aan de kabel. Hiervoor is door de monteur een kabelschadeticket (ticketnummer: KBS-243217) aangemaakt voor aannemer VIB Netwerken. De aannemer neemt contact met je op om een afspraak te plannen voor de herstelwerkzaamheden. Houd er rekening mee dat dit enige tijd kan duren omdat het in sommige gevallen wachten is op vergunningen (en eventueel bodemonderzoek) voordat de aannemer de schep in de grond kan en mag zetten. We houden het topic in iedergeval open totdat het probleem volledig is opgelost. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

@Jurgen16 is er intussen contact geweest met VIB netwerken? 

Jurgen16
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Sorry voor de late reactie.Er is op de dag zelf iemand geweest die de kabel heeft bekeken op diverse plekken en geconstateerd dat deze geheel vervangen moet worden.Heeft gezegd i.v.m. graven dit aangevraagd moest worden bij de gemeente. Weet zo niet of dit VIB is geweest. Heb nog geen contact gekregen over het vervangen van de kabel . M.v.g Jurgen.

 

Jurgen16
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Inmiddels weer geen internet.Monteur is langs geweest .Kabel is te verrot om nog normaal signaal binnen te krijgen.Surfen als oplossing nu mee op de verbinding van de buren via wifi boosters. Niet echt ideaal. Mijn vraag is er al meer bekend wanneer de kabel naar het huis vervangen gaat worden.? Aanvraagnummer KBS-243217

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Jurgen16 Vandaag heb ik even gebeld met aannemer VIB. Het is wachten op vergunningen om te mogen graven. De aannemer neemt contact met je op voor het plannen van een afspraak zodra dit rond is. Ik weet niet of je een Vodafone mobiel abonnement hebt maak ik kan gratis wifi back up voor je regelen zodat je een noodoplossing achter de hand hebt wanneer de verbinding wegvalt. 

Jurgen16
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Goedemiddag Paul.     Wij hebben geen Vodafone mobiel. Wij hebben zelf geen internet[wifi ]  en telefoon signaal meer.  We hebben nog wel  redelijk TV signaal. Dus het zou prettig zijn dat kunt regelen dat wij zelf weer wifi/internet hebben. Alvast bedankt.       Ondanks dat VIB nog wacht op vergunningen hebben zij enig idee hoe lang dat normaliter ongeveer duurt voordat zij deze krijgen?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Jurgen16 Inmiddels heb ik een terugkoppeling ontvangen van mijn collega's. Er is een MiFi router naar jou opgestuurd als noodoplossing. Zodoende kun je toch internetten totdat de schade hersteld is door aannemer VIB. Ik verwacht dat je de Mifi Router vandaag of morgen geleverd krijgt. Het is daarna verder wachten totdat de kabelschade verholpen wordt. Zodra de vergunningen rond zijn zal de aannemer contact met je opnemen voor het plannen van een afspraak. 

Jurgen16
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Goedemiddag Paul.     Pakketje net ontvangen en nu aangezet . Voldoet prima. Bedankt voor de snelle tijdelijke oplossing. Weer top geregeld net zo als de vorige keer. Nu nog even wachten tot dat VIB mag beginnen. Groet Jurgen

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Jurgen16 Super dat je het pakketje met de MiFi router al binnen hebt. Nu kun je gelukkig weer internetten totdat de schade hersteld wordt. We laten het topic open tot het is opgelost, 

Jurgen16
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Afgelopen vrijdag heeft VIB een nieuwe kabel gelegd.Alles werkt weer naar behoren .Keepgo [MiFi] pakketje weer op de post retour gedaan. De 3 smart Wifiboosters Serienummer:222B051A02365 In bruikleen . Die de monteur  bij de buren als tijdelijke oplossing aangesloten had. Zijn wij niet nodig aangezien alles weer goed werkt. Zouden niet berekend worden staat echter wel op de factuur.Maar dat terzijde.Hoe kan ik deze terug sturen en van ons abonnement afkrijgen?  Nog even iets anders .Vandaag mail ontvangen dat onze Cisco niet meer zal werken na 01/03. Zullen overgaan op een Next mini.  Een beetje jammer omdat we op advies van Ziggo  voor het tv signaal [coax] afgelopen november een nieuwe signaalversterker van  €39,00 bij  Ziggo hebben moeten aanschaffen .Gezien de Next mini niet via de coax gaat maar via de Lan onnodige aanschaf geworden. Conclusie na 3 maand  weggegooid geld dus . M.v.g. Jurgen

 
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Jurgen16 Fijn je gesproken te hebben! Zoals net besproken zorg ik ervoor dat je voor de storingsperiode een vergoeding van ons krijgt. Daarnaast zeg ik zoals verzocht de SmartWifi Boosters (TP Link Deco M4's) voor je op. Je krijgt hiervoor een retourdoos met retoursticker. We zien de Wifiboosters dan binnenkort wel retourkomen op onderstaande retouradres. 

XPO/Ziggo

Antwoordnummer 1070

5800VB Venray

 

Let op: bewaar het afgiftebewijs goed totdat je van ons bericht ontvangen hebt dat de WifiBoosters retour ontvangen zijn. 

Tot slot; heb ik de foutieve geboortedatum in je klantgegevens voor je gewijzigd naar de juiste datum. 

Laat je het weten als wij verder nog ergens mee kunnen helpen?

Uitgelicht topic