Jurgen16

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Wel verbonden maar geen internet i.c.m. Ubee 3200 modem

Sinds enige tijd hebben we op al onze apparaten. Laptop/tablet/telefoon constant wel verbonden maar geen internet. Ook de bekabelde apparaten zoals de TV  ook. Deze geven dan bekabeld netwerk afgesloten en daar na weer aangesloten. Vaste telefoon verbinding schakelt zich tijdens gesprek zomaar uit.Geen signaal of geluid alles weg. Alle lampjes van de modem branden zoals het hoort  Groen en blauw voor de LAN . Typ modem UBEE EVW 3200  sinds volgens mij 2011. Kan dit opgelost worden?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jurgen16
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Bedankt Paul. Ik zie de monteur wel verschijnen.

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Jurgen16 Fijn je gesproken te hebben! Zoals net besproken zorg ik ervoor dat je voor de storingsperiode een vergoeding van ons krijgt. Daarnaast zeg ik zoals verzocht de SmartWifi Boosters (TP Link Deco M4's) voor je op. Je krijgt hiervoor een retourdoos met retoursticker. We zien de Wifiboosters dan binnenkort wel retourkomen op onderstaande retouradres. 

XPO/Ziggo

Antwoordnummer 1070

5800VB Venray

 

Let op: bewaar het afgiftebewijs goed totdat je van ons bericht ontvangen hebt dat de WifiBoosters retour ontvangen zijn. 

Tot slot; heb ik de foutieve geboortedatum in je klantgegevens voor je gewijzigd naar de juiste datum. 

Laat je het weten als wij verder nog ergens mee kunnen helpen?

Bekijk in context

36 Reacties 36
Jurgen16
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Of hoor ik dit ergens anders te plaatsen?

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Jurgen16 ,

Dit modem is wat ouder, maar hoort nog wel goed te kunnen werken.

Kan je een foto maken van het AOP(coax aansluiting)?Waarschijnlijk verbreekt regelmatig de verbinding met ziggo.Dan blijft wifi wel aan, dus krijg je vaak de melding ''verbonden zonder internet''.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik vermoed dat je modem aan het einde is van zijn werkzame leven en je aansluitingen ook.

Alles op de 1e plaats waar Ziggo je woning binnenkomt kan vervangen worden door een gratis Ziggo monteur.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Jurgen16. Lukt het om de gevraagde informatie hier te plaatsen? Dan kunnen we goed bepalen wat er allemaal nodig is vanuit ons en actie ondernemen! 

Jurgen16
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

ziggo1.jpgziggo2.jpgziggo3.jpg

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Jurgen16,

Gaat een van die 2 kabels nog naar een versterker?Sowieso zijn beide kabels al verouderd, en het AOP eigenlijk ook.

Jurgen16
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Allen sorry voor mij late reactie. Afbeelding 2 is de situatie dat de kabel eerst naar een versterker gaat en daar gesplitst wordt van tv /modem .Afbeelding 3 is geadviseerd om deze er tussen te zetten  kabel rechtstreeks naar de modem en kabel naar versterker voor tv signaal. Echter probleem det zich in beide situaties voor. Zelf de wifi alle streepjes [boogjes] branden en toch geen internet.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Okee.

Ik zou dan een POA254 nemen+nieuwe goed afgeschermde F-F kabel.Dat kan een moderator regelen.

Voor de versterker zou ik ook een nieuwe IEC to F kabel nemen voor naar de versterker , deze is verouderd.Kan je ook een foto maken van de versterker?

Jurgen16
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

2022-11-11-865.jpg2022-11-11-866.jpg

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ok.

De opstelling is niet optimaal, maar door de POA254 moet dat geen probleem meer zijn(ivm het filter wat ingebouwd is).

Jurgen16
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

voor goed een maand terug deze nieuwe aangeschaft i.v.m. het probleem hadden van af het begin een tratec-752/n maar deze vervangen door slechter worden  tv signaal.

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Als het TV signaal slecht is, zou ik toch overwegen die kabel met blauwe connector te vervangen.Hoelang is die?Is die kabel voor de TV?

En die 2 zwarte kabels, waar gaan die heen?Hoe lang zijn die?

Jurgen16
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Tv signaal is nu wel goed .Bovenste zwart is voedingskabel .Onderste is afgeschermde tv kabel. lengte blauw gemarkeerde ca 40 cm.

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ok.Als het TV signaal nu wel goed is kan het wel zo blijven.

 

Jurgen16
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Ik zou dan een POA254 nemen+nieuwe goed afgeschermde F-F kabel.    Moderator als dit de oplossing kan zijn. Valt dat dan te regelen?  B.v.d.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Jurgen16 De POA-01-B is op zich een prima splitter, daar zijn er honderden-duizenden van in gebruik zonder noemenswaardige problemen en worden nog steeds opgestuurd en geïnstalleerd door Ziggo.

 

Het lijkt met verstandig dat eerst een nieuw modem met een nieuwe passende kabel je kant op komt en mogelijk ook een monteur om de 1e plaats te vervangen.

Een Ziggo moderator kan kijken wat de snelste weg en de beste stappen zijn.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Klopt @Bert ,

Maar als de versterker en/of de bekabeling daarvan niet goed is, kan je modem daar met een POA01B last van krijgen.Bij de POA254 door het filter niet, en dan kan je de versterker laten voor wat het is.

 

Jurgen16
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Kan ik nu beter dit in de chat zetten van de klantenservice om dit te regelen?

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Jurgen16,

Je kan idd chatten en een gratis monteur vragen ivm een verouderd AOP(tras 1000B), een monteur kan dan je AOP vervangen en de rest van je installatie op orde brengen.

Uitgelicht topic