HHermes

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Wel verbonden, geen internet.

Hallo Ziggo,

Ik heb al sinds vanmiddag geen internet, de ledring blijft wit knipperen.

Als ik diagnose doe via de modem, dan geeft ie aan dat mijn ipv6 adres niet correct is.

Hoe kan dit worden opgelost?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
HHermes
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik weet nier of jullie iets gedaan hebben, maar heb nu sinds zojuist opeens weer verbinding!

Bekijk in context

23 Reacties 23
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De IP-configuratie van de eRouter is onjuist, er is geen IPv4-configuratie aanwezig en de IPv6-configuratie bevat alleen een link-local-adres, waarmee inderdaad geen internettoegang mogelijk is.

 

Kun je de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream, Configuratie en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

HHermes
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Schermafbeelding 2023-03-23 214505.png

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De boot file en service flows zijn correct. Kun je ook de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log?

HHermes
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
 
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De actuele downstream/upstream-waarden zijn goed tot zeer goed. In de historie is echter herhaaldelijk uitval van het OFDMA-kanaal zichtbaar.

 

Indien mogelijk, kun je het modem tijdelijk direct op het AOP (de hoofdaansluiting) aansluiten en circa 30 stroomloos maken en controleren of dit verbetering oplevert?

HHermes
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het modem zit rechtstreeks op de hoofdaansluiting aangesloten. Ik moet nu helaas naar mn werk, ik zal de modem uittrekken, en als ik morgenvroeg thuis kom, sluit ik m weer aan en dan zal ik terug koppelen hier

HHermes
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Helaas, ik heb m een half uur geleden ingestoken, maar het is nog steeds hetzelfde als gister. Word er nu beetje gek van

HHermes
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Niemand die mij verder kan helpen? Ik heb net met iemand op de chat gepraat, en die zegt dat het aan mn aansluitpunt ligt die iets verouderd zou zijn, en volgende week dinsdag kan er pas een monteur komen.

Weet  niet zo goed of ik iemand serieus kan nemen als die mn apparatuur gaat vergelijken met milkshakes...

Vind het zo vreemd dat tot gister alles al een jaar perfect werkt en ik perfecte snelheden behaal, en dat van de ene op de andere minuut opeens mn aansluitdoos verouderd is en mn internet totaal niet meer werkt.

 

Heb mn dochtertjes dit weekend, en had mij verheugd om gezellig een leuke film te kijken savonds 😞

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Je kunt nog het modem terugzetten naar fabrieksinstellingen door de RESET-knop aan de achterzijde circa 15 seconden ingedrukt te houden.

HHermes
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dat heb ik uiteraard al geprobeerd, maar zal het nog  eens proberen

HHermes
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Helaas, de reset heeft niks opgeleverd

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Kun je een foto van het AOP (de hoofdaansluiting) plaatsen? Kun je verder nog eens de gegevens van het tabblad Netwerk historie plaatsen, die je gisteren ook had geplaatst? Is er nog iets aan de pagina Beheer, Informatie veranderd?

HHermes
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
 
HHermes
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

16796535568127616696217312006744.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Vreemd dat jou is toegezegd dat het AOP is verouderd, dat is namelijk niet het geval. De X10DER is een speciaal type contactdoos voor te korte kabel en is volledig geschikt voor DOCSIS 3.1 c.q. up-to-date. De medewerker van de chat was hiervan duidelijk niet op de hoogte.

 

Het modem lijkt wel online te komen en ontvangt de juiste boot file, maar met onjuiste IP-configuratie voor de eRouter. Mogelijk kan een reprovisioning dit oplossen.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan nagaan of bovenstaande mogelijk is en komt binnenkort langs in dit topic.

HHermes
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dankjewel voor je hulp!

Wat houd reprovisioning in als ik vragen mag?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Dit houdt in dat de (configuratie in de) boot file opnieuw wordt samengesteld en aangeboden aan het modem.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @HHermes 

 

Ik ben inmiddels het spoor ook volledig bijster, dus je bent niet alleen. 

Klopt het dat jij onlangs een nieuw modem van ons hebt ontvangen? Of moet deze nog bij je bezorgd worden?

HHermes
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Nee, ik heb dit modem een jaar ongeveer, en weet niks van een nieuw modem af

Uitgelicht topic