1
Vraag
2
Reageer en help mee
BakkerNL

Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Wel verbonden geen internet op Samsung en Hp

Goedenavond na aanleiding van wat tweets heen en weer ben ik hier naar toe verwezen omdat het probleem bij ziggo zelf niet bekend voorkomt en mij zo 1 2 3 ook niet meer verder konden helpen 🤔, maar goed zal beginnen met mijn probleem.

 

Ben sinds afgelopen December klant bij ziggo en vanaf dat moment ondervinden ik en mijn zoon nog al wat problemen. Het probleem is dat sinds ik bij ziggo zit de hp printer na een tijdje geen verbinding meer heeft en dat ik de printer of wifi eerst aan en uit moet zetten op de printer en dan is de printer weer te bereiken. Dit zelfde probleem ondervind ik dus ook met mijn 2 telefoons een S10 plus en een S22 Ultra ze geven aan wel verbonden te zijn maar er komt niets meer binnen of filmpjes blijven hangen etc. Ik moet dan eerst wiffi aan en uitzetten op mobiel en dan pakt die alles weer en functioneert alles weer voor even en dit gebeurd regelmatig op een dag. Mijn zoon heeft een S20 en ook hij ervaart als hij hier is het zelfde probleem. Is hij bij zijn moeder heeft hij nergens last van. Net zo als ik als ik op mijn werk zit ook dan ervaar ik die problemen niet. Alle oplossingen waar ziggo mee kwam hebben niet geholpen, heb Frequentie op de telefoons al eens aangepast, heb telefoons al opnieuw gereset. Heb op de modem al de kanalen veranderd, heb de ook de modem al gereset. Maar niets helpt. En rare is ik heb dit probleem alleen met de samsung telefoons hier en de hp printer, de androidbox, gameconsoles, pc, en tv zijn ook voorzien van wifi maar daar op heb ik die problemen niet. Volgens ziggo schijnt mijn modem ook prima te werken en komt het signaal stabiel en sterk aan. Heb ook al contact gehad met hp en met samsung en beide geven aan geen oplossing te weten maar dat hun wel vaker deze klacht vaker voorbij horen komen van ziggo klanten en hun oordeel was dat het waarschijnlijk iets met de ziggo modem te maken heeft. Dus als iemand ook maar een antwoord weet hoor ik het graag, liefst blijf ik bij ziggo maar als dit niet veranderd ga ik toch weer terug naar mijn vorige provider want echt fijn is het zo niet. 

15 Reacties 15
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @BakkerNL

 Wat irritant dat de wifi op zowel de printer als de Samsung telefoon wegvalt. Goed dat je het hier kenbaar maakt.

Het is natuurlijk  vreemd dat je dit op 2 telefoons en een printer ervaart, terwijl de rest allemaal prima functioneert. Wat hiervan de reden is durf ik je ook niet te zeggen, maar wellicht wil @Bert of @Dave! even met je meekijken. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welk modem en welke eventuele wifipunten heb je precies in gebruik?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Vaak kan je de Printer als het een nieuwe type betreft via WPS al koppelen en anders even wat meer informatie over de printer. @BakkerNL  zoals Bert ook aangeeft.

 

Er zijn verschillende manier een printer te koppelen.

BakkerNL
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Modem betreft een witte connect box 

Wifi punten verder geen meer nu alleen wifi van de modem zelf 

BakkerNL
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Printer betreft een HP officejet 3830

Telefoons betreffen een S10+ een S20 en een S22 Ultra.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Vreemd fenomeen.

Mogelijke oplossing die vreemde fenomenen vaak oplost.

In dit geval zou ik eerst het modem eens 30 seconden van de stroom halen.

Geen resultaat?

Dan de resetknop achterop 30 seconden indrukken, dan staat alles weer als bij ontvangst.

Geen resultaat?

Laat het hier weten.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Hier op de HP Pagina staat optie om de wifi probleem op te lossen WiFi-verbindingsproblemen met een HP printer oplossen 

In de Samsung S22 Ultra en de S10 heb je wel alles toestemming gegeven zoals mappen, bluetooth enzovoorts en anders even bij de Lan instelling van de Printer je WPS indrukken en dan die van het modem dan koppelen, dan zouden de telefoons het moeten vinden. Enige nadeel Samsung heeft Knox en kijk even of er een Print optie staat die dan even vrijgeven, die kan ook nog een beveiliging geven.

BakkerNL
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Inderdaad vreemd, alles is al geprobeerd wat ziggo en hp al hebben voorgesteld, daarom dat ik nu door verwezen ben naar deze forum want hun weten verder ook geen oplossing meer hp houd en samsung houden vol dat het aan de modem ligt van ziigo.  Vreemde is ook dat ik nog 3 maanden kpn had in begin dus kon het ook mooi testen en als ik dus schakelde naar de kpn netwerk alle problemen verholpen waren. 

BakkerNL
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Al geprobeerd idd, toestemmingen staat idd open. Maar zodra e wel verbinding is vinden de telefoons de printer ook wel daar ligt het probleem niet. Het is puur dat de printer en de telefoons vaak geen internetverbinding hebben. En eerste 3 maanden dat ik bij ziggo zat had ik ook nog kpn en als ik toen overschakelde naar het kpn netwerk dan waren alle problemen verholpen. Heb zelfs gisteren nog de stekkers er uit gehad en alles gereset en de s22 ultra een harde reset gegeven zodat die weer in fabrieksinstelling staat maar het probleem blijft. Vind dit wel jammer want bedraad heb ik mooie stabiele snelheid en beeldkwaliteit is ook stukken beter bij ziggo dan dat ik had. Maar als dit blijft zal ik denk ik toch weer opzoek gaan naar een andere provider. 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Het zou natuurlijk zonde zijn wanneer je om deze reden opzegt, @BakkerNL Zeker omdat het voor de rest wel prima werkt allemaal. 

Als ik het goed begrijp is het niet zozeer een probleem van alleen de printer of de telefoon, maar echt een algemeen wifi probleem. Klopt dat?
Hoe is de wifiverbinding wanneer je binnen een straal van 2 meter van het modem zit?

Ik zie dat je daarnaast een wifipod hebt. Hoe is de verbinding naast deze wifipod?
Waar heb je deze aangesloten?

BakkerNL
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Nee verder werkt wifi goed laptop draait stabiel, de pc boven werkt stabiel en iphone ook prima, maar behalve de printer niet mijn telefoon niet en de telefoon van mijn zoon niet. Verder werkt alles goed zowel bekabeld als wifi. 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wel gek dat het op sommige apparaten wel goed gaat en op sommige apparaten niet, @BakkerNL . We zijn inmiddels bijna 10 dagen verder. Hoe is het de afgelopen dagen gegaan? Is er iets veranderd aan de situatie?

BakkerNL
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi ja idd, maar Samsung wn HP wijzen naar ziggo omdat ze dit vaker horen van Ziggo klanten. Maar ziggo weet van niets zit nu al zo te puzzelen vanaf af gelopen December toen ben ik over gestapt. Daarvoor nooit geen problemen mee gehad. Maar zal het jammer vinden omdat beeldkwaliteit van tv gewoon stukken beter is nu sinds ik bij ziggo zit dan toen bij mijn vorige aanbieder bij wie ik zat. 

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

zet de 5 Ghz wifi eens uit in je modem.

Laat dan je telefoons en de printer eens met de 2,4 Ghz verbinding maken.

werkt dat wel.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Is het gelukt, @BakkerNL? 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic