Ik heb sinds enkele weken ziggo. Hiervoor andere provider en geen problemen.
Sinds de modem van ziggo is geïnstalleerd en aangesloten, werkt alles prima behalve op mijn iPhone en iPad. Ik maak hierop wel verbinding met de wifi maar heb vervolgens geen internet. Beide apparaten zijn geüpdatet en geen oude versies.
Iemand enig idee?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi @yellow82 ,
Heb de de netwerkinstellingen al eens gereset op je Ipad?Je zou daarnaast ook de connectbox kunnen resetten door het resetknopje 15 seconden met een pinnetje in te drukken.
Onder settings - WiFi de verbinding kiezen en dan "netwerk vergeten"
Daarna opnieuw inloggen op Wifi met wifi-passwoord.
Als het dan nog niet werkt, dan even kijken hoe de DHCP instellingen staan. Eventueel op RENEW klikken.
Ja heb ik geprobeerd maar werkte helaas niet.
Ook geprobeerd maar helaas. Waar vind ik dat van de DHCP?
Je kan gewoon hem resetten(15seconden reset indrukken), dan worden DHCP instellingen ook opnieuw aangemaakt.
1 - Wifi tablet uit en aan zetten met schuifje
2 - daarna bij de verbonden wifi op i met rondje eromheen klikken
3 - dan naar IPv4 address en op automatisch zetten
4 - zit het ip adres dat je krijgt in een verwachte range 192.168.178.xxx?
5 - dan naar DNS: automatisch -> als dit niet het gewenste effect heeft, dan wat zijn de DNS servers. eventueel op Manual zetten en als DNS server 8.8.8.8 invullen. werkt het dan?
Beide suggesties geprobeerd en nog steeds lukt het niet. Inmiddels de iPad volledig gewist. Bij het opnieuw instellen van deze iPad dien je verbinding te maken met het wifi netwerk. Dit gedaan en er staat een vinkje maar nu kan ik niet verder met instellen omdat er dus blijkbaar ondanks dit vinkje geen verbinding is.
iPad wissen etc zou ik zelf nooit zo snel doen, mar dat is nu eenmaal gebeurt..... Welke iPad is het eigenlijk?
Welke modem/router van Ziggo heb je?
Wellicht staat hierin DHCP uit. Kan het me niet voorstellen, maar je weet nooit.
Dus inloggen op je modem/router van een PC naar Geavanceerde Instellingen, dan DHCP en check dan of DHCP is ingeschakeld.
Ter test:
Wat als je mobiele hotspot op je laptop aanzet, en daarmee verbind,werkt het dan wel?
Het is een iPad 7th generation.
Ik heb zojuist verbinding gemaakt met de mobiele hotspot van mijn iPhone en dan doet ie het wel. Zit m dus echt in de wifi van ziggo.
We hebben een connectbox giga.DHCP staat ingeschakeld.
Hoe is DNS ingesteld op de connectbox giga?
Heb je een windows 10/11 laptop?Zo ja, zou je die hotspot ook willen testen?
Waar vind ik de DNS instellingen?
MacBook Pro, geen hotspot voor zover ik weet
Dat kan wel, zie hier : https://support.apple.com/nl-nl/guide/mac-help/mchlp1540/mac
Weer wat geleerd 🙂 Heb een hotspot gemaakt via de Mac en verbonden met de iPad, gaat als een zonnetje qua internet.
MacBook Pro bedraad?
Dat zou betekenen dat zowel DHCP als DNS werkt.
Blijft over Wifi op de Connectbox Giga.
Geavanceerde Instellingen -> Draadloos -> Beveiliging
Geef de 2,4GHz en de 5GHz een eigen (nieuwe) Wifi-naam (SSID) [voorbeeld Ziggo 2.4 en Ziggo 5)
Verbind dan met een van de 2 op de iPad.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.