Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Julianaweg1
Level 1

Wel verbinding, geen internet - What's wrong? (Samsung?)

Hallo allemaal,

Al enige tijd heb ik last van een Wifi verbinding die wel verbindt, maar geen internet geeft.
Reeds contact gehad met Ziggo, waar het signaal goed doorkomt naar mij toe.

Het lijkt overigens alleen voor te komen op mijn Samsung Galaxy A en Samsung Note 3 Neo.

Al geprobeerd zonder resultaat;

• Elke vorm van resetten
  • Kanaalkeuze vastgezet op 1,6 en 11. (overigens geen last van andere Wifi netwerken in de buurt)
  • IPV6 op Stateless gezet
  • Lease tijd gezet op 604800
  • Kanaalbreedte (2.4GHz) aangepast naar 20 MHz
  • WiFi modus gezet op gemengd (g/n)

Heeft iemand hier ervaring mee, of bij voorkeur de oplossing? Ziggo kon mij helaas telefonisch niet helpen.

Het heeft niet te maken met apparaten in huis - dit probleem heeft zich grofweg een jaar niet voorgedaan, en vanaf nu zeer regelmatig (meerdere keren per dag).

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Richard
0 Kudos
44 Reacties 44
Meldingen
Aan Uit
efok
Level 17
Francois83 wrote:

efok wrote:
Voor zover ik weet ondersteunt Android juist geen DHCPv6, maar alleen SLAAC. Daar is al veel over te doen geweest, want dat is heel raar, maar Google wil het niet. Dus dit advies gaat hem helpen, omdat DHCPv6 niet werkt op Android, en er alleen IPv4 overblijft, en dat misschien beter gaat (als android niet tegelijk met Ipv4 en IPv6 overweg zou kunnen, wat ik ook heel raar vind). Of het helpt helemaal niet, juist omdat IPv6 op deze manier niet gaat werken.

https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_IPv6_support_in_operating_systems

En over wifi heb je gewoon niks met de APN van je mobiele provider te maken, dus die eerdere tip over de APN settings geloof ik ook nog steeds niet in.
door de APN setting aan te passen zet je ook de wifi verbinding op alleen IPv4 echter bij mij werkt dit wel en goed sinds dat ik die APN instelling verandert heb en maakt me telefoon ook alleen verbinding met IPv4 en dan heb ik gewoon verbinding waar ik de internet mee kan benaderen

@Francois83 Wat was jouw probleem met IPv6 dan op Android? Ik heb geen android (gelukkig :yum:) maar zo'n besturingssysteem moet anno 2018 toch gewoon met IPv6 en IPv4 uit de voeten kunnen? Werkte dat niet?
0 Kudos
Julianaweg1
Level 1
Topicstarter
een update na de tip van Be rt

Mobiele telefoons (android) werken dusver goed zonder uitval. Mijn laptop (Windows 10) is wel 1x in de tussentijd verbonden geweest met Wifi, zonder internet te hebben.

Even aankijken, maar wilde het toch laten weten.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Julianaweg1 Dank voor je update, dit kan anderen ook weer helpen om het probleem op te lossen.
Veel internetplezier gewenst.:relaxed:
0 Kudos
Francois83
Level 11
efok wrote:

@Francois83 Wat was jouw probleem met IPv6 dan op Android? Ik heb geen android (gelukkig :yum:) maar zo'n besturingssysteem moet anno 2018 toch gewoon met IPv6 en IPv4 uit de voeten kunnen? Werkte dat niet?

efok ik had het zelfde probleem
androild kan niet goed overweg met 2 verschillende IP-adressen IPv4 en IPv6 samen wekt storingen onder elkaar
0 Kudos
LG1960
Level 2

Hoi, ik had hetzelfde probleem met mijn Lenovo Tab. Ziggo heeft er alle aan gedaan om dit op te lossen maar helaas. Toch heb ik gelukkig wel de oplossing gevonden. Daarbij moet ik zeggen dat ik de TP link van Ziggo heb en de daarbij behorende DECO app op mijn telefoon gebruik.

Voor gebruikers van de DECO app het volgende: Open de app. Druk rechtsonder op de 4 vierkantjes, dan geavanceerd, en naar bewerkingsmodus. Je krijgt dan 2 opties, Wifi Router (aanbevolen) en Accespoint. Klik op het bolletje Wifi router (aanbevolen). (Stond bij mij op acces point) De boel wordt opnieuw opgestart wat een paar minuten duurt. wanneer alles klaar is zou je nu weer internet moeten hebben.