Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Francois83 wrote:efok wrote:door de APN setting aan te passen zet je ook de wifi verbinding op alleen IPv4 echter bij mij werkt dit wel en goed sinds dat ik die APN instelling verandert heb en maakt me telefoon ook alleen verbinding met IPv4 en dan heb ik gewoon verbinding waar ik de internet mee kan benaderen
Voor zover ik weet ondersteunt Android juist geen DHCPv6, maar alleen SLAAC. Daar is al veel over te doen geweest, want dat is heel raar, maar Google wil het niet. Dus dit advies gaat hem helpen, omdat DHCPv6 niet werkt op Android, en er alleen IPv4 overblijft, en dat misschien beter gaat (als android niet tegelijk met Ipv4 en IPv6 overweg zou kunnen, wat ik ook heel raar vind). Of het helpt helemaal niet, juist omdat IPv6 op deze manier niet gaat werken.
https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_IPv6_support_in_operating_systems
En over wifi heb je gewoon niks met de APN van je mobiele provider te maken, dus die eerdere tip over de APN settings geloof ik ook nog steeds niet in.
efok wrote:
@Francois83 Wat was jouw probleem met IPv6 dan op Android? Ik heb geen android (gelukkig :yum:) maar zo'n besturingssysteem moet anno 2018 toch gewoon met IPv6 en IPv4 uit de voeten kunnen? Werkte dat niet?
Hoi, ik had hetzelfde probleem met mijn Lenovo Tab. Ziggo heeft er alle aan gedaan om dit op te lossen maar helaas. Toch heb ik gelukkig wel de oplossing gevonden. Daarbij moet ik zeggen dat ik de TP link van Ziggo heb en de daarbij behorende DECO app op mijn telefoon gebruik.
Voor gebruikers van de DECO app het volgende: Open de app. Druk rechtsonder op de 4 vierkantjes, dan geavanceerd, en naar bewerkingsmodus. Je krijgt dan 2 opties, Wifi Router (aanbevolen) en Accespoint. Klik op het bolletje Wifi router (aanbevolen). (Stond bij mij op acces point) De boel wordt opnieuw opgestart wat een paar minuten duurt. wanneer alles klaar is zou je nu weer internet moeten hebben.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.