Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Julianaweg1
Level 1

Wel verbinding, geen internet - What's wrong? (Samsung?)

Hallo allemaal,

Al enige tijd heb ik last van een Wifi verbinding die wel verbindt, maar geen internet geeft.
Reeds contact gehad met Ziggo, waar het signaal goed doorkomt naar mij toe.

Het lijkt overigens alleen voor te komen op mijn Samsung Galaxy A en Samsung Note 3 Neo.

Al geprobeerd zonder resultaat;

  • Elke vorm van resetten
  • Kanaalkeuze vastgezet op 1,6 en 11. (overigens geen last van andere Wifi netwerken in de buurt)
  • IPV6 op Stateless gezet
  • Lease tijd gezet op 604800
  • Kanaalbreedte (2.4GHz) aangepast naar 20 MHz
  • WiFi modus gezet op gemengd (g/n)

Heeft iemand hier ervaring mee, of bij voorkeur de oplossing? Ziggo kon mij helaas telefonisch niet helpen.

Het heeft niet te maken met apparaten in huis - dit probleem heeft zich grofweg een jaar niet voorgedaan, en vanaf nu zeer regelmatig (meerdere keren per dag).


Alvast bedankt voor jullie hulp.

Richard
0 Kudos
44 Reacties 44
Meldingen
Aan Uit
Zwavelstok
Level 1
Ik neem aan dat het internet op je laptop gewoon werkt?
0 Kudos
gebruikers-naam
Level 1
Er zijn ook een aantal kleine stukjes software in omloop te kijken naar je netwerk, wel zo handig om eens te gebruiken en te zien wat er op je netwerk hangt wat een probleem zou kunnen geven.

Disclaimer: This posting is provided AS IS with no warranties or guarantees and confers no rights.
0 Kudos
Julianaweg1
Level 1
Topicstarter
Internet op mijn laptop werkt altijd feilloos.
0 Kudos
Julianaweg1
Level 1
Topicstarter
Bij 'verbonden apparaten' in de modem, staat de android telefoon momenteel ook op een snelheid van 6 MB/s, waar bijv. de rest zo rond de 50 tot 100+ zit.
0 Kudos
Zwavelstok
Level 1
Duidelijk.

Kan je de wifi opnieuw instellen op je telefoon.
Dus eerst de wifi laten vergeten, en opnieuw aanmelden op je router.
0 Kudos
Julianaweg1
Level 1
Topicstarter
@Zwavelstok - dat doe ik zeer regelmatig, ook zonder resultaat (buiten dat de Wifi het dan weer even doet)
0 Kudos
Zwavelstok
Level 1
Maakt het een verschil of je dicht bij de router staat of veraf?
0 Kudos
Julianaweg1
Level 1
Topicstarter
Nee totaal niet helaas.
0 Kudos
Zwavelstok
Level 1
Er is voor mij een onbekende in het spel, en dat zijn de IPv6 settings. Ik ben bang dat het daar mee te maken heeft. Ik hoop dat iemand anders dit voor je oppikt.
0 Kudos
Julianaweg1
Level 1
Topicstarter
Is het een optie (of aanbevelingswaardig / mogelijk) om de IPv6 settings uit te zetten oid?
0 Kudos
Zwavelstok
Level 1
Ja, dat is zeker een optie en een aanbeveling. De IPv6 is op dit moment niet nodig en ik zie dat er meer dingen fout gaan dan goed, bij velen.

Maak wel even aantekeningen van wat je veranderd, want als het niet gaat werken dat je terug kunt naar een werkende situatie.
0 Kudos
Julianaweg1
Level 1
Topicstarter
Ok en hoe kan ik het makkelijk uitzetten, gezien ik geen vinkje aan - vinkje uit zie helaas.

Alvast bedankt
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Via de chat kunnen ze je modem op IPv4 zetten:
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
0 Kudos
Francois83
Level 11
Julianaweg1 zie mij eerste bericht is het meest makkelijke manier
om met je mobiel alleen verbonden te zijn met IPv4 dan is het probleem ook op gelost
0 Kudos
Julianaweg1
Level 1
Topicstarter
Francois83 Deze staat al op IPv4. Mogelijk dat de fout dan niet perse in IPv6 zit.

iemand nog andere suggesties?
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Julianaweg1 Ik vermoed dat het toch in de het onderstaande verhaal zit.

Als je de cijfers invult die eronder staan, dan heb ik goede hoop dat het gaat werken.
(Maar misschien kan iemand die de Connect box heeft kijken hoe de cijfers daar staan.)
En Statefull aanvinken.

De DHCP leasetime op: 43200
Bij advertisement lifetime: 1800
Bij Router advertisement interval: 30

0 Kudos
Ga naar reactie
Julianaweg1
Level 1
Topicstarter
Be rt instellingen aangepast. Nu afwachten maar!
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Ik zit te duimen voor je.:relaxed:
0 Kudos
efok
Level 17
Voor zover ik weet ondersteunt Android juist geen DHCPv6, maar alleen SLAAC. Daar is al veel over te doen geweest, want dat is heel raar, maar Google wil het niet. Dus dit advies gaat hem helpen, omdat DHCPv6 niet werkt op Android, en er alleen IPv4 overblijft, en dat misschien beter gaat (als android niet tegelijk met Ipv4 en IPv6 overweg zou kunnen, wat ik ook heel raar vind). Of het helpt helemaal niet, juist omdat IPv6 op deze manier niet gaat werken.

https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_IPv6_support_in_operating_systems

En over wifi heb je gewoon niks met de APN van je mobiele provider te maken, dus die eerdere tip over de APN settings geloof ik ook nog steeds niet in.
0 Kudos
Francois83
Level 11
efok wrote:
Voor zover ik weet ondersteunt Android juist geen DHCPv6, maar alleen SLAAC. Daar is al veel over te doen geweest, want dat is heel raar, maar Google wil het niet. Dus dit advies gaat hem helpen, omdat DHCPv6 niet werkt op Android, en er alleen IPv4 overblijft, en dat misschien beter gaat (als android niet tegelijk met Ipv4 en IPv6 overweg zou kunnen, wat ik ook heel raar vind). Of het helpt helemaal niet, juist omdat IPv6 op deze manier niet gaat werken.

https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_IPv6_support_in_operating_systems

En over wifi heb je gewoon niks met de APN van je mobiele provider te maken, dus die eerdere tip over de APN settings geloof ik ook nog steeds niet in.

door de APN setting aan te passen zet je ook de wifi verbinding op alleen IPv4 echter bij mij werkt dit wel en goed sinds dat ik die APN instelling verandert heb en maakt me telefoon ook alleen verbinding met IPv4 en dan heb ik gewoon verbinding waar ik de internet mee kan benaderen
0 Kudos