1
Vraag
2
Reacties
Zwerver

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wel of niet in bridge modus bij M4 wifi boosters

Ik heb zowel een bedraad (desktops) als wifi (laptops, printer, pads en telefoons) netwerk. Nu wil ik dat alles in 1 netwerk zit en alles met elkaar binnen dat netwerk kan communiceren. Zet ik dan bij de installatie van de M4 wifi boosters mijn smart wifimodem in bridge of zet ik juist de wifi uit op dat modem?

Graag hoor ik even van jullie wat ik moet doen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Sowieso moet je, om alles in 1 mesh wifinetwerk te hebben, de wifi op het modem uitzetten.

 

Het modem in bridge, dan heb je maar 1 UTP uitgang tot je beschikking, alleen de 1e.

 

Als je alles in 1 netwerk wenst, dan kun je ook de Deco's in Access Point zetten:

 

Stap 11: Ga in de Deco APP naar “Meer-Geavanceerd-Bewerkingsmodus” en kies voor “Access point”, u druk vervolgens op “Oke” waarbij uw Deco opnieuw opgestart wordt.

 

Dan is het modem je DHCP server en zitten zowel alle UTP uitgangen als de wifi van de Deco's in 1 netwerk.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

TP-Link geeft zelf de volgende tips: Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

 

 

Stap 1: Installeer de Deco app via de Google Playstore of de Appstore

 

Stap 2: Zet uw WiFi netwerk uit van uw Ziggo modem. Hoe dit moet kunt u terug vinden via www.ziggo.nl/wifi-uit, deze blijft na de installatie uitgeschakeld.

 

Stap 3: enz. enz. enz.

Zwerver
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Bert,

Dank voor je super snelle reactie. Wat je zegt heb ik gelezen hoor. Maar is het dan niet zo dat ik twee verschillende netwerken creëer. 1 bedraag via de smart wifi router en 1 ander netwerk via de wifiboosters. Als dat zo is dan kan ik bijvoorbeeld niet printen met de pc's in het lan netwerk

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Sowieso moet je, om alles in 1 mesh wifinetwerk te hebben, de wifi op het modem uitzetten.

 

Het modem in bridge, dan heb je maar 1 UTP uitgang tot je beschikking, alleen de 1e.

 

Als je alles in 1 netwerk wenst, dan kun je ook de Deco's in Access Point zetten:

 

Stap 11: Ga in de Deco APP naar “Meer-Geavanceerd-Bewerkingsmodus” en kies voor “Access point”, u druk vervolgens op “Oke” waarbij uw Deco opnieuw opgestart wordt.

 

Dan is het modem je DHCP server en zitten zowel alle UTP uitgangen als de wifi van de Deco's in 1 netwerk.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic