1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Jaap1

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wel internet via Wifi, maar geen internet via ethernet kabel op Imac

De PC is een Imac (desktop). Wij hebben van Ziggo geen Mediabox XL maar een simpele Mediabox die alleen met een coaxkabel is aangesloten. De Wifi doet het maar wanneer ik de ethernetkabel aansluit, dan geeft de mac aan "verbonden met ethernet (groen)", maar internet doet het niet. Ik heb de stappen van Ziggo gevolgd om contact te maken met de Connectbox, maar ook dat levert niets op. Gisteren met Ziggo gebeld, men zei dat het waarschijnlijk aan de kabel ligt, dat deze na 6 jaar verouderd kan zijn. Ik heb daarop een andere niet gebruikte door Ziggo geleverde kabel uitgeprobeerd,> geen resultaat.  Wanneer ik mijn laptop (Windows)  aansluit op de bestaande  kabel, dan doet internet het wel.  De man van Ziggo adviseerde ook om een andere browser (Google Chrome) te proberen> geen resultaat. Wat zou het kunnen zijn? Instellingen op de Imac? Nog even dit, wanneer ik de kabel heb aangesloten op de Imac en ik kies "Open netwerkvoorkeuren", dan valt mij op dat dan niet voor de groene "Ethernet verbonden" wordt gekozen maar voor de rode  "BCM21...nderbird, ongeconfigureerd". En dan nog iets, wanneer de ethernetkabel is aangesloten op de Imac en ik schakel de Wifi in dan kiest hij wel het Wifi-netwerk maar ik kan pas internetten wanneer de kabel uit de pc is getrokken. Ik hoop dat u mij verder kunt helpen. Groeten Jaap

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

@Jaap1 

Bij DNS staat 192.168.1.1 ingevuld. Dit kan niet.

Ga naar geavanceerd en onder tabblad DNS verwijder 1§92.168.1.1

Waarschijnlijk zie je dan de DNS servers.

DNS.png

Ga terug naar netwerken, vernieuw de lease en enter pas toe om het op te slaan.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
Jaap1
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En nog even ter aanvulling: wanneer de Mac kiest voor ""BCM21..."dan kies ik uiteraard voor de groene "Ethernet verbonden". Jaap

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

Je hebt een paar vreemde instellingen, maar eerst je ethernet instellingen.

Open netwerk instellingen > geavanceerd.

Onderstaand is een voorbeeld.

Zorg ervoor dat configure IP4 op DHCP staat, het krijgt dan automatisch de gegevens van de connector.

netwerk instellingen.png

In de instellingen staat  een ethernet 2 aansluiting, heb je deze zelf aangemaakt, zoja selecteer deze en verwijder het met het - teken (links onderaan)

Je hebt ook iets van BCM21...nderbird, ken je dit of gebruik je externe adapters?

Lees meer
En dan nog iets, wanneer de ethernetkabel is aangesloten op de Imac en ik schakel de Wifi in dan kiest hij wel het Wifi-netwerk maar ik kan pas internetten wanneer de kabel uit de pc is getrokken. Ik hoop dat u mij verder kunt helpen.

OSX schakel automatisch over naar ethernet wanneer er een UTP kabel is aangesloten.

Links zie je de lijst of connecties deze zijn in te stellen.

Jaap1
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste jarielcapitain, Dank voor je snelle reactie. Ik heb het volgende gedaan:

- ethernet 2 is verwijderd

- BCM21...nderbird is verwijderd

- Conf ip4 staat op DHCP

De ethernetverbinding werkt (nog) niet. 

Ik stuur twee foto's mee. Hopelijk weet je nog een oplossing.

Groeten Jaap

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

@Jaap1 

Bij DNS staat 192.168.1.1 ingevuld. Dit kan niet.

Ga naar geavanceerd en onder tabblad DNS verwijder 1§92.168.1.1

Waarschijnlijk zie je dan de DNS servers.

DNS.png

Ga terug naar netwerken, vernieuw de lease en enter pas toe om het op te slaan.