1
Vraag
2
Reacties
Dekker

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wel internet via WIFI, maar geen internet via ethernet kabel

Hallo,

Zoals de titel al zegt, ik krijg geen verbinding via de kabel. Wifi werkt gewoon zo als altijd, maar aangezien ik mijn laptop eigenlijk altijd op dezelfde plek heb staan en daar toch een internetkabel naartoe loopt dacht ik, ik ga via de kabel internetten want dat is misschien toch wat stabieler.

Dus ik steek de kabel (die het gewoon doet toen die fungeerde als internetkabel naar een extra TV mediabox) in mijn laptop. Maar helaas, geen internet.. al vanalles geprobeerd maar hij lijkt niet te kunnen verbinden. Ben bang dat er iets in de instellingen in mijn laptop of in het modem niet goed is.

Ik gebruik de 'Connect Box' van Ziggo. Vanuit daar loopt een internetkabel naar mijn laptop, zonder router ofzo ertussen. Ik heb alle 4 de poorten al geprobeert en ook een andere kabel geprobeert, maar niets lijkt te werken. Ik denk dat het aan de instellingen ligt.

Ik heb al even gekeken, maar ik heb geen Proxyserver aan staan.

Dit zijn wat gegevens:
IPv4-adres: 192.168.192.26
IPv4-DNS-servers: 192.168.192.1
Primair DNS-achtervoegsel: net
Fabrikant: Realtek
Beschrijving: Realtek PCIe GBE Family Controller
Stuurprogrammaversie: 10.10.714.2016
Fysiek adres (MAC): C8-5B-76-B8-DB-58

Wie weet de oplossing? Ik wil graag gewoon verbinding via de kabel.
Alvast bedankt!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
DennyW Scherp!

Dekker Je hebt zeer waarschijnlijk de Mediabox XL opgenomen in het thuisnetwerk of met een netwerkkabel verbonden met je modem. Hier komt dit namelijk door. Wanneer je dit gedaan hebt, krijg je allerlei problemen, omdat dan de DHCP server van de Mediabox XL ook geactiveerd wordt en dat moet niet.

Als je alleen een netwerkkabel tussen het modem en de box hebt zitten, haal die er dan uit en start de Mediabox XL en je laptop opnieuw op.

Wanneer je de Mediabox XL (daarnaast) opgenomen hebt in het thuisnetwerk, volg dan deze stappen en start daarna de Mediabox XL en je laptop ook opnieuw op.

Alle On Demand diensten gaan via de coax kabel en op afstand opnemen blijft ook werken 🙂

Bekijk in context

9 Reacties 9
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Dekker ,

Het kan ook zijn dat Uw netwerkadapter naar de knoppen is. Verwijder de adapter eens helemaal met behulp van apparaatbeheer. Start Uw laptop opnieuw op dan wordt de adapter weer gevonden en geïnstalleerd. Eventueel op https://realtek-download.com/realtek-pcie-gbe-family-controller/ nieuwe drivers halen als hij het nog niet doet. Is de adapter echt ter zielen, dan op https://www.allekabels.nl/usb-netwerkadapter/6334/1203344/usb-netwerkadapter-lan.html bestellen.

Succes.
Dekker
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Sparco©1963 wrote:
Dekker ,

Het kan ook zijn dat Uw netwerkadapter naar de knoppen is. Verwijder de adapter eens helemaal met behulp van apparaatbeheer. Start Uw laptop opnieuw op dan wordt de adapter weer gevonden en geïnstalleerd. Eventueel op https://realtek-download.com/realtek-pcie-gbe-family-controller/ nieuwe drivers halen als hij het nog niet doet. Is de adapter echt ter zielen, dan op https://www.allekabels.nl/usb-netwerkadapter/6334/1203344/usb-netwerkadapter-lan.html bestellen.

Succes.

Bedankt voor je reactie!
Moet ik ze allemaal verwijderen?
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Dekker
De verbindingsgegevens:
IPv4-adres: 192.168.192.26
IPv4-DNS-servers: 192.168.192.1

zijn IP-adressen van een Mediabox (en verwijzen naar de Mediabox) en niet van een Connectbox. Configureer de netwekkaart van de laptop zo dat deze (voor IPv4) automatisch een IP-adres verkrijgt (op DHCP staat ingesteld) en dat deze de DNS-server gegevens automatisch verkrijgt.

N.B.: De Connectbox gebruikt standaard IP-adressen uit het subnet: 192.168.178.x
Dekker
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
DennyW wrote:
Dekker
De verbindingsgegevens:
IPv4-adres: 192.168.192.26
IPv4-DNS-servers: 192.168.192.1

zijn IP-adressen van een Mediabox (en verwijzen naar de Mediabox) en niet van een Connectbox. Configureer de netwekkaart van de laptop zo dat deze (voor IPv4) automatisch een IP-adres verkrijgt (op DHCP staat ingesteld) en dat deze de DNS-server gegevens automatisch verkrijgt.

N.B.: De Connectbox gebruikt standaard IP-adressen uit het subnet: 192.168.178.x

Uhm Okay.. Hoe doe ik dat?
Dekker
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb even gegoogled en bij mijn WIFI verbinding staat deze inderdaad op automatisch (DHCP). Maar ik kan niet vinden hoe ik dit voor de Ethernet verbinding kan wijzigen?

Bij WIFI > Bekende Netwerken Beheren > Eigenschappen, kom ik uit bij :
IP-Instellingen en dan staat er inderdaad 'IP-toewijzing: Automatisch (DHCP)' met daaronder een knop 'Bewerken'.

Echter als ik naar de Ethernetverbinding ga, dan staat er bij Eigenschappen alleen dit:
Ik mis dus het stukje IP-Instellingen....
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
DennyW Scherp!

Dekker Je hebt zeer waarschijnlijk de Mediabox XL opgenomen in het thuisnetwerk of met een netwerkkabel verbonden met je modem. Hier komt dit namelijk door. Wanneer je dit gedaan hebt, krijg je allerlei problemen, omdat dan de DHCP server van de Mediabox XL ook geactiveerd wordt en dat moet niet.

Als je alleen een netwerkkabel tussen het modem en de box hebt zitten, haal die er dan uit en start de Mediabox XL en je laptop opnieuw op.

Wanneer je de Mediabox XL (daarnaast) opgenomen hebt in het thuisnetwerk, volg dan deze stappen en start daarna de Mediabox XL en je laptop ook opnieuw op.

Alle On Demand diensten gaan via de coax kabel en op afstand opnemen blijft ook werken 🙂
Dekker
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ahh het is opgelost! Ik had er inderdaad nog perongeluk mijn mediabox tussen zitten.. Erg dom. Dacht dat de kabel direct (onder de plint door) bij mijn modem uit kwam.. maar bleek dat ie nog een tussenstop maakte in mijn mediabox.

Super bedankt voor de reacties!
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Fijn dat het is opgelost met de goede tip van Evert, Dekker. Welkom nog hier! We helpen klanten hier graag, dus mocht er in de toekomst nog iets zijn, schroom dan niet om hier je vraag te stellen 🙂
HarmenIsabel

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem. Echter zit er geen internet kabel tussen het modem en de mediabox. 
Enig idee hoe dit opgelost kan worden?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic