1
Vraag
2
Reacties
Larykoek

Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Wel internet via Kabel en wifi maar bepaalde sites/programma’s werken niet

Beste mede-internetters,

Sinds vandaag heb ik op mijn PC en TV wel verbinding met de kabel maar bijna alle programma’s werken niet zoals: Netflix en youtube op de TV, Spotify, Steam en bepaalde websites op de PC. 

Al van alles geprobeerd modem gereset naar fabrieksinstellingen. Daarna nogmaals een hard reset. internet kabels omgedraaid van playstation naar PC (op de Playstation werkt wel alles ongeacht kabel) 

iemand hier een soortgelijke ervaring gehad of een oplossing hiervoor?

Met vriendelijke groet,

Lars

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Larykoek
topicstarter
Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Heb het probleem opgelost de DHCP server stond op automatisch maar om een of andere reden stond deze niet aan.

Handmatig IP ingevoerd dat werkte niet.

Toen ik hem weer terug wou zetten op automatisch bleef hij uit zichzelf teruggaan naar handmatig wat vrij raar is.
Toen via windows probleem oplosser heb ik de DHCP server aan kunnen zetten en nu werkt het internet wel op de Desktop. TV laat ik nu even voor wat het is ben al blij dat ik weer fatsoenlijk op internet kan.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59623Posts
  • 4015Oplossingen
  • 14919Likes

Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Larykoek
topicstarter
Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Zou graag willen maar kan 90% van de pagina’s niet openen ondertussen in een ander topic gekeken naar ipv4 en ipv6. Hierna via het vinkje ipv6 uitgeschakeld en toen helemaal geen internet meer tot ik ipv6 weer aanzet (Zie foto)

Steefb
Expert
Expert
  • 12351Posts
  • 2383Oplossingen
  • 4475Likes

Wat staat er bij eigenschappen in dat venster?

Ipv4 ingeschakeld ?

Steefb_0-1636653457770.png

Larykoek
topicstarter
Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Heb het probleem opgelost de DHCP server stond op automatisch maar om een of andere reden stond deze niet aan.

Handmatig IP ingevoerd dat werkte niet.

Toen ik hem weer terug wou zetten op automatisch bleef hij uit zichzelf teruggaan naar handmatig wat vrij raar is.
Toen via windows probleem oplosser heb ik de DHCP server aan kunnen zetten en nu werkt het internet wel op de Desktop. TV laat ik nu even voor wat het is ben al blij dat ik weer fatsoenlijk op internet kan.

Larykoek
topicstarter
Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Toch bedankt voor jullie hulp mannen!

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 228Oplossingen
  • 415Likes

Hai @Larykoek! Een warm welkom op de Ziggo Community! 

Fijn dat je het probleem zelf hebt weten op te lossen en dat je de oplossing met ons deelt! Wat is er precies met je tv aan de hand? 

Larykoek
topicstarter
Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hey @Maud,

hetzelfde probleem bij mijn TV was er dat hij bij de instellingen wel aangaf dat er verbinding was met internet maar opende ik de Netflix app of youtube app op de TV gaf hij foutcodes of wou hij de video/serie niet laden.

Vandaag heeft iemand anders uit ons huishouden een SMS bericht van Ziggo gekregen waarin staat dat alle problemen opgelost moeten zijn. (dus mijn vermoeden is dat het probleem toch bij Ziggo lag)

Na dit SMS bericht even de TV gecheckt met de kabel en ineens werkt deze ook weer!

Dus bij de TV geen idee hoe het is opgelost maar ik ben er toch redelijk van overtuigd dat het probleem niet bij ons lag en het eerder iets met een fout in een DNS server of iets te maken heeft gehad. (maar dit is een wilde gok natuurlijk).

Laptop had ook dezelfde problemen gisteren ochtend dat hij bepaalde websites niet deed laden of alleen bepaalde delen hiervan ook dat probleem is nu volledig weg.

Toch bedankt voor alle hulp.

Met vriendelijke groet,

Lars

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2514Posts
  • 339Oplossingen
  • 837Likes

@Larykoek Dat is heel goed nieuws! We zijn blij dat alle problemen voor de noorderzon verdwenen zijn. Bedankt voor de uitgebreide terugkoppeling. 

Geniet van je avond Lars! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.