MarkScholten
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wel internet op mobiele apparaten, niet op meerdere laptops

Ik heb sinds vorige week maandag van het een op het andere moment geen wifi meer. Voor het beeld, ik woon sinds kort in een complex met 4 woningen, iedereen heeft zijn eigen router die is aangesloten op een aansluitpunt in iedere woning die in verbinding staat met het modem. Het modem is in beheer bij de huisbaas en niet bij mij, maar het is model Technicolor TC-7210. Zelf heb ik een TP-Link Archer C1200 Router, maar dit probleem deed zich ook voor met mijn oude router dus daar ligt het probleem waarschijnlijk niet.

Situatie is als volgt: Als ik de internetkabel van het aansluitpunt in mijn router stop, brandt het lampje rood en heb ik geen verbinding, op geen enkel apparaat. Sluit ik een kabel aan van het aansluitpunt op ethernet ingang 1, dan heb ik wel verbinding op mobiele apparaten (iPhone, iPad) maar niet op mijn privé of werklaptop. Privé heb ik een HP Z-Book Studio G5 en voor werk een HP Pro X2 en een HP ZBook 15 G4 liggen. Gebruik ze nooit tegelijkertijd.

Als ik naar ‘problemen oplossen’ ga, staat er dat de DNS-server niet beschikbaar is. Deze omwisselen naar bijv. de DNS-server van Google heb ik geprobeerd maar werkt niet. Router en laptop helemaal uit, dan Router weer aanzetten en laptop aanzetten als de router is opgestart werkt niet. Dan staat er dat ik verbinding heb, maar het internet werkt niet en nog steeds geen verbinding met DNS-server. 

Vanwege de thuiswerksituatie waar ik logischerwijs internet voor nodig heb, begin ik beetje radeloos te worden, Is er iemand die mij verder kan helpen?

2 Reacties 2
Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16573Reacties
  • 1306Oplossingen
  • 2861Likes

De 4 routers dienen als accesspoint geconfigureerd te zijn. Is dat het geval?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5205Reacties
  • 1187Oplossingen
  • 1573Likes

Hi @MarkScholten 
Een warm welkom hier op de Ziggo Community. 

Goed dat je even aan de spreekwoordelijke bel trekt wat betreft jouw internetverbinding. Vooral in deze periode is het internet belangrijker dan ooit geworden. Ik zie dat er op het adres een Technicolor 7210 modem actief staat. Deze staat in routermode. Dit is begrijpelijk aangezien er dus 4 routers zijn aangesloten op het modem. Zoals @Jan F. al aangeeft moeten de routers dan alleen wel geconfigureerd zijn als accespoint en niet als router. Heb je hier nog naar gekeken naar aanleiding van de tip van @Jan F. ?

Uitgelicht topic