dannisthart

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wel bridge modus, geen IPv6. Huidige modem TC7210 graag omruilen voor UBC1318.

Ik ontving 16-11-2021 een mail van Ziggo waar ik heel blij van werd, als gebruiker in bridge mode ging voor mij IPv6 beschikbaar worden 2 weken na ontvangst van die mail.

Helaas, begrijp ik inmiddels, is mijn huidige modem (Technicolor TC7210) hier niet voor geschikt. De Ubee UBC1318 zou er wel voor geschikt zijn. Dus die wil ik dan graag per omruiling voor mijn huidige TC7210.

Is dat te regelen? Wat moet ik daar voor doen?

Groet,

Dannis.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@dannisthart Wat je zegt klopt helemaal! Ik kan je modem omwisselen voor een  UBC1318ZG, hierbij moet ik wel vermelden dat deze geen wifi heeft. Als je in de toekomst toch de wifi van je eigen modem wilt gebruiken dan heb je daarvoor een ander modem nodig. 

 

Het nieuwe modem heb je binnen 2-3 dagen in huis! Geniet van je dag. 

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Even wachten op een Ziggo moderator.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@dannisthart Wat je zegt klopt helemaal! Ik kan je modem omwisselen voor een  UBC1318ZG, hierbij moet ik wel vermelden dat deze geen wifi heeft. Als je in de toekomst toch de wifi van je eigen modem wilt gebruiken dan heb je daarvoor een ander modem nodig. 

 

Het nieuwe modem heb je binnen 2-3 dagen in huis! Geniet van je dag. 

dannisthart
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Thanks, Lotte, heel fijn! Geen wifi op de modem is prima, beter zelfs. Wifi organiseer ik liever separaat. Top!

Kees Verruijt

Level 3
  • 17Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Hallo Ziggo Moderators, ook ik heb een TC7210 in bridge modus (brief ontvangen!) maar zou graag IPv6 willen gebruiken. Ik heb geen ConnectBox, gebruik ook geen WiFi op het modem, dus de UBC1318ZG zou perfect zijn...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Kees Verruijt Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Nu met de feestdagen kan dat langer duren.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Kees Verruijt. Een warm welkom hier op de Ziggo Community!

Goed dat je hier aanhaakt! Ik heb een Ubee UBC1318ZG voor je op de post gedaan. Deze wordt binnen enkele dagen bezorgd door Post NL.
 

JteU

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hallo @Cecilia ,
Vandaag heeft de helpdesk mij het verkeerde modem gestuurd. Kunt u zorgen dat ik ook een Ubee UBC1318ZG toegestuurd krijg?
Bvd!, Jeroen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@JteU Wat had je gevraagd aan de helpdesk?

Een modem om IPv6 te kunnen gebruiken in bridge?

Zo ja, dan heb je een Connect box ontvangen, daarmee heb je IPv4enIPv6 in bridge.

De helpdesk verstuurd geen UBC1318ZG.

 

Een Connect box wordt alleen omgeruild als er specifieke problemen zijn met de Connect box.

Welke problemen ervaar je met de Connect box?

dannisthart
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste JteU, voor de zekerheid, check even het stickertje op het apparaat zelf, de kartonnen doos kan best het opschrift ConnectBox hebben, terwijl er toch een UBC1318 in zit. Dat was bij mij in elk geval zo. Wellicht valt het mee...

Kees Verruijt

Level 3
  • 17Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

@JteU ik kreeg bericht dat ik een ConnectBox zou ontvangen maar ook ik kreeg gewoon een UBC1318.

JteU

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@KEEok, volgens de helpdesk kon ze alleen een ConnectBox sturen en dat zelfs niet meer annuleren. Ik wacht wel even af wat er geleverd wordt. Mij werd aangeraden anders de ConnectBox aan de deur te weigeren.

@Bertde Ziggo community staat vol met berichten waarom je voor IPv6 een UBC1318 en niet ConnectBox wilt hebben vandaar mijn verzoek aan Ziggo (@Cecilia@Lotte)  om gelijk een UBC1318 te ontvangen.

Dit ook omdat ik al tijden af en toe internetonderbrekingen heb en vanwege netjes thuiswerken, met internationale teams en klanten, geen storingen kan gebruiken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@JteU "@Bert de Ziggo community staat vol met berichten waarom je voor IPv6 een UBC1318 en niet ConnectBox wilt hebben vandaar mijn verzoek aan Ziggo (@Cecilia / @Lotte)  om gelijk een UBC1318 te ontvangen."

 

Dat zijn allemaal verzoeken vanuit een modem, zijnde niet een Connect box om IPv6 in bridge te kunnen gebruiken.

Met een Connect box werkt IPv6 over het algemeen uitstekend.

 

"Dit ook omdat ik al tijden af en toe internetonderbrekingen heb"

Welk modem heb je nu?

Het kan ook aan niet meer hedendaagse aansluitmaterialen liggen, die Ziggo je gratis ter vervanging kan toesturen om haperingen te voorkomen.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Dan kan er direct gekeken worden welke materialen vervangen moeten worden, er zijn een paar verschillende varianten.

JteU

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Bert  mijn Ziggo modem in Bridge met Dual-Stack IPv6/IPv4 is precies wat ik wil. Net als de topicstarter vandaar dat ik op zijn topic reageerde@Lotte, @Mariska. Een goede router met Wifi6 + Mesh heb ik al draaien dus modem zonder Wifi is uitstekend (bij een modem met Wifi zou die als eerste uitgezet worden).

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

@Kees Verruijt 

dan heb je de UBC1318 waarschijnlijk via de community aangevraagd 

 

de klantenservice heeft geen machtigingen om een UBC1318 aan particulieren te leveren

Kees Verruijt

Level 3
  • 17Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

@anoniemforum klopt, zie bericht eerder in dit draadje waar ik dit heb gedaan. Prima service. Overigens heb ik een zakelijk abonnement.

 

@JteU ik heb het nog even nagekeken, op mijn verpakking staat "ConnectBox zonder WiFi". En daar zat dus de UBC1318 in. Maar goed, ik heb dus een zakelijk abonnement.

 

Na wat pielen haal ik trouwens nu keurig 500/40 Mbit in IPv4 én IPv6 met mijn Ubiquiti UDM Pro router.


En om dan het laatste stukje feedback naar Ziggo te geven: Ik had ook nog even met de helpdesk zakelijk gebeld toen ik IPv6 niet aan de praat kreeg (wat bleek te komen door mijn router, dus niet iets waar Ziggo iets aan kon doen) en daar werd ik niet heel blij van, de medewerker bleef in een soort loop te hangen dat ik nu wel degelijk IPv4 had gekregen naast de IPv6 die ik al lang had. Of hij verwisselde het, of dacht aan de situatie met een DS-lite of zo? In ieder geval kon hij alleen maar dingen uitlezen uit een systeem. Daar bleek het IPv6 vinkje aan te staan. Maar geen techneut die daadwerkelijk de lijn uitlas. Ik heb maar vriendelijk bedankt en opgehangen en het zelf uitgezocht. "Community forum" 1, helpdesk 0. Overigens wisselt het nogal, ik had jaren eerder extreem goede support aan de telefoon, voor internet en televisie, dus het hangt er van af wie je spreekt. Dat is natuurlijk ook het voordeel van een forum, diverse medewerkers kunnen het lezen en diegene die het snapt kan je helpen. Voor de technische oplossing zie https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Bridge-modus-IPv6-en-Unifi-UDM-tip/m-p/895618#M105993, misschien helpt het iemand. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

@Kees Verruijt 

gezien de UBC1318 kan de zakelijke klantenservice die natuurlijk wel bij zakelijke abonnementen leveren 

 

dacht wel dat welk modem je bij een zakelijke internetverbinding geleverd krijgt afhankelijk is van het zakelijk internet pakket 

Uitgelicht topic