Hallo,
Ik struggle al maanden met het creëren van een stabiele netwerkomgeving (Wifi) in en om het gehele huis.
Naast de Connectbox beschik ik over een Ziggo Wifibooster (C7) welke op zolder is geplaatst. Van hieruit worden 3 slaapkamers en de zolderkamer voorzien van een bekabelde internetaansluiting. Deze vaste aansluitingen zorgen doorgaans voor stabiel internet.
Het probleem ervaar ik echter met Wifi. Ongeacht de positie in huis komt het met diverse toestellen dagelijks voor dat er wel verbinding gemaakt wordt met de Wifi, maar dat internet niet functioneert.
Ik beschik momenteel over 2 verschillende Wifi kanalen; eentje uitgezonden door de modem genaamd 'xxxx', en eentje uitgezonden door de Wifibooster (C7) genaamd 'xxxx boven'.
Omdat de problemen ondanks de Wifibooster (C7) aanhielden beschik ik sinds kort aanvullend over 4 Wifipods. Deze zijn inmiddels met enige moeite geïnstalleerd (in stopcontact, zonder vaste kabel).
Hiervan bevindt zich er eentje in de keuken, eentje buiten onder de overkapping, eentje in de master bedroom en eentje op zolder.
Ik merk dat sindsdien het Wifi signaal aanzienlijk verruimd is. Waar ik eerder bijv. buiten nauwelijks Wifi signaal opving, is deze nu in de gehele tuin vol beschikbaar.
Het probleem van wegvallende verbinding houdt echter aan, zowel binnen als buiten, onder als boven. Als ik bijv. mijn Sonos Move van binnen mee naar buiten neem ervaar ik connectieproblemen en valt de muziek uit. Sinds kort beschik ik bijv. over zonnepanelen, waarbij de omvormer bij installatie prima verbinding maakte met Wifi en zodoende de opbrengsten via de app inzichtelijk zijn. Slechts 2 dagen na installatie is deze Wifi verbinding helaas verbroken en slaag ik er tot nu toe niet in deze te herstellen. Gezien de vele Wifi problemen vermoed ik dat dit niet aan de omvormer, maar aan de Wifi ligt. Vandaar dat de maat nu vol is en ik hier om hulp vraag voor een duurzame oplossing.
Als ik de speedtest uitvoer met een laptop bij de diverse vaste internetaansluitingen kom ik uit op ca 350 down/35 up dus dat lijkt prima. Als ik dezelfde test uitvoer met mijn mobiel of Wifi dichtbij de Connectbox kom ik uit op ca 262 down/35 up. Als ik dezelfde test buiten naast de Wifipod uitvoer, is daar nog maar 97 down/31 up van over.
Wellicht kan iemand op afstand de instellingen van de modem eens onder de loep nemen?
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
@paulvandeven Hartelijk dank voor je reactie! Ik heb een afspraak met een monteur voor je geregeld op maandag 22 augustus 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?
Hallo Paul,
Monteur heeft eea vervangen (oa de aop) en sindsdien is de WIFI een stuk stabieler. Verbinding met de omvormer van de zonnepanelen is sindsdien niet meer weggevallen dus dat gaat goed. Grootste problemen lijken voor nu opgelost, bedankt voor de ondersteuning!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag @paulvandeven
Welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwes óók klant ben. Maar dit terzijde.
Heel vervelend dat dingen niet gaan zoals ze horen te gaan. Je schreef: “Wellicht kan iemand op afstand de instellingen van de modem eens onder de loep nemen?”
Gelukkig kun je daar zelf ook iets aan doen. Via de instellingen van het modem kun je de up- en downstreamwaarden van je modem hier plaatsen. Dat kun je doen door de tabellen vanuit je modem te selecteren, te kopiëren en dan in je bericht te plakken. Dat werkt makkelijker en leesbaarder dan een schermafbeelding..
Hier vind je de up- en downstreamwaarden van je modem.
En om mogelijke oorzaken uit te sluiten; zou je een foto kunnen plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je/jullie huis binnenkomt (AOP) met eventuele splitters, signaalversterkers en het modem op de foto?
En als je dan tóch bezig bent: zorg dan dat je postcode en huisnummer in je profiel staan, deze zijn alleen zichtbaar voor Ziggo-moderators. Je profielpagina vind je hier.
Bedankt voor je reactie @Wim C. , zie onderstaand de waarden. Postcode en huisnummer heb ik toegevoegd. Zie bijlagen voor foto van de modem en AOP incl splitters.
3.0 Downstreamkanalen
1 | 602000000 | 2.9 | 38 | QAM256 | Locked | 38 | 134 | 0 |
2 | 610000000 | 3.1 | 38 | QAM256 | Locked | 38 | 173 | 0 |
3 | 618000000 | 2.8 | 38 | QAM256 | Locked | 38 | 70 | 0 |
4 | 626000000 | 2.6 | 38 | QAM256 | Locked | 38 | 84 | 0 |
5 | 634000000 | 2.3 | 38 | QAM256 | Locked | 38 | 354 | 0 |
6 | 642000000 | 2.3 | 38 | QAM256 | Locked | 38 | 426 | 0 |
7 | 650000000 | 2.5 | 38 | QAM256 | Locked | 38 | 124 | 0 |
8 | 658000000 | 2.7 | 38 | QAM256 | Locked | 38 | 81 | 0 |
9 | 666000000 | 2.9 | 38 | QAM256 | Locked | 38 | 97 | 0 |
10 | 674000000 | 3.1 | 38 | QAM256 | Locked | 38 | 91 | 0 |
11 | 682000000 | 3.1 | 38 | QAM256 | Locked | 38 | 117 | 0 |
12 | 690000000 | 3.2 | 38 | QAM256 | Locked | 38 | 87 | 0 |
13 | 698000000 | 3.1 | 38 | QAM256 | Locked | 38 | 98 | 0 |
14 | 706000000 | 3.1 | 38 | QAM256 | Locked | 38 | 73 | 0 |
15 | 714000000 | 3.0 | 38 | QAM256 | Locked | 38 | 114 | 0 |
16 | 722000000 | 3.1 | 38 | QAM256 | Locked | 38 | 3114 | 0 |
17 | 730000000 | 3.2 | 38 | QAM256 | Locked | 38 | 4151 | 0 |
18 | 738000000 | 3.3 | 38 | QAM256 | Locked | 38 | 229 | 0 |
19 | 746000000 | 3.4 | 38 | QAM256 | Locked | 38 | 113 | 0 |
20 | 754000000 | 3.1 | 38 | QAM256 | Locked | 38 | 91 | 0 |
21 | 762000000 | 2.6 | 37 | QAM256 | Locked | 37 | 107 | 0 |
22 | 770000000 | 1.8 | 37 | QAM256 | Locked | 37 | 117 | 0 |
23 | 778000000 | 1.5 | 37 | QAM256 | Locked | 37 | 108 | 0 |
24 | 786000000 | 1.0 | 37 | QAM256 | Locked | 37 | 161 | 0 |
3.0 Upstreamkanalen
1 | 58800000 | 43 | 5.120000 | 64qam | 2.0 | 0 | 0 |
2 | 52000000 | 43 | 5.120000 | 64qam | 2.0 | 2 | 0 |
3 | 45200000 | 43 | 5.120000 | 64qam | 2.0 | 3 | 0 |
4 | 38400000 | 42 | 5.120000 | 64qam | 2.0 | 0 | 0 |
het modem zit achter een versterker dat is niet aanbevolen.
aanbevolen aansluit methode is poa-01-b splitter op aop daarop de modem en versterker.
een moderator kan kosteloos een poa-01-b + modemkabel naar je opsturen
@paulvandeven ter aanvulling op het antwoord van @anoniemforum
die splitter heeft twee uitgangen: een waarop het modem wordt aangesloten en een waarop je signaalversterker wordt aangesloten. Als dat nog niet gedaan is zal ik een moderator vragen het spul op te sturen.
Laat ons weten hoe het verder gaat.
Hi @paulvandeven
Een warm welkom hier op de Ziggo Community.
Ontzettend fijn om te zien dat je al zo goed op weg bent geholpen door onze Community toppers. Zoals hier al is aangeven raden wij het af om het modem aan te sluiten op een versterker. De ideale wijze is dus een POA-01 waarop je op de ene uitgang het modem aansluit en op de andere uitgang de versterker. Vanuit de versterker volgt dan de aansluiting naar de televisie(s) in huis.
Bij deze heb ik je een POA-01 toegestuurd + een nieuwe aansluitkabel voor het modem. Deze ontvang je binnen enkele dagen in de bus. Houd ons vooral op de hoogte zodra je dit hebt ontvangen en aangesloten.
Hallo @Cecilia , bedankt voor je bijdrage en de onderdelen. Ik heb deze zojuist zoals aanbevolen geïnstalleerd. Ik zal dit weekend checken of dit tot het gewenste resultaat leidt. Indien ik ondertussen verder nog iets kan ondernemen verneem ik het graag. Bedankt!
@paulvandeven We zijn heel benieuwd wat jouw bevindingen zijn van de afgelopen dagen. Werkt alles naar wens?
Hallo, vooralsnog lijkt de Wifi stabieler sinds de versterker is verplaatst van voor naar achter de modem. Heeft het nog nut om de waarden van de modem opnieuw te delen, of kan hier nog iets uit worden opgemaakt? Ondertussen tast ik het nog even af maar vooralsnog lijkt het een positieve ontwikkeling.
Mijn advies beter een monteur laten komen. Je aop is ook oud en moet vervangen worden. Ik zie meerdere kabels aangesloten. Iedere open aansluiting zorg voor ruis. Dus kan storing op je internet zorgen. Teven zie ik connectoren waar de haartjes uitsteken. Hier krijg je instraling door dus ook storing. Niet alleen op je eigen internet maar op een gehele wijk kun je dus storing verroorzaken. Laat een monteur komen en het aop vervangen en als er geen mediabox xl staat een poa 254 met retourfilter plaatsen en voor 15 euro per 15 min excl matriaal zou de monteur ook je connectoren allemaal kunnen vervangen zodat het via de ziggo norm is en geen storingen verroorzaak.
@paulvandeven We kunnen een monteur laten langskomen om het verouderde AOP kosteloos te vervangen. Ik hoor graag op welke data dit het beste zou schikken. Maar ik zie op de foto net als expert @tjhslangen ook een kabel in de splitter zitten waar het binnenwerk naar buiten steekt. Er steken koperen draadjes (zie foto hieronder) onder de connector door. Dit werkt als een antenne en hiermee gaat er ruis en storing van buitenaf mee op het signaal met alle gevolgen van dien. Heb je nog een andere coaxkabel om op deze splitter aan te sluiten?
@Paul denk dat het een kabel door buis is. Zie meest linkse connector door een van ons is gedaan. Als monteur voor aop komt kan monteur ze vervangen zitten meteen de goede er op
Hallo @Paul, bedankt voor je bericht. Monteur kan bij voorkeur op een ma of di langskomen, bijv 22-8 of 23-8?
@paulvandeven Hartelijk dank voor je reactie! Ik heb een afspraak met een monteur voor je geregeld op maandag 22 augustus 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?
Bedankt, de afspraak staat.
@paulvandeven Top! We wachten je bevingen dan even af.
@paulvandeven We zijn heel benieuwd naar jouw bevindingen na het monteursbezoek van 22 augustus. Werkt alles naar wens?
Hallo Paul,
Monteur heeft eea vervangen (oa de aop) en sindsdien is de WIFI een stuk stabieler. Verbinding met de omvormer van de zonnepanelen is sindsdien niet meer weggevallen dus dat gaat goed. Grootste problemen lijken voor nu opgelost, bedankt voor de ondersteuning!
Super om te lezen @paulvandeven en mocht je opnieuw tegen problemen aanlopen dan weet je ons te vinden!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.