Hallo,
Ik struggle al maanden met het creëren van een stabiele netwerkomgeving (Wifi) in en om het gehele huis.
Naast de Connectbox beschik ik over een Ziggo Wifibooster (C7) welke op zolder is geplaatst. Van hieruit worden 3 slaapkamers en de zolderkamer voorzien van een bekabelde internetaansluiting. Deze vaste aansluitingen zorgen doorgaans voor stabiel internet.
Het probleem ervaar ik echter met Wifi. Ongeacht de positie in huis komt het met diverse toestellen dagelijks voor dat er wel verbinding gemaakt wordt met de Wifi, maar dat internet niet functioneert.
Ik beschik momenteel over 2 verschillende Wifi kanalen; eentje uitgezonden door de modem genaamd 'xxxx', en eentje uitgezonden door de Wifibooster (C7) genaamd 'xxxx boven'.
Omdat de problemen ondanks de Wifibooster (C7) aanhielden beschik ik sinds kort aanvullend over 4 Wifipods. Deze zijn inmiddels met enige moeite geïnstalleerd (in stopcontact, zonder vaste kabel).
Hiervan bevindt zich er eentje in de keuken, eentje buiten onder de overkapping, eentje in de master bedroom en eentje op zolder.
Ik merk dat sindsdien het Wifi signaal aanzienlijk verruimd is. Waar ik eerder bijv. buiten nauwelijks Wifi signaal opving, is deze nu in de gehele tuin vol beschikbaar.
Het probleem van wegvallende verbinding houdt echter aan, zowel binnen als buiten, onder als boven. Als ik bijv. mijn Sonos Move van binnen mee naar buiten neem ervaar ik connectieproblemen en valt de muziek uit. Sinds kort beschik ik bijv. over zonnepanelen, waarbij de omvormer bij installatie prima verbinding maakte met Wifi en zodoende de opbrengsten via de app inzichtelijk zijn. Slechts 2 dagen na installatie is deze Wifi verbinding helaas verbroken en slaag ik er tot nu toe niet in deze te herstellen. Gezien de vele Wifi problemen vermoed ik dat dit niet aan de omvormer, maar aan de Wifi ligt. Vandaar dat de maat nu vol is en ik hier om hulp vraag voor een duurzame oplossing.
Als ik de speedtest uitvoer met een laptop bij de diverse vaste internetaansluitingen kom ik uit op ca 350 down/35 up dus dat lijkt prima. Als ik dezelfde test uitvoer met mijn mobiel of Wifi dichtbij de Connectbox kom ik uit op ca 262 down/35 up. Als ik dezelfde test buiten naast de Wifipod uitvoer, is daar nog maar 97 down/31 up van over.
Wellicht kan iemand op afstand de instellingen van de modem eens onder de loep nemen?
Alvast bedankt!