Beste Ziggo community,
Ik heb net als meerdere Ziggo gebruikers hetzelfde probleem, en heb me al veel ingelezen in alle topics.
Helaas heb ik nergens de oplossing kunnen vinden. Het lijkt te gaan om een bug of conflict waardoor de Connect Box van slag is.
Sinds we in onze nieuwe woning zijn getrokken (nu 1 jaar ongeveer) zitten wij met het volgende probleem:
Regelmatig stopt het modem (Connect Box) met het doorzetten van internet. Alle WiFi-verbindingen blijven intact, maar er is geen verbinding meer met internet mogelijk. Ook de apparatuur die via UTP kabel is aangesloten, zoals de pc, Playstation e.d. hebben dan geen internetverbinding meer.
Ik zie dat alle lampjes bij de UTP ingangen knipperen zowel op in de Connect Box als op mijn computer, dus dat duidt erop dat er internet wordt doorgegeven.
Wanneer ik de Connect Box herstart, en hij is weer opnieuw opgestart blijft het probleem zich voordoen totdat opeens alles weer werkt. Dit kan soms uren duren. De ene keer gaat het een tijd goed zonder problemen, maar de andere keer doet het probleem zich meerdere keren per dag voor.
Vorige week donderdag is er een monteur geweest en heeft alle aansluitingen gecontroleerd, alles blijkt op een juiste manier aangesloten te zijn. Binnenkomende signaal was ook goed volgens de monteur.
- Kabels zijn vervangen, en nieuwe splitter is geplaatst.
- Monteur heeft oude Connect Box vervangen voor een nieuw exemplaar.
Het is onze bedoeling om een goed Mesh systeem aan te schaffen voor in onze woning (4 verdiepingen met op elke verdieping minimaal 1 Deco X20/X60 unit), omdat het wifi signaal zeer slecht is in ons huis. Maar voordat we overgaan tot de aanschaf moet het huidige probleem wel verholpen zijn. Anders ben ik bang dat we na aanschaf van Mesh systeem met hetzelfde probleem zullen zitten.
-Werkt internet via een bekabelde (UTP) verbinding wel?
nee, als wifi het niet doet, werkt de kabel ook niet.
- Speelt het probleem op alle apparaten of maar op één/enkele?
alle apparaten
- Speelt het probleem constant of af en toe?
af en toe
- Werken alle websites niet of slechts één/enkele?
als het niet werkt, werkt niks
- Heb je naast je Ziggo modem nog andere netwerkapparatuur?
Ja, 2x WiFi booster via kabel en 1x WiFi booster via stroomnet.
- Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt?
Nee geen Mediabox XL in huis.
- Kun je inloggen op het Ziggo modem (of op je eigen router)?
Als het probleem zich voordoet kan ik niet in de modem.
- Andere bijzonderheden? Geen Siemens slimme keukenapparatuur in huis.
Het is normaal al een erg vervelend probleem, maar voor een gezin waar iedereen nu thuis werkt is het echt om te huilen...
Iemand misschien de gouden tip?