1
Vraag
2
Reageer en help mee
Idefix

Level 5
  • 84Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Wel Wifi signaal, maar geen internet (ook niet bekabeld). Deel 2!

Beste Ziggo @Paul community,

 

Ik heb inmiddels al een zeer groot bestand opgebouwd bij Ziggo over het steeds wegvallen van onze internetverbinding in huis. 😕

 

Dit probleem speelt al sinds december 2019 sinds we deze woning hebben betrokken.

We zijn deels tegemoet gekomen door Ziggo, maar de problemen zijn er helaas nog steeds.

Om helemaal gek van te worden...😞

 

  • Het wegvallen van het internetsignaal, zowel draadloos als bedraad op willekeurige momenten.
  • Het opnieuw opstarten van het modem op willekeurige momenten.
  • Het modem staat aan, geen knipperende lampjes, maar er komt geen internet meer door.
  • Elke keer als het internet weg valt, is dit vaak niet uit de geschiedenis terug te lezen vanuit het modem.

Ik heb hier al een aardig topic over geschreven, maar helaas is deze gesloten en gearchiveerd.

Zie topic: 

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Wel-Wifi-signaal-maar-geen-internet-ook-niet-bekabeld/m-p/7251...

 

Inmiddels zijn er weer diverse monteurs op bezoek geweest met allemaal hun eigen idee wat nu de oorzaak zou kunnen zijn van het probleem.

 

"Het probleem ligt zeker niet binnen uw woning en ligt zeker te weten buiten uw woning".

"Het signaal in uw wijk is echt behoorlijk slecht".

"Het probleem ligt misschien in uw woning".

"Het probleem ligt in uw woning, maar ik weet niet zeker wat het kan zijn".

 

  1. Inmiddels zijn alle kabels, splitters, AOD enz. vervangen door de monteurs.
  2. Alles is gecheckt op juistheid van aansluiten, alles is OK.
  3. Connect box is reeds meerdere keren vervangen voor een andere (compal > aris > compal).
  4. Buiten is ook van alles doorgemeten en gecheckt (Op het vervangen van de kabel naar onze woning na).
  5. Op advies van Ziggo een duur mesh systeem aangeschaft, maar als de connect box geen internet meer doorgeeft, dan doen deze dure dingen ook helemaal niks...

Het rare is dat het probleem ook blijft terugkomen nadat er een nieuw modem is geïnstalleerd.

 

Monteurs weten het ook niet meer en spreken elkaar tegen.

Helaas heeft na 2 jaar nog niemand van Ziggo de oplossing gevonden voor ons.

 

"Kijk het maar weer even aan" was het laatste advies...

Het leek ook even goed te gaan na weer een vervanging van de Connect box.

 

We hebben daarna 10 dagen in quarantaine gezeten met het hele gezin en flink gebruik gemaakt van alle apparaten in huis. (Gamen, streamen, werken enz...) Zonder al te veel problemen, internet werd soms wel trager....

 

Maar helaas, we zitten met ons gezin aan de eettafel te eten en boem....

Geen internet meer, Wifi weg en ook bedraad geen internet meer en dit terwijl er dus minimaal gebruik werd gemaakt van het internet in huis.

 

Ik ben al 2 jaar lang alles in huis aan het checken, we hebben laatst ook maar eens alle apparaten in huis uitgezet, uit het netwerk gegooid en daarna 1 voor 1 weer toegevoegd aan het netwerk. Geen problemen gevonden.

 

Mogelijke oplossingen:

Ik heb zelf wel een idee wat nog zou kunnen helpen.

 

  1. Zorgen voor een krachtiger modem in onze woning (ik heb het idee dat deze connect boxen (rotzooi) het gewoon niet trekken). 
  2. De kabel vanaf de verdeelkast naast onze woning vervangen tot in onze woning.

 

Speciale request aan @Paul , zou je ons weer willen helpen a.u.b.?

Jij hebt het hele traject al eens gedaan met mij.

 

Ik weet het echt niet meer wat ik nog kan doen, maar ik weet wel dat dit probleem echt opgelost moet worden.

De monteurs (in combinatie met de Ziggo Engineering) weten het ook niet meer. 🤔

 

Zo dagen geen last van het probleem en zo meerdere keren achter elkaar, geen pijl op vast te trekken.

 

Enige wat we zelf kunnen doen is wachten tot alles het opeens weer gaat doen of de stekker eruit trekken en de boel opnieuw opstarten en hopen dat alles weer gaat werken.

 

Wie de oplossing heeft mag ook reageren uiteraard! 👍

45 Reacties 45
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20095Posts
  • 1392Oplossingen
  • 7756Likes

@Idefix Graag gedaan! ; ) We zien het oude modem dan binnenkort wel retour komen. 

Idefix
Topicstarter
Level 5
  • 84Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

@Paul 

Nu 2 dagen het modem in gebruik waarvan 1 dag in bridge modus.

Ik ben uit nieuwsgierigheid even in de history van het modem gedoken.

 

Onderstaande meldingen zijn dus enkel van vannacht, ik heb de MAC adressen veranderd naar XXXXXXXXXX.

Ik zie als leek heel veel "critical, warning en notice" voorbij komen, wat maak jij hieruit op?

 

Time Priority Description

2021-12-06 02:01:13warningToD request sent- No Response received;CM-MAC=XXXXXXXXXX;CMTS-MAC=XXXXXXXXXX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-12-06 02:01:11noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=XXXXXXXXXX;CMTS-MAC=XXXXXXXXXX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-12-06 02:01:11warningToD request sent- No Response received;CM-MAC=XXXXXXXXXX;CMTS-MAC=XXXXXXXXXX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-12-06 02:01:21warningDHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=XXXXXXXXXX;CMTS-MAC=XXXXXXXXXX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-12-06 02:01:07criticalDHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=XXXXXXXXXX;CMTS-MAC=XXXXXXXXXX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-12-06 02:01:03noticeHonoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
2021-12-06 02:00:45criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=XXXXXXXXXX;CMTS-MAC=XXXXXXXXXX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-12-06 02:00:44criticalNo Maintenance Broadcasts for Ranging opportunities received - T2 time-out;CM-MAC=XXXXXXXXXX;CMTS-MAC=XXXXXXXXXX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-12-06 02:00:34warningB-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=XXXXXXXXXX;CMTS-MAC=XXXXXXXXXX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-12-06 01:59:25criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=XXXXXXXXXX;CMTS-MAC=XXXXXXXXXX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-12-06 01:46:15criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=XXXXXXXXXX;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-12-06 01:46:10criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=XXXXXXXXXX;CMTS-MAC=XXXXXXXXXX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-12-06 01:45:51criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=XXXXXXXXXX;CMTS-MAC=XXXXXXXXXX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-12-06 01:45:50criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=XXXXXXXXXX;CMTS-MAC=XXXXXXXXXX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-12-06 01:45:32criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=XXXXXXXXXX;CMTS-MAC=XXXXXXXXXX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-12-06 01:45:31criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=XXXXXXXXXX;CMTS-MAC=XXXXXXXXXX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-12-06 01:45:11criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=XXXXXXXXXX;CMTS-MAC=XXXXXXXXXX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-12-06 01:45:10criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=XXXXXXXXXX;CMTS-MAC=XXXXXXXXXX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-12-06 01:44:29criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=XXXXXXXXXX;CMTS-MAC=XXXXXXXXXX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-12-06 01:44:29warningMDD message timeout;CM-MAC=XXXXXXXXXX;CMTS-MAC=XXXXXXXXXX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-12-06 01:44:24criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=XXXXXXXXXX;CMTS-MAC=XXXXXXXXXX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-12-06 01:44:23warningMDD message timeout;CM-MAC=XXXXXXXXXX;CMTS-MAC=XXXXXXXXXX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-12-06 01:44:20criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=XXXXXXXXXX;CMTS-MAC=XXXXXXXXXX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Tussen 01.44.20 en 02.01.13 uur:

SYNC failure = het modem is tijdelijk buiten bedrijf 

MDD time out = er is tijdelijk geen dataverkeer mogelijk tot max. 20 seconden

T4 time out = herstart modem en opnieuw aanmelden bij CMTS

T2 time out = het modem reset de interface en start het registratieproces.

 

Kortom; er heeft zich iets voorgedaan waardoor er nauwelijks een internetverbinding was gedurende de genoemde periode/tijdsduur.  In plat Nederlands spreekt men van een digitale puinhoop.

Ik heb het moderatie-team een seintje gegeven.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20095Posts
  • 1392Oplossingen
  • 7756Likes

@Idefix Goed dat je hiermee even aan de bel trekt! Op het doorgegeven tijdsbestek zie ik geen bijzonderheden terug in de connectie tussen het modem en ons netwerk. Maar n.a.v. je melding heb ik op je nieuwe modem even een nauwkeurige meting lopen om de komende 3 dagen te monitoren. Wat zijn overigens je eigen bevindingen m.b.t. de verbinding, even afgezien van hetgeen je in het modemlog ziet staan?

Aanvullend: Tot afgelopen middag werden er wel werkzaamheden uitgevoerd aan ons netwerk bij jou in de buurt. 

Idefix
Topicstarter
Level 5
  • 84Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

@Paul 

Na 1 dag dit modem in gebruik te hebben, vind ik het moeilijk om dit te beoordelen. Mijn gevoel zegt dat dit een stabieler modem is dan de Connectbox, maar dat is echt een gevoel.

 

Ik merkte gisteren wel dat op meerdere apparaten de verbinding 1-2 seconden wegviel en dan weer verder gaat. En dat meerdere malen. (Via Ziggo Go app en Youtube app op tv).

 

Modemlog

Wat het modemlog aangeeft bevestigd in ieder geval de problemen van de laatste 2 jaar.

Wij ervaren wel problemen omdat we regelmatig geen internet hebben in huis (wegvallen internet en random herstarten van het modem), maar dit is bij Ziggo helaas niet/nooit terug te zien.

 

De uitleg van @KBX458 verklaard voor mij i.i.g. waarom wij op random momenten geen internet meer hebben in huis. Ik check niet dagelijks de history van het modem, maar ik denk dat deze meldingen heel vaak zijn voorgekomen bij ons.

 

Aanvullend: Tot afgelopen middag werden er wel werkzaamheden uitgevoerd aan ons netwerk bij jou in de buurt. 

 

Voordeel van de twijfel voor Ziggo in dit geval. 😉

 

Idefix
Topicstarter
Level 5
  • 84Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

@KBX458 

Dat zijn precies de problemen waar we al heel lang mee te maken hebben helaas.

Dat verklaard een hoop waarom wij regelmatig geen internet hebben in huis.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Werden de werkzaamheden ook in de nachtelijke uren op 06-12-2021 tussen 01.44.20 en 02.01.13 uur uitgevoerd?

Zo ja, dan verklaart dat waarschijnlijk de modem meldingen.

Zo neen, dan is of was er een onbekende gebeurtenis gaande.

Indien na de afsluiting van de werkzaamheden de meldingen in het netwerklog niet meer optreden, de TS geen uitval of dergelijke meer constateert, dan kan het euvel zijn verholpen.

 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20095Posts
  • 1392Oplossingen
  • 7756Likes

@KBX458 Het enige wat ik terugzie is dat de werkzaamheden op 06-12-2021 omstreeks 12:30 afgerond waren. Hoe vroeg men hier bezig was heb ik op dit moment helaas niet inzichtelijk.

Idefix
Topicstarter
Level 5
  • 84Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

@Paul 

 

Even een update van mijn kant.

 

Oude modem retour

Ik heb gisteren 2x de retourdoos mogen ontvangen, 1x was genoeg geweest 😉

Het oude modem zou vandaag afgeleverd moeten worden bij Ziggo.

 

Bevindingen internet laatste dagen

We hebben de laatste dagen gelukkig geen internetuitval meer gehad 🤞, maar dat wil nu nog niets zeggen. We zijn allang blij dat het een paar dagen goed is gegaan.

 

Wel ervoeren we gisterenavond extreem langzaam internetverkeer in huis. We hadden er allemaal last van. Ik heb bewust het modem niet opnieuw opgestart, maar zie niets terug in de systemlog van gisterenavond.

 

Onderstaande melding van gisterenmiddag 14:01 uur staat in het systemlog vermeld.

Niets over de langzame verbinding in de avond.

 

Time Priority Description

2021-12-09 14:01:06errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=XXXXXX;CMTS-MAC=XXXXXX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

 

Ik zie dat de MAC adressen refereerden naar respectievelijk UBEE en CISCO.

 

CM Downstream Channel Info

In de downstream channel info beginnen nu wel wat correctables en uncorrectables binnen te druppelen, zeker op de kanalen 30, 31 en 32.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20095Posts
  • 1392Oplossingen
  • 7756Likes

@Idefix Top dat je de retourdoos ontvangen hebt! Gek dat er 2 verstuurd zijn. Wat zijn tot dusver je bevindingen met het Ubee1318ZG modem? De verbinding ziet er namelijk prima uit. 

Idefix
Topicstarter
Level 5
  • 84Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

@Paul 

Was net bezig mijn bevindingen te melden in mijn vorige post, maar ik heb meer vertrouwen in dit modem dan in de oude. Maar of dat wat wil zeggen weet ik niet 😉

Idefix
Topicstarter
Level 5
  • 84Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes
Gisteren vertelde ik nog dat de correctables en uncorrectables binnen begonnen te druppelen.
 
Maar nu 1 dag verder zitten we opeens op bijna 7.0000 uncorrectables op kanaal 32 en 675 uncorrectables op kanaal 31. Lijkt mij niet heel goed als er bijna 7.000 stuks niet gecorrigeerd kunnen worden.
 
Zie onderstaande:
 
 
CM Downstream Channel Info
ChannelLock StatusChannel TypeChannel IDFrequencyWidthPowerSNRModulation Profile IDCorrectablesUncorrectables
1LockedSC-QAM Downstream9666000000 Hz8000000 Hz5 dBmV41.5 dBQAM25680
2LockedSC-QAM Downstream1602000000 Hz8000000 Hz5.3 dBmV41.2 dBQAM25630
3LockedSC-QAM Downstream2610000000 Hz8000000 Hz5.3 dBmV41.7 dBQAM25658
4LockedSC-QAM Downstream3618000000 Hz8000000 Hz5.1 dBmV41.8 dBQAM25649
5LockedSC-QAM Downstream4626000000 Hz8000000 Hz5 dBmV41.6 dBQAM256410
6LockedSC-QAM Downstream5634000000 Hz8000000 Hz4.4 dBmV41.5 dBQAM25689
7LockedSC-QAM Downstream6642000000 Hz8000000 Hz4.3 dBmV41.3 dBQAM25658
8LockedSC-QAM Downstream7650000000 Hz8000000 Hz4.4 dBmV41.3 dBQAM25689
9LockedSC-QAM Downstream8658000000 Hz8000000 Hz4.7 dBmV41.5 dBQAM25699
10LockedSC-QAM Downstream10674000000 Hz8000000 Hz5 dBmV41.3 dBQAM25679
11LockedSC-QAM Downstream11682000000 Hz8000000 Hz4.7 dBmV41.5 dBQAM25678
12LockedSC-QAM Downstream12690000000 Hz8000000 Hz4.7 dBmV41.5 dBQAM25689
13LockedSC-QAM Downstream13698000000 Hz8000000 Hz4.3 dBmV41.3 dBQAM25699
14LockedSC-QAM Downstream14706000000 Hz8000000 Hz4.5 dBmV41.4 dBQAM25669
15LockedSC-QAM Downstream15714000000 Hz8000000 Hz4.6 dBmV41.5 dBQAM25678
16LockedSC-QAM Downstream16722000000 Hz8000000 Hz4.9 dBmV41.5 dBQAM25639
17LockedSC-QAM Downstream17730000000 Hz8000000 Hz5 dBmV41.5 dBQAM25649
18LockedSC-QAM Downstream18738000000 Hz8000000 Hz4.8 dBmV41.5 dBQAM25629
19LockedSC-QAM Downstream19746000000 Hz8000000 Hz4.6 dBmV41.4 dBQAM25649
20LockedSC-QAM Downstream20754000000 Hz8000000 Hz4.3 dBmV41.2 dBQAM25639
21LockedSC-QAM Downstream21762000000 Hz8000000 Hz4 dBmV41.1 dBQAM25689
22LockedSC-QAM Downstream22770000000 Hz8000000 Hz4 dBmV41 dBQAM25649
23LockedSC-QAM Downstream23778000000 Hz8000000 Hz3.9 dBmV41.1 dBQAM25659
24LockedSC-QAM Downstream24786000000 Hz8000000 Hz4.1 dBmV41.1 dBQAM25689
25LockedSC-QAM Downstream25794000000 Hz8000000 Hz4 dBmV41 dBQAM25668
26LockedSC-QAM Downstream26802000000 Hz8000000 Hz4.1 dBmV40.8 dBQAM25659
27LockedSC-QAM Downstream27810000000 Hz8000000 Hz4.3 dBmV41.1 dBQAM25658
28LockedSC-QAM Downstream28818000000 Hz8000000 Hz4.2 dBmV41 dBQAM25629
29LockedSC-QAM Downstream29826000000 Hz8000000 Hz3.8 dBmV40.8 dBQAM25699
30LockedSC-QAM Downstream30834000000 Hz8000000 Hz3.6 dBmV40.7 dBQAM2569438
31LockedSC-QAM Downstream31842000000 Hz8000000 Hz3.6 dBmV40.8 dBQAM2561018675
32LockedSC-QAM Downstream32850000000 Hz8000000 Hz3.9 dBmV41 dBQAM25614006889

 

 

 

CM Upstream Channel Info
ChannelLock StatusChannel TypeChannel IDFrequencyWidthPowerModulation/Profile ID
1LockedATDMA158800000 Hz6400000 Hz43 dBmV2
2LockedATDMA252000000 Hz6400000 Hz42.5 dBmV2
3LockedATDMA344500000 Hz6400000 Hz42.5 dBmV2
4LockedATDMA436000000 Hz6400000 Hz42 dBmV2
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20095Posts
  • 1392Oplossingen
  • 7756Likes

@Idefix Dankejwel voor het delen van deze data. Op dit moment loopt er nog een meting op jouw verbinding. Heb je los van het feit dat je een groot aantal uncorrectables terugziet in het modemlog ook daadwerkelijk problemen in de vorm van slechte perfomance, uitval of storing op de verbinding geconsateerd? Zo ja, heb je dan de datum + tijd waarop dit het geval was? 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

@Idefix plaats in de gevallen die Paul noemt, dan tevens een schermopname van de netwerkhistorie.

Idefix
Topicstarter
Level 5
  • 84Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Hoi @Paul zie een paar berichten terug. Daar heb ik gemeld dat we een avond zeer traag internet hadden in huis. Ik heb toen ook in de netwerkhistorie gekeken, maar daar was helaas weer niets in te zien.

 

Hieronder laatste meldingen uit de historie van het modem.

 

Het valt mij op dat er maar zeer weinig meldingen staan in vergelijking met de historie van de connectbox.

Ik begreep uit het verhaal van de monteur dat het modem elk uur een signaal af zou moeten geven, maar dat die van ons laatst helemaal niet te traceren was.

 

Time Priority Description

2021-12-13 02:01:06errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=0c:b9:37:4a:75:70;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2f:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-12-12 15:26:49criticalStarted Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=0c:b9:37:4a:75:70;CMTS-MAC=00:6c:bc:b8:2f:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

 

Nog een vraag over de startup procedure, Security failed, BPI+

Wat wil dat precies zeggen? Klinkt voor mij niet als iets positiefs.

Startup Procedure

ProcedureStatusComment
Acquire Downstream Channel666000000Locked
Connectivity StateIn ProgressRegistration Complete
Boot StateOKOperational
Configuration FileOKbac1030001060cb9374a7570
SecurityFailedBPI+
Idefix
Topicstarter
Level 5
  • 84Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

@KBX458 

Dat ga ik zeker proberen, alleen staat er niets vermeld in de netwerkhistorie op dat moment.

Ook als ik bel of chat met de klantenservice als we geen internet meer hebben, dan valt er gekgenoeg niets te zien door Ziggo medewerkers.

 

Maar even afkloppen, in de afgelopen week is het modem niet uitgevallen of random herstart.
Dat is voor ons al een unicum.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

@Idefix Een antwoord op jouw vraag m.b.t. security failed BPI+ kun je hier lezen.

Idefix
Topicstarter
Level 5
  • 84Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

@KBX458 

Ik heb de pagina gelezen, maar zie geen echte uitleg of oplossing voorbij komen.

Iets met dat de Time of Day niet correct staat ingesteld i.c.m. certificaten?

 

De current system time die het modem aangeeft klopt in ieder geval wel.

 

Ik heb zelf onderstaande kunnen vinden op internet:

 

 

Baseline Privacy Plus Interface

BPI+ should be considered a MUST do in every DOCSIS network.

Why? Because it protects subscriber data from being viewed by malicious users in addition to thwarting potential hackers by using 56-bit or 40-bit DES encryption (56-bit DES is standard).

 

Lijkt mij niet heel erg handig als de status dan op "failed" staat zoals nu bij mij.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Als het een eenmalige gebeurtenis is, dan kan je het negeren.

Idefix
Topicstarter
Level 5
  • 84Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Wanneer is het een eenmalige gebeurtenis dan?
Staat nu reeds 10 dagen op status "Failed".

 

ProcedureStatusComment
Acquire Downstream Channel666000000Locked
Connectivity StateIn ProgressRegistration Complete
Boot StateOKOperational
Configuration FileOKbac1030001060cb9374a7570
SecurityFailedBPI+
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic