Beste Ziggo @Paul community,
Ik heb inmiddels al een zeer groot bestand opgebouwd bij Ziggo over het steeds wegvallen van onze internetverbinding in huis. 😕
Dit probleem speelt al sinds december 2019 sinds we deze woning hebben betrokken.
We zijn deels tegemoet gekomen door Ziggo, maar de problemen zijn er helaas nog steeds.
Om helemaal gek van te worden...😞
Ik heb hier al een aardig topic over geschreven, maar helaas is deze gesloten en gearchiveerd.
Zie topic:
Inmiddels zijn er weer diverse monteurs op bezoek geweest met allemaal hun eigen idee wat nu de oorzaak zou kunnen zijn van het probleem.
"Het probleem ligt zeker niet binnen uw woning en ligt zeker te weten buiten uw woning".
"Het signaal in uw wijk is echt behoorlijk slecht".
"Het probleem ligt misschien in uw woning".
"Het probleem ligt in uw woning, maar ik weet niet zeker wat het kan zijn".
Het rare is dat het probleem ook blijft terugkomen nadat er een nieuw modem is geïnstalleerd.
Monteurs weten het ook niet meer en spreken elkaar tegen.
Helaas heeft na 2 jaar nog niemand van Ziggo de oplossing gevonden voor ons.
"Kijk het maar weer even aan" was het laatste advies...
Het leek ook even goed te gaan na weer een vervanging van de Connect box.
We hebben daarna 10 dagen in quarantaine gezeten met het hele gezin en flink gebruik gemaakt van alle apparaten in huis. (Gamen, streamen, werken enz...) Zonder al te veel problemen, internet werd soms wel trager....
Maar helaas, we zitten met ons gezin aan de eettafel te eten en boem....
Geen internet meer, Wifi weg en ook bedraad geen internet meer en dit terwijl er dus minimaal gebruik werd gemaakt van het internet in huis.
Ik ben al 2 jaar lang alles in huis aan het checken, we hebben laatst ook maar eens alle apparaten in huis uitgezet, uit het netwerk gegooid en daarna 1 voor 1 weer toegevoegd aan het netwerk. Geen problemen gevonden.
Mogelijke oplossingen:
Ik heb zelf wel een idee wat nog zou kunnen helpen.
Speciale request aan @Paul , zou je ons weer willen helpen a.u.b.?
Jij hebt het hele traject al eens gedaan met mij.
Ik weet het echt niet meer wat ik nog kan doen, maar ik weet wel dat dit probleem echt opgelost moet worden.
De monteurs (in combinatie met de Ziggo Engineering) weten het ook niet meer. 🤔
Zo dagen geen last van het probleem en zo meerdere keren achter elkaar, geen pijl op vast te trekken.
Enige wat we zelf kunnen doen is wachten tot alles het opeens weer gaat doen of de stekker eruit trekken en de boel opnieuw opstarten en hopen dat alles weer gaat werken.
Wie de oplossing heeft mag ook reageren uiteraard! 👍
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Maar even afkloppen, in de afgelopen week is het modem niet uitgevallen of random herstart.
Houd dat vast! Ik zie over de afgelopen dagen (ook de avond van 9 december) geen bijzonderheden in de metingen.
Nog een vraag over de startup procedure, Security failed, BPI+
Wat wil dat precies zeggen? Klinkt voor mij niet als iets positiefs.
Wat dat precies is weet ik ook niet, maar stap 1 lijkt me simpel: start het modem eens opnieuw op en kijk of hij dan wel de juiste status aangeeft.
Het heeft te maken met de encryptie tussen CMTS en modem.
Ook schreef je:
"Ik begreep uit het verhaal van de monteur dat het modem elk uur een signaal af zou moeten geven, maar dat die van ons laatst helemaal niet te traceren was".
Misschien dat een moderator in de achtergrond meer kan zien en ook of het modem nu wel traceerbaar is.
Er vinden zeer veel controle pulsen plaats tussen modem en CMTS en vaker dan 1x per uur.
@Mark schreef:Maar even afkloppen, in de afgelopen week is het modem niet uitgevallen of random herstart.
Houd dat vast! Ik zie over de afgelopen dagen (ook de avond van 9 december) geen bijzonderheden in de metingen.
Dat is ook juist 1 van de problemen, dat er geen bijzonderheden te zien zijn als wij problemen ervaren.
Nog een vraag over de startup procedure, Security failed, BPI+
Wat wil dat precies zeggen? Klinkt voor mij niet als iets positiefs.
Wat dat precies is weet ik ook niet, maar stap 1 lijkt me simpel: start het modem eens opnieuw op en kijk of hij dan wel de juiste status aangeeft.
Ik ben al lang blij dat het modem niet is uitgevallen in de laatste week, dat maakt dat ik nu bang ben om hem te herstarten. Maar ik zal het gaan doen zo direct.
Wel jammer is dat dan de correctables en uncorrectables weer op 0 beginnen.
Het herstarten van het modem heeft het probleem van de BPI+ verholpen 👍
Startup Procedure
Procedure | Status | Comment |
Acquire Downstream Channel | 666000000 | Locked |
Connectivity State | In Progress | Registration Complete |
Boot State | OK | Operational |
Configuration File | OK | bac1030001060cb9374a7570 |
Security | Enabled 👍 | BPI+ |
Wel zie ik dat de correctables en uncorrectables direct na de herstart terug zijn op de kanalen 31 en 32.
Alle andere kanalen staan netjes weer op 0.
31 | Locked | SC-QAM Downstream | 31 | 842000000 Hz | 8000000 Hz | 2.8 dBmV | 40.4 dB | QAM256 | 866 | 452 |
32 | Locked | SC-QAM Downstream | 32 | 850000000 Hz | 8000000 Hz | 2.1 dBmV | 40.2 dB | QAM256 | 1738 | 2203 |
@Idefix Fijn dat het probleem v.d. PBI+ verholpen is met de reset, zoals geadviseerd door collega @Mark! Wat betreft de correctables en uncorrectables; ik zou daar niet teveel naar kijken. Hier kun je alleen iets mee op het moment dat je daadwerkelijk problemen ervaart met de werking v.d. verbinding. Op dit moment zie ik geen afwijkingen in het signaal terug die hierop zouden wijzen. Mijn advies is dus om de komende dagen daadwerkelijk even in de gaten te houden of de verbinding goed werkt, dus niet kijken naar de meldingen (modemlog) maar puur kijken of de verbinding zelf stabiel is en goed werkt.
@Paul Nu paar dagen verder en deze UBEE modem lijkt echt een stuk stabieler te werken voor ons.
We zijn de laatste dagen met de meterkast aan de gang geweest, dus meerdere keren de stroom eraf geweest en het modem herstart.
@Idefix Fijn om te lezen dat het met het Ubee modem een stuk stabieler werkt. Houd de komende dagen anders nog even in de gaten hoe het gaat. Mocht je onverhoopt toch problemen ervaren, noteer dan de datum + tijdstip waarop dit gebeurde. Wat betreft de BPI melding, dit zal geen impact mogen hebben op de connectie.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.