Idefix

Stamgast
  • 84Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Wel Wifi signaal, maar geen internet (ook niet bekabeld). Deel 2!

Beste Ziggo @Paul community,

 

Ik heb inmiddels al een zeer groot bestand opgebouwd bij Ziggo over het steeds wegvallen van onze internetverbinding in huis. 😕

 

Dit probleem speelt al sinds december 2019 sinds we deze woning hebben betrokken.

We zijn deels tegemoet gekomen door Ziggo, maar de problemen zijn er helaas nog steeds.

Om helemaal gek van te worden...😞

 

  • Het wegvallen van het internetsignaal, zowel draadloos als bedraad op willekeurige momenten.
  • Het opnieuw opstarten van het modem op willekeurige momenten.
  • Het modem staat aan, geen knipperende lampjes, maar er komt geen internet meer door.
  • Elke keer als het internet weg valt, is dit vaak niet uit de geschiedenis terug te lezen vanuit het modem.

Ik heb hier al een aardig topic over geschreven, maar helaas is deze gesloten en gearchiveerd.

Zie topic: 

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Wel-Wifi-signaal-maar-geen-internet-ook-niet-bekabeld/m-p/7251...

 

Inmiddels zijn er weer diverse monteurs op bezoek geweest met allemaal hun eigen idee wat nu de oorzaak zou kunnen zijn van het probleem.

 

"Het probleem ligt zeker niet binnen uw woning en ligt zeker te weten buiten uw woning".

"Het signaal in uw wijk is echt behoorlijk slecht".

"Het probleem ligt misschien in uw woning".

"Het probleem ligt in uw woning, maar ik weet niet zeker wat het kan zijn".

 

  1. Inmiddels zijn alle kabels, splitters, AOD enz. vervangen door de monteurs.
  2. Alles is gecheckt op juistheid van aansluiten, alles is OK.
  3. Connect box is reeds meerdere keren vervangen voor een andere (compal > aris > compal).
  4. Buiten is ook van alles doorgemeten en gecheckt (Op het vervangen van de kabel naar onze woning na).
  5. Op advies van Ziggo een duur mesh systeem aangeschaft, maar als de connect box geen internet meer doorgeeft, dan doen deze dure dingen ook helemaal niks...

Het rare is dat het probleem ook blijft terugkomen nadat er een nieuw modem is geïnstalleerd.

 

Monteurs weten het ook niet meer en spreken elkaar tegen.

Helaas heeft na 2 jaar nog niemand van Ziggo de oplossing gevonden voor ons.

 

"Kijk het maar weer even aan" was het laatste advies...

Het leek ook even goed te gaan na weer een vervanging van de Connect box.

 

We hebben daarna 10 dagen in quarantaine gezeten met het hele gezin en flink gebruik gemaakt van alle apparaten in huis. (Gamen, streamen, werken enz...) Zonder al te veel problemen, internet werd soms wel trager....

 

Maar helaas, we zitten met ons gezin aan de eettafel te eten en boem....

Geen internet meer, Wifi weg en ook bedraad geen internet meer en dit terwijl er dus minimaal gebruik werd gemaakt van het internet in huis.

 

Ik ben al 2 jaar lang alles in huis aan het checken, we hebben laatst ook maar eens alle apparaten in huis uitgezet, uit het netwerk gegooid en daarna 1 voor 1 weer toegevoegd aan het netwerk. Geen problemen gevonden.

 

Mogelijke oplossingen:

Ik heb zelf wel een idee wat nog zou kunnen helpen.

 

  1. Zorgen voor een krachtiger modem in onze woning (ik heb het idee dat deze connect boxen (rotzooi) het gewoon niet trekken). 
  2. De kabel vanaf de verdeelkast naast onze woning vervangen tot in onze woning.

 

Speciale request aan @Paul , zou je ons weer willen helpen a.u.b.?

Jij hebt het hele traject al eens gedaan met mij.

 

Ik weet het echt niet meer wat ik nog kan doen, maar ik weet wel dat dit probleem echt opgelost moet worden.

De monteurs (in combinatie met de Ziggo Engineering) weten het ook niet meer. 🤔

 

Zo dagen geen last van het probleem en zo meerdere keren achter elkaar, geen pijl op vast te trekken.

 

Enige wat we zelf kunnen doen is wachten tot alles het opeens weer gaat doen of de stekker eruit trekken en de boel opnieuw opstarten en hopen dat alles weer gaat werken.

 

Wie de oplossing heeft mag ook reageren uiteraard! 👍

45 Reacties 45
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9834Posts
  • 839Oplossingen
  • 2355Likes

Goedemorgen @Idefix,

Wat ontzettend balen dat je nog niet af bent van de storingsklachten en dat je wederom last hebt van uitval op alle apparaten met internetverbonden apparaten in huis! Het is goed dat je dit via dit topic kenbaar maakt. Ik ben hier direct ingedoken en heb om dat er zo op het oog niets te zien valt aan de verbinding gelijk een uitgebreide signaalmeting en ICMP meting gestart. Gezien de historie, heb ik ook gelijk doorgepakt en onze netwerkspecialisten ingeschakeld en om advies gevraagd bij dit hardnekkige probleem. Aan de hand van de metingen die nu lopen en het advies van mijn collega's wil ik bepalen welke vervolgstap hier wenselijk is. Zodra ik hier een beeld bij heb, laat ik het jou weten in dit topic. Het doel is dat jij storingsvrij kunt genieten van onze mooie diensten. 

Idefix
topicstarter
Stamgast
  • 84Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

@Paul Helemaal top dat je dit voor ons op pakt.
Wij willen ook graag gebruik blijven maken van jullie mooie diensten, en als het werkt dan is het top.

 

Helaas is er nooit echt iets te zien bij de metingen en ook niet als de monteurs in huis zijn.

Het gebeurt echt op random momenten, zowel overdag als 's nachts.

En hoe vaak het gebeurt is maar giswerk. Soms 2 weken geen last en dan denk ik jippie, probleem opgelost.

En daarna boem dagelijks problemen.

 

Enige wat ik weet is dat het probleem direct is begonnen toen we in december 2019 onze huidige woning betrokken. We hebben de connect box meegenomen vanuit onze vorige woning waar we eigenlijk geen last hadden van het wegvallen van het internet. Een enkele keer het modem herstarten, maar dan werkte alles weer.

 

Het grote probleem is dat er geregeld geen internet meer uit de connect box lijkt te komen.

Ook bedraad is er dan geen verbinding met internet te krijgen.

Soms denken de apparaten nog verbonden te zijn, maar is er geen internet mogelijk.

 

Heel erg vervelend om tijdens online lessen en online meetings en tijdens gamen altijd maar in je achterhoofd te denken: "please internet blijf het a.u.b. doen".

 

Het vervangen van de connect box voor een andere maakt dus geen verschil. De problemen zijn identiek.

 

Ik vermoed zelf dat het het volgende kan zijn.

 

1. het modem het niet trekt ofzo in deze woning. En we iets krachtigers nodig hebben.

2. de kabel naar onze woning is niet goed en heeft een breukje ofzo.

 

Wat mij nog verbaasde is het volgende:

De verdeelkast van ons huizenblok staat tegen onze zijgevel aan, aangrenzend aan onze meterkast waar de binnenkomende kabel van Ziggo zit. Ik heb van de monteur gehoord dat er 26 meter kabel ligt naar onze woning toe vanaf de verdeelkast. Ik heb er geen verstand van, maar is dat niet een beetje veel? 2 meter zou al voldoende moeten zijn lijkt mij.

 

@Paul Nogmaals bedankt dat je hier in wilt duiken.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9834Posts
  • 839Oplossingen
  • 2355Likes

@Idefix Dank voor je reactie! In de meting die tot nu toe loopt zie ik  qua signaal geen problemen terug die de spontane herstarts doen verklaren. Wat ik mij wel afvraag is hoe je op dit moment de TP Link X60 Mesh router op dit moment hebt aangesloten? Gebruik je deze TP Link router direct achter het modem in routermodus of Accespoint modus? En gebruik je naast de TP Link X60 nog andere switches/routers in de binnenhuisinstallatie? 

Het lijkt  erop basis van de probleemomschrijving namelijk op alsof er een interne netwerkloop ontstaat. Dit kan het geval zijn als zowel het Connectboxmodem als je TP Link in routermodus staan. Ik zie dat het modem in iedergeval op dit moment in router modus staat. Als dit bij je TP link ook het geval is, dan kan het zijn dat beide apparaten dezelfde adressen uit willen delen. Het gevolg daarvan is dat bepaalde apparaten ineens geen internet meer hebben. Mijn advies is om het Connectbox modem eens in bridged modus te gebruiken en je eigen routers het verkeer binnen het eigen thuisnetwerk te regelen. Vind je het goed als ik de Connectbox in bridged modus zet? 

Eventueel kan ik het Connectbox modem ook nog omruilen naar een Ubee1318ZG (modem zonder wifi) waarop je dan je eigen router (TP Link X60) kunt aansluiten. 

Idefix
topicstarter
Stamgast
  • 84Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

@Paul 

Bedankt voor je reactie, maar de TP link is niet de boosdoener hiervan.

 

Het is zeker geen interne netwerkloop waarbij bepaalde adressen dubbel worden uitgegeven.

Dan zou het inderdaad zo moeten zijn dat bepaalde apparaten geen internet meer hebben.

 

Hier is het probleem dat er helemaal geen internet meer is, voor alle apparaten in huis.

Ook niet als ik via een UTP kabel rechtstreeks in de connect box plug. 

 

  1. Precies deze problemen waren er al toen we alleen nog maar de connect box hadden aangesloten en alleen gebruik maakten van de wifi via de connect box en rechtstreeks bekabeld.
  2. De problemen waren er ook toen we de grote zwarte "Wifi via kabel" hadden gekocht via Ziggo.
  3. De problemen waren er ook met de "Wifi via stroomnet" adapters via Ziggo.

De laatste monteur vond het ook een goed idee om de Ubee1318ZG (modem zonder wifi) te plaatsen, maar kreeg daar toen geen goedkeuring voor, anders had hij hem direct opgehangen en geïnstalleerd.

Ik zou deze oplossing toch graag willen proberen, voordat ik andere aanpassingen ga doen.

 

Ter aanvulling, ik heb de hele installatie van de Deco X60 met de monteur doorgenomen en alles was aangesloten zoals het zou moeten.

 

Is het nog moeilijk om de Ubee1318ZG te installeren? Of is dit plug and play?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9834Posts
  • 839Oplossingen
  • 2355Likes

@Idefix Het hoeft niet zozeer een netwerkloop te zijn. Maar er kan wel degelijk een probleem optreden op het moment dat het Connectbox modems in router modus staat en de TP link die hierop is aangsloten ook. Ik zie op dit moment alleen wel dat het modem in router modus staat. Het advies is dan om de TP Link in Accespoint modus te gebruiken indien je de router functie van het Connectbox modem ingeschakeld wilt houden. Of je zet het Connectbox modem in bridged modus en laat de TP Link Deco in routermodus. Zo voorkom je interne netwerkconflicten, problemen in het thuisnetwerk en een dubbele NAT. Op basis van mijn bevindingen lijkt het er namelijk op dat dit hier ook aan hand is. Omdat de ingebouwde router van het Connectbox adressen uitdeeld en e TP LInk Deco X60 mogelijk ook, zorgt dit voor een probleem in het thuisnetwerk. 

Uiteraard kan ik het modem kosteloos voor je omruilen naar een Ubee 1318ZG. Dit is dan wel een modem zonder draadloze router. Het modem is eenvoudig zelf aan te sluiten. Laat mij maar weten of ik dit voor je in gang moet zetten. 

Idefix
topicstarter
Stamgast
  • 84Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

@Paul Zou je dit voor mij a.u.b. in gang willen zetten?

En krijg ik dan een bevestiging via email of werkt dat anders?

 

Ik begrijp zeker ook jouw redenering over de Connect box + TP Link Deco X60 en ga daar zeker in mee als de problemen er ook nog steeds zijn met de Ubee 1318ZG + TP Link Deco X60.

 

Ik wil zeker niet tegenstribbelen, maar nu wel dingen uit kunnen sluiten na zo'n lange periode met problemen.

Misschien is de Connect box wel gewoon het probleem geweest al die tijd?

 

Ik weet dat deze problemen al speelden toen we enkel nog maar de Connect box hadden aangesloten, zonder enig andere apparatuur. Dus dan kom ik tot de conclusie dat er dan geen sprake geweest kan zijn van een conflict tussen meerdere apparaten.

 

Nogmaals, ik stel je hulp en expertise zeer op prijs en hoop dat we samen dit probleem eens kunnen tackelen.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9834Posts
  • 839Oplossingen
  • 2355Likes

@Idefix Zojuist heb ik het Ubee1318ZG modem opgestuurd. Binnen circa 4 werkdagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL in huis. En fijn dat je alsnog even wilt kijken naar de instellingen voor wat betreft het modem i.c.m. de TP Link Deco X60. 

Kortgezegd zijn onderstaande aansluitwijzes de geadviseerde manieren om een router (TP Link Deco X60) aan te sluiten:

Modem (Bridged) > TP Link X60 (Router modus)
OF
Modem (Router modus) > TP Link X60 (Acces pointmodus)

In dit informatieve topic gaat onze expert @Pasi wat dieper in op de aansluitwijzes v. de TP Link Deco's. 
Laat je weten wat je bevindingen zijn nadat je het Ubee modem hebt aangesloten en gekeken hebt naar de eerder gegeven adviezen?

Idefix
topicstarter
Stamgast
  • 84Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Bedankt @Paul ik kom er zeker op terug 👍

Idefix
topicstarter
Stamgast
  • 84Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

@Paul Ik krijg zojuist een email van Ziggo binnen dat een een splinternieuwe Connectbox (=modem) onderweg is... 
Zou je dit kunnen checken, want dat was nu juist niet de bedoeling om weer een Connectbox te ontvangen.

Bedankt!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9834Posts
  • 839Oplossingen
  • 2355Likes

@Idefix Het bericht wat je ontvangen hebt is een geautomatiseerd bericht en kun je negeren. Ik kan bevestigen dat er een Ubee1318ZG modem naar je onder weg is. Sorry voor de verwarring! 😉
We houden contact, en ik ben benieuwd naar je bevindingen met het nieuwe Ubee modem.

Idefix
topicstarter
Stamgast
  • 84Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

@Paul Ok gelukkig 😃, kreeg het al een beetje benauwd 😰

Idefix
topicstarter
Stamgast
  • 84Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

CM Downstream Channel Info
ChannelLock StatusChannel TypeChannel IDFrequencyWidthPowerSNRModulation Profile IDCorrectablesUncorrectables
1LockedSC-QAM Downstream9666000000 Hz8000000 Hz5 dBmV41.6 dBQAM25600
2LockedSC-QAM Downstream1602000000 Hz8000000 Hz5.3 dBmV41.2 dBQAM25600
3LockedSC-QAM Downstream2610000000 Hz8000000 Hz5.3 dBmV41.8 dBQAM25600
4LockedSC-QAM Downstream3618000000 Hz8000000 Hz5.1 dBmV41.7 dBQAM25600
5LockedSC-QAM Downstream4626000000 Hz8000000 Hz5 dBmV41.8 dBQAM25600
6LockedSC-QAM Downstream5634000000 Hz8000000 Hz4.4 dBmV41.5 dBQAM25600
7LockedSC-QAM Downstream6642000000 Hz8000000 Hz4.3 dBmV41.5 dBQAM25600
8LockedSC-QAM Downstream7650000000 Hz8000000 Hz4.4 dBmV41.2 dBQAM25600
9LockedSC-QAM Downstream8658000000 Hz8000000 Hz4.7 dBmV41.5 dBQAM25600
10LockedSC-QAM Downstream10674000000 Hz8000000 Hz5 dBmV41.4 dBQAM25600
11LockedSC-QAM Downstream11682000000 Hz8000000 Hz4.7 dBmV41.6 dBQAM25600
12LockedSC-QAM Downstream12690000000 Hz8000000 Hz4.7 dBmV41.4 dBQAM25600
13LockedSC-QAM Downstream13698000000 Hz8000000 Hz4.3 dBmV41.4 dBQAM25600
14LockedSC-QAM Downstream14706000000 Hz8000000 Hz4.6 dBmV41.5 dBQAM25600
15LockedSC-QAM Downstream15714000000 Hz8000000 Hz4.6 dBmV41.3 dBQAM25600
16LockedSC-QAM Downstream16722000000 Hz8000000 Hz4.9 dBmV41.4 dBQAM25600
17LockedSC-QAM Downstream17730000000 Hz8000000 Hz5 dBmV41.5 dBQAM25600
18LockedSC-QAM Downstream18738000000 Hz8000000 Hz4.9 dBmV41.5 dBQAM25600
19LockedSC-QAM Downstream19746000000 Hz8000000 Hz4.6 dBmV41.3 dBQAM25600
20LockedSC-QAM Downstream20754000000 Hz8000000 Hz4.4 dBmV41.3 dBQAM25600
21LockedSC-QAM Downstream21762000000 Hz8000000 Hz4.1 dBmV41.1 dBQAM25600
22LockedSC-QAM Downstream22770000000 Hz8000000 Hz4.1 dBmV41.1 dBQAM25600
23LockedSC-QAM Downstream23778000000 Hz8000000 Hz4 dBmV41.1 dBQAM25600
24LockedSC-QAM Downstream24786000000 Hz8000000 Hz4.2 dBmV41.2 dBQAM25600
25LockedSC-QAM Downstream25794000000 Hz8000000 Hz4 dBmV41 dBQAM25600
26LockedSC-QAM Downstream26802000000 Hz8000000 Hz4.1 dBmV40.9 dBQAM25600
27LockedSC-QAM Downstream27810000000 Hz8000000 Hz4.4 dBmV41.1 dBQAM25600
28LockedSC-QAM Downstream28818000000 Hz8000000 Hz4.3 dBmV41.1 dBQAM25600
29LockedSC-QAM Downstream29826000000 Hz8000000 Hz4 dBmV40.9 dBQAM25600
30LockedSC-QAM Downstream30834000000 Hz8000000 Hz3.7 dBmV40.7 dBQAM25600
31LockedSC-QAM Downstream31842000000 Hz8000000 Hz3.8 dBmV40.8 dBQAM2562366
32LockedSC-QAM Downstream32850000000 Hz8000000 Hz4 dBmV40.9 dBQAM256118276

 

 

 

CM Upstream Channel Info
ChannelLock StatusChannel TypeChannel IDFrequencyWidthPowerModulation/Profile ID
1LockedATDMA158800000 Hz6400000 Hz43 dBmV2
2LockedATDMA252000000 Hz6400000 Hz43 dBmV2
3LockedATDMA344500000 Hz6400000 Hz42.5 dBmV2
4LockedATDMA436000000 Hz6400000 Hz42 dBmV2
Idefix
topicstarter
Stamgast
  • 84Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Time Priority Description

2021-12-04 17:42:41noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=XXXXXXXXX;CMTS-MAC=XXXXXX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:37warningDHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=XXXXXX;CMTS-MAC=XXXXXX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:33noticeHonoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
1970-01-01 00:00:21criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=XXXXXX;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:01:13criticalDHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=XXXXXX;CMTS-MAC=XXXXXX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:01:01criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=XXXXXX;CMTS-MAC=XXXXXX;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:46criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=XXXXXX;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:23criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=XXXXXX;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Idefix
topicstarter
Stamgast
  • 84Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

@Paul Gisterenavond het UBEE modem hoopvol geïnstalleerd, dat ging probleemloos gelukkig 👍

 

Helaas... vandaag klapte alweer het internet eruit.😑

Lampjes van het modem blijven groen branden, maar er komt geen internet meer door.

Precies hetzelfde probleem als voorheen.

 

Zowel bedrade verbinding rechtstreeks via het modem geen internet meer evenals via de Deco's geen Wifi-verbinding meer.

 

In de vorige posts heb ik de Up en Downstream data gezet en de laatste history van het modem.

 

  • Laatste optie is dus om het modem in bridge mode te zetten, is dat zelf te doen op dit modem?

 

Idefix
topicstarter
Stamgast
  • 84Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

@Paul [Update 04-12 19:30 uur]

Je collega "Bram" van de klantenservice heeft mij vanavond geholpen en het modem in bridge modus gezet.

 

Huidige opstelling is nu:

Modem (Bridged) > TP Link X60 (Router modus)

 

Screenshot 2021-12-04 19.39.49.png

 

 

 

 

 

 

Fingers crossed 🤞 dat nu de problemen verholpen zullen zijn.

Ik zal mijn bevindingen hier plaatsen als er weer problemen optreden.

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9834Posts
  • 839Oplossingen
  • 2355Likes

@Idefix Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Fijn dat het gelukt is met mijn collega Bram v.d. Klantenservice om het Ubee modem in bridged modus te zetten. Ik ben heel benieuwd wat je bevindingen zijn met de nieuwe opstelling zoals zichtbaar in het voorbeeld wat je deelt. Laat anders over 2/3 dagen weten wat je eerste bevindingen zijn m.b.t. de internetverbinding.

Idefix
topicstarter
Stamgast
  • 84Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

@Paul Goedemorgen, ik hou het in de gaten en hoop uiteraard helemaal geen uitval meer te krijgen in huis.

 

Ik heb ook nog contact gehad met andere collega's van de klantenservice over het retourneren van de Connectbox.

 

  • De ene vertelde dat ik de Connectbox niet hoefde te retourneren en naar de milieu straat moest brengen in mijn gemeente (kan niet waar zijn toch?).
  • De andere dacht dat ik dat niet moest doen en 2 weken moest wachten totdat ik een retourdoos met stickervel zou ontvangen.

@Paul 

Ik wil het modem gewoon netjes terug sturen, zou je voor mij een retourdoos met stickervel kunnen sturen a.u.b.? Bedankt!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9834Posts
  • 839Oplossingen
  • 2355Likes

@Idefix De Connnectbox (SmartWifi) modem moet inderdaad gewoon retourgestuurd worden. Ik begrijp dat je geen retourdoos ontvangen hebt bij het nieuwe modem. Ik stuur deze alsnog op. 
Het retouradres waar je de Connectbox naar toe stuurt is: 

XPO/ Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

Let op: vergeet niet om het verzendbewijs goed te bewaren. Je ontvangt dit bewijs bij het retoursturen van het oude modem. 

Idefix
topicstarter
Stamgast
  • 84Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

@Paul Heel erg bedankt, ik zorg dat het modem retour komt als de retourdoos binnen is 👍

Uitgelicht topic