Beste Ziggo @Paul community,
Ik heb inmiddels al een zeer groot bestand opgebouwd bij Ziggo over het steeds wegvallen van onze internetverbinding in huis. 😕
Dit probleem speelt al sinds december 2019 sinds we deze woning hebben betrokken.
We zijn deels tegemoet gekomen door Ziggo, maar de problemen zijn er helaas nog steeds.
Om helemaal gek van te worden...😞
- Het wegvallen van het internetsignaal, zowel draadloos als bedraad op willekeurige momenten.
- Het opnieuw opstarten van het modem op willekeurige momenten.
- Het modem staat aan, geen knipperende lampjes, maar er komt geen internet meer door.
- Elke keer als het internet weg valt, is dit vaak niet uit de geschiedenis terug te lezen vanuit het modem.
Ik heb hier al een aardig topic over geschreven, maar helaas is deze gesloten en gearchiveerd.
Zie topic:
https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Wel-Wifi-signaal-maar-geen-internet-ook-niet-bekabeld/m-p/7251...
Inmiddels zijn er weer diverse monteurs op bezoek geweest met allemaal hun eigen idee wat nu de oorzaak zou kunnen zijn van het probleem.
"Het probleem ligt zeker niet binnen uw woning en ligt zeker te weten buiten uw woning".
"Het signaal in uw wijk is echt behoorlijk slecht".
"Het probleem ligt misschien in uw woning".
"Het probleem ligt in uw woning, maar ik weet niet zeker wat het kan zijn".
- Inmiddels zijn alle kabels, splitters, AOD enz. vervangen door de monteurs.
- Alles is gecheckt op juistheid van aansluiten, alles is OK.
- Connect box is reeds meerdere keren vervangen voor een andere (compal > aris > compal).
- Buiten is ook van alles doorgemeten en gecheckt (Op het vervangen van de kabel naar onze woning na).
- Op advies van Ziggo een duur mesh systeem aangeschaft, maar als de connect box geen internet meer doorgeeft, dan doen deze dure dingen ook helemaal niks...
Het rare is dat het probleem ook blijft terugkomen nadat er een nieuw modem is geïnstalleerd.
Monteurs weten het ook niet meer en spreken elkaar tegen.
Helaas heeft na 2 jaar nog niemand van Ziggo de oplossing gevonden voor ons.
"Kijk het maar weer even aan" was het laatste advies...
Het leek ook even goed te gaan na weer een vervanging van de Connect box.
We hebben daarna 10 dagen in quarantaine gezeten met het hele gezin en flink gebruik gemaakt van alle apparaten in huis. (Gamen, streamen, werken enz...) Zonder al te veel problemen, internet werd soms wel trager....
Maar helaas, we zitten met ons gezin aan de eettafel te eten en boem....
Geen internet meer, Wifi weg en ook bedraad geen internet meer en dit terwijl er dus minimaal gebruik werd gemaakt van het internet in huis.
Ik ben al 2 jaar lang alles in huis aan het checken, we hebben laatst ook maar eens alle apparaten in huis uitgezet, uit het netwerk gegooid en daarna 1 voor 1 weer toegevoegd aan het netwerk. Geen problemen gevonden.
Mogelijke oplossingen:
Ik heb zelf wel een idee wat nog zou kunnen helpen.
- Zorgen voor een krachtiger modem in onze woning (ik heb het idee dat deze connect boxen (rotzooi) het gewoon niet trekken).
- De kabel vanaf de verdeelkast naast onze woning vervangen tot in onze woning.
Speciale request aan @Paul , zou je ons weer willen helpen a.u.b.?
Jij hebt het hele traject al eens gedaan met mij.
Ik weet het echt niet meer wat ik nog kan doen, maar ik weet wel dat dit probleem echt opgelost moet worden.
De monteurs (in combinatie met de Ziggo Engineering) weten het ook niet meer. 🤔
Zo dagen geen last van het probleem en zo meerdere keren achter elkaar, geen pijl op vast te trekken.
Enige wat we zelf kunnen doen is wachten tot alles het opeens weer gaat doen of de stekker eruit trekken en de boel opnieuw opstarten en hopen dat alles weer gaat werken.
Wie de oplossing heeft mag ook reageren uiteraard! 👍