MarcelJanssen

Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Wel Wifi maar geen internet verbinding

Hi.

 

De internet verbinding van de wifi (zowel 2.5 als 5ghz) van de connectbox valt een paar keer per dag weg.

 

Het vreemde is dat de internet verbi ding zelf niet wegvalt want mijn andere wifi station en mijn zakelijk laptop, die beide met een vaste internetkabel zijn aangesloten blijven op die momenten gewoon werken.

 

Wat is de oplossing? 

 

Ps. Ik heb dit probleem al langer en heb daarom de moeite genomen om vaste internet kabels te trekken. De oorsprong van de problemen ligt naar mijn mening dus niet in de combinatie met mijn Netgear router want is pas later toegevoegd. 

 

Ook de splitter is nog niet zo lang geleden vervangen dus die zou goed moeten zijn (zie )https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Internet-valt-de-laatste-weken-regelmatig-weg-en-de-snelheid-i...)

87 Reacties 87
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3337Likes

Hi @MarcelJanssen

Wat irritant dat het probleem nog steeds niet helemaal is verholpen. Heb je ook een screenshot van de Pre en Post RS errors die je nu ziet staan? Ik ben vooral benieuwd omdat ik het signaal nogmaals onder de loep genomen en dit ziet er aan deze kant werkelijk perfect uit. 

Ervaar je deze uitval ook op de bekabelde internetverbinding? En maak het ook verschil waar in huis je aanwezig bent? 

MarcelJanssen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Mariska  zie mijn meeste recente post waarin ik exacte dezelfde problemen meld als voor het bezoek van de monteur, en waarin ik ook de opmerking van de monteur meld die aangeeft dat als mijn probleem niet opgelost is dat ik dat jullie moet melden omdat er in dit geval iets anders vervangen moet worden. Hij zou dat via jullie interne notities doorgeven. 

 

Er zijn ook nog steeds veel fouten na RS, zie bijlage.

 

Ik hoop nog steeds op een oplossing maar ik begin een beetje moedeloos te worden

MarcelJanssen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Mariska @Paul @Alex het probleem is na het bezoek van de monteur nog steeds niet opgelost. Zelfde problemen als eerder gemeld.  Fouten na RS blijft ook slecht en ook timeouts upstream

 

Wat is de oplossing? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@MarcelJanssen Dit ziet niet uit, al die Post RS Errors, het begint steeds meer op een buitenkabel probleem te lijken of iets in de straatkast.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 575Oplossingen
  • 2127Likes

Dit gaat overduidelijk nog niet hoe jij en ik voor ogen hebben Marceljanssen. Iets in het netwerk veroorzaakt zoveel fouten, zoals @Bert ook terecht opmerkt. Dat je hier moedeloos van wordt, lijkt me niet meer dan logisch.

In dit geval ontkomen we niet aan een netwerkspecialist. Deze heb ik gepland voor woensdag 5 mei tussen 12.00 en 18.00 uur. Er volgt nog een bevestiging per e-mail. Houd je ons op de hoogte?

MarcelJanssen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hi @Vincent 

 

De afspraak op 5 mei kan niet doorgaan omdat we dan met vakantie zijn. Het kan wel vanaf maandag 10 mei en verder.

 

Ik heb geprobeerd om de afspraak te verzetten maar de link in de sms werkt niet, zie bijlage. Ook het 0900 nummer bellen want die bied alleen de optie om de afspraak te verzetten via een nieuwe sms, wat vervolgens ook weer niet werkt...

 

Kun jij de afspraak verzetten aub

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@MarcelJanssen Probeer eens in Mijn Ziggo de afspraak te verzetten.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 575Oplossingen
  • 2127Likes

@MarcelJanssen Vreemd dat het niet lukt! Via mijn weg is het gelukkig wel gelukt. Er volgt een nieuwe bevestiging per e-mail voor maandag 10 mei in het tijdvak 08.00 - 13.00 uur. Alvast een fijne vakantie gewenst!

MarcelJanssen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Bert Vandaag een nieuw modem gekregen. In de eerste paar uurtjes nog geen echt probleem ervaren. Maar als ik de up en downstream bekijk dan zie ik nog altijd fouten. Met name de fouten voor rs zijn gigantisch. Moet ik dit negeren of wijst dit op een dieper onderliggend probleem? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Dat zijn geen fouten voor voor RS, dit wordt in dit modem verkeerd aangegeven, het zijn een deel van de binnenkomende pakketten.

MarcelJanssen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Vincent ook na het vervangen na het modem nog veel fouten na RS. Dat zou toch niet moeten zijn, toch?

MarcelJanssen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Vincent @Mariska @Paul mag ik nogmaals jullie advies over de way forward. 

 

Zie mijn vorige post voor de bestanden van 2 mei, deze zullen er ondertussen niet beter op zijn geworden. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @MarcelJanssen

Sinds 1 mei is het nieuwe modem aangesloten. Als ik de netwerkmonitoring erbij pak dan zie ik in de periode vanaf 1 mei tot vandaag eigenlijk geen bijzonderheden. Het signaal is nagenoeg perfect. 

Je hebt enkele bijlagen meegestuurd. Een T3 melding zul je altijd terugzien in de log van je modem en dat is ook geen reden tot paniek. Zoals je hier kunt lezen mag deze maximaal 45 keer per 3 uren voorkomen. Waar ik in dit geval eigenlijk nieuwsgieriger naar ben is hoe jij de verbinding fysiek hebt ervaren vanaf het moment dat je het nieuwe modem hebt aangesloten? 

MarcelJanssen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Cecilia ik had tot nu nog niet kunnen controleren of er praktische problemen zijn want we zijn na het aansluiten van het nieuwe modem tot nu met vakantie geweest. Dus ik bekijk de error logging en zie veel fouten. De fouten na rs behoren toch nul te zijn !?

 

En wat schets mijn verbazing. Binnen 5 min zie ik alweer dezelfde problemen. Wel wifi maar geen internet. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @MarcelJanssen

Hopelijk heb je een fijne vakantie gehad! Het is alleen wel een domper dat de problemen met de internetverbinding weer aanwezig zijn bij terugkomst. Op het moment dat je wel wifi had (maar geen internet), bleef de bekabelde internetverbinding zoals eerder op dat moment wel intact?

En nog een vraag ter dubbelcheck. Op welke wijze is de Netgear router geconfigureerd? Is dit als accespoint of als router? Ik zie namelijk dat je nieuwe modem niet in bridge staat. Wanneer de Netgear echt als router functioneert, dan is dat wel aan te bevelen. 

MarcelJanssen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Cecilia zover ik nu zie is er geen probleem met de kabel, ten minste niet in de periode dat ik gisteren netflix op mijn bekabelde tv heb bekeken. Dat was in dezelfde periode als waar Het internet achter de wifi weer eens even weg was. 

 

Zie de bijlage voor de netwerktopologie. De connect box is volgens mij de combinatie van modem, router, en 2,5ghz en 5ghz access point. De netgear is alleen een switch (8 bekabelde poorten) en die is qua configuratie volledig out of the box, daar heb ik niks aan veranderd. Achter de netgear zit de tplink (switch en accesspoint) en deze heeft de out of the box configuratie. Die heeft 4 bekabelde verbindingen (en gebruik ik niet als router) en 2,5 ghz wifi. 

 

Was dit waar je naar zocht?

 

Ps: Ik ben niet 100% zeker of ik de helemaal de juiste termen gebruik maar ik denk het wel.

MarcelJanssen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Cecilia @Vincent @Mariska ik lees op andere fora dat (vele) anderen hetzelfde probleem hebben gehad (?) en stellen dat de enige oplossing is om de connectbox in bridge mode te zetten en er een (wifi mesh) router achter te zetten. Is dit idd de enige een oplossing of welke andere oplossingen zien jullie? Op deze manier doorgaan lijkt ook geen oplossing te brengen. 

 

Ik hoor graag wat jullie als volgende stap zien

MarcelJanssen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Cecilia @Vincent @Mariska ligt mijn probleem wellicht aan het compal modem probleem en ben ik geholpen door een wissel met een Arris modem?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@MarcelJanssen Hartelijk dank voor je uitgebreide terugkoppeling en het delen van de netwerktopologie! Gezien het grote thuisnetwerk en het gebruik van een eigen router, lijkt het mij slim dat we eerst het Connectbox modem eens in bridgedmodus zetten. Het Connectbox modem geeft dan alleen internet door aan het eerst aangesloten apparaat (router) en je router regelt dan het uitdelen van de interne netwerkadressen. Hiermee sluit je 100% uit dat er geen sprake is van een dubbele NAT wat weer voor de problemen kan zorgen zoals eerder door jou beschreven. Mocht dit nog niet lekker werken, dan zou een Mesh Router nog uitkomst kunnen bieden. Maar het lijkt mij verstandig als we eerst kijken hoet het gaat als we het modem in bridged modus zetten i.c.m. je eigen router en aangesloten switches. Laat mij maar weten of ik het modem voor je bridged modus moet zetten. 

MarcelJanssen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Paul naar mijn weten heb ik geen router achter de connectbox. De Netgear is een switch, zie onderstaande link en bijlage. De tplink wifi doos gebruik ik alleen als access point, zie bijlage. Is er iets wat ik in deze setup kan verbeteren? 

 

Ik zie dat ik een compal connectbox heb, zie bijlage. Worden mijn problemen niet opgelost als jullie deze verwisselen met een arris connectbox. Ik heb dit ergens gelezen. Graag je advies.

 

Dan ten derde. Is het beter om een de connectbox in bridge mode te zetten en er een router achter te zetten, bv een setje tplink m9 of zo. Ik moet hier wel rekening houden met mijn switch en bekabeld netwerk. Ik hoor je mening graag.

 

 

 

 

 

 

https://www.coolblue.nl/product/831150/netgear-gs308e-100pes.html?utm_source=vanessa&utm_medium=mail...

 

Uitgelicht topic