MarcelJanssen

Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Wel Wifi maar geen internet verbinding

Hi.

 

De internet verbinding van de wifi (zowel 2.5 als 5ghz) van de connectbox valt een paar keer per dag weg.

 

Het vreemde is dat de internet verbi ding zelf niet wegvalt want mijn andere wifi station en mijn zakelijk laptop, die beide met een vaste internetkabel zijn aangesloten blijven op die momenten gewoon werken.

 

Wat is de oplossing? 

 

Ps. Ik heb dit probleem al langer en heb daarom de moeite genomen om vaste internet kabels te trekken. De oorsprong van de problemen ligt naar mijn mening dus niet in de combinatie met mijn Netgear router want is pas later toegevoegd. 

 

Ook de splitter is nog niet zo lang geleden vervangen dus die zou goed moeten zijn (zie )https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Internet-valt-de-laatste-weken-regelmatig-weg-en-de-snelheid-i...)

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
MarcelJanssen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

In de praktijk ervaren we geen storing meer.

 

Als ik de up en downstream logging bekijk dan staat die vol met fouten

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@MarcelJanssen Goed om te lezen dat je geen storingen meer ervaart. Ik zal niet teveel kijken naar de RS foutmeldingen. Alle pakketten zijn namelijk te zien in het log van het Connectboxmodem. Dus het aantal meldingen zegt op dit moment niet zoveel. Op het moment dat je daadwerkelijke problemen ervaart met de verbinding, is het verstandig even aan de bel te trekken.

Bekijk in context

87 Reacties 87
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik zie veel Fouten na RS, die hoort 0 te zijn.

 

Een Ziggo moderator kan in de achtergrond kijken en mogelijk zien waar het fout gaat en welke stappen het best genomen moeten worden en zo nodig kan zetten.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

 
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

Goedemiddag @MarcelJanssen  en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je last hebt van uitval op de internetverbinding! Het is goed dat je hiervoor een topic bent gestart. Ik heb even een blik geworpen op de verbinding en het valt mij op dat het retoursignaal verstoord is.Dit probleem moet opgelost worden door een storingsmonteur. Ik heb een afspraak met een monteur geregeld op zaterdag 27 maart 2021 tussen 08:00 uur en 13:00 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken te wijzigen. Neem voor het monteursbezoek goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo blijft het veilig voor jou, andere klanten en de monteur. 
Laat je weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek? Voor wat betreft de problemen met de wifi raad ik ook aan naar deze informatie te kijken. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

Hallo @MarcelJanssen,

Wat zijn jouw bevindingen m.b.t. de verbinding sinds het monteursbezoek van zaterdag 27 maart 2021? Werkt alles inmiddels naar wens?

MarcelJanssen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

De monteur is vorige week door jou collega afgebeld met de mededeling dat die geen oplossing kon bieden omdat na zijn onderzoek bleek dat de oorzaak bij de buren zou liggen. Die buren zouden een kapot modem  hebben die de werking van mijn modem verstoord. 

 

Hij zou met vandaag nog terugbellen om te checken of mijn problemen opgelost zouden zijn nadat de monteur bij de buren was geweest. Dit telefoontje is nog niet geweest. 

 

De verbinding lijkt vandaag en gisteren minder slecht te zijn te zijn maar ik heb de indruk dat de verbinding nog altijd af en toe wegvalt 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@MarcelJanssen Om je signaal opnieuw te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

Goedemiddag @MarcelJanssen,

Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Ik heb vandaag even opnieuw een blik geworpen op de verbinding en zo te zien ziet het signaal er verder prima uit. Op basis van wat ik terugzie verwacht ik eigenlijk dat jouw verbinding fatsoenlijk hoort te werken. Heb je op dit moment nog het idee dat de verbinding wegvalt ? Zo ja, zie je dit dan op de bekabeld, draadloze of beide type verbindingen? indien het zich alleen voordoet op de wifi verbinding in huis, raad ik aan de tips op deze pagina te bekijken.  We horen graag hoe het nu gaat. 

MarcelJanssen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bert Bedankt voor het meekijken. Ik heb de indruk dat nog niet alle problemen opgelost zijn. 

MarcelJanssen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de indruk dat nog niet alle problemen opgelost zijn. Vanmiddag heb ik ook nog problemen gehad op een bekabelde verbinding. De kinderen klagen ook nog af en toe (wel minder dan eerst) over de verbinding over de WIFI.

 

Let op, ik heb eerder niet geklaagd over de wifi zelf (want het wifi signaal was aanwezig en sterk genoeg) maar over de melding op de mobieltjes en laptops dat de wifi geen verbinding met het internet had. Dit probleem kwam alleen op de ziggo wifi router/modem voor, op zowel de 5Ghz en 2,5 Ghz band. Mijn andere wifi router die ik via een kabel op het Ziggo modem aangesloten had daar viel de internet verbinding op dat moment niet op weg.

MarcelJanssen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Naast mijn impressie dat dingen niet werken zie ook ik nog veel (downstream) Fouten na RS, die volgens Bert 0 hoort te zijn. Dat is zeker niet het geval. Ook zie ik (upstream) time outs, en critical errors in de network history. 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@MarcelJanssen Hartelijk dank voor je uitgebreide terugkoppeling. Wat zijn je eigen bevindingen m.b.t. de bekabelde en draadloze verbinding op dit moment? Werkt alles verder goed even los van wat je terugziet aan meldingen in het log van het modem?

MarcelJanssen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Vandaag 8:30 is de situatie opgetreden, zie bijlage.

Dit is een screenshot van mijn telefoon waar "sjeng" en "sjeng 5Ghz" de wifi  van de connect box is (op de begane grond is ), en "sjarel" de aparte wifi router (op de 2e etage) is die bekabeld aangesloten is. Je ziet dat de wifi signalen aanwezig en sterk genoeg zijn maar dat de internetverbinding in de connectboax wifi verbroken is (en in de praktijk ook daadwerkelijk niet werkt) terwijl de bekabelede WIFI wel internetverbinding heeft (en in de praktijk ook daadwerkelijk werkt)

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@MarcelJanssen Hoe heb je jouw eigen router precies ingesteld i.c.m. het Connectbox modem? Gebruik je jouw router wel als accespoint?

MarcelJanssen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik gebruik mijn eigen router zoals die out of the box geconfigureerd is. Deze werkt al vele jaren probleemloos. De onderbroken internetverbinding op de connectbox is vaak maar iets van 1 minuut dat die wegvalt, dus dit is geen structureel verbroken verbinding. Normaal werk  het, zie ook bijlage

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@MarcelJanssen Kun je het Connectbox modem en je eigen router eens van de stroom halen. Start dan eerst alleen het Connectbox modem op en wacht totdat deze volledig is opgestart. Zet daarna pas je eigen router aan. Zodra je router is opgestart schakel je vervolgens de overige apparaten in. Wil je daarna nog eens controleren of het probleem zich nog voordoet?

MarcelJanssen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Paul de beide routers zijn al diverse keren van de stroom af geweest in een poging om de problemen op te lossen maar dat leverde geen fix op.

 

Het kan toch geen oplossing zijn dat ik alle vaste en mobiele apparatuur moet los moet koppelen en dan de routers sequentieel moet opstarten en alles weer moet aankoppelen. Dan kan toch niet de bedoeling zijn, dat is onwerkbaar. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@MarcelJanssen Ik snap dat dit een onwerkbare situatie is op deze manier! Heb je ook al gecontroleerd of je de problemen ook ervaart als je jouw eigen router even tijdelijk buiten beschouwing laat?

MarcelJanssen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Paul, bedankt voor je hulp.

 

Ik heb nooit overwogen om mijn eigen router uit te zetten omdat deze altijd prima heeft gewerkt en omdat we met z'n drieën thuis werken waardoor ik deze nodig heb om iedereen van connectivity te voorzien om ieders werkplek.

MarcelJanssen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Vanavond speedtest gedaan om 20.41. Veel jitter en 3,4% packet loss. Even daarna viel de verbinding weer weg om 20.45, zie ook bijlagen. Wellicht is dit een aanknopingspunt.

 

Ik laat de andere router vanavond uit staan om te zien of de fout toch niet nog een keer optreed. 

MarcelJanssen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het probleem trad vanavond ook op om 21.31 toen mijn eigen router uit stond. Zie bijlage.

 

Ik heb voor de volledigheid ook nog de downloads van de connectbox toegevoegd. 

Uitgelicht topic