1
Vraag
2
Reacties
diekmann2

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wel Wifi maar geen ethernet (zelftoegekende IP)

Hallo,

 Na een telefoontje met Ziggo ge steeds geen oplossing voor mijn probleem.

Hoop hier misschien een oplossing te vinden...

 

Ik heb een ziggo connectbox. Hierop aangesloten een hoofddeco. Deze is met twee andere deco's verbonden in huis. Tot zover alles prima! Wifi werkt goed in gehele huis.

Nu wil ik mij iMac bedraad aansluiten. Heb hiervoor een LAN kabel in een tweede poort van de connectbox gestoken en deze aangesloten op de iMac.

Ik krijg nu geen verbinding, zie foto:

 

Scherm­afbeelding 2023-02-06 om 21.09.39.png

Inmiddels een nieuwe kabel gekregen van Ziggo, daar ligt het dus niet aan.

Veel info met mogelijke oplossingen gezien op internet. Helaas geen oplossing voor mij op dit moment.

Weet iemand een eventuele oplossing?

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Of modem uit Bridge en de Deco's in AP modus.

Bekijk in context

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Als je geen gebruik maakt van de routerfuncties van de Deco's, dan kun je inderdaad het beste het modem in router mode laten configureren (bijvoorbeeld via dit formulier) en daarna de Deco's in AP mode configureren.

 

Bij bridge mode kunnen nog steeds alle poorten op het modem worden gebruikt, maar wordt WAN-toegang aan slechts één extern apparaat verleend i.v.m. het MAC-filter op het modem.

Bekijk in context

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@diekmann2  schreef:

...Ik heb een ziggo connectbox. Hierop aangesloten een hoofddeco. Deze is met twee andere deco's verbonden in huis. Tot zover alles prima! Wifi werkt goed in gehele huis.

Nu wil ik mij iMac bedraad aansluiten. Heb hiervoor een LAN kabel in een tweede poort van de connectbox gestoken en deze aangesloten op de iMac.

Ik krijg nu geen verbinding, zie foto:

 

Scherm­afbeelding 2023-02-06 om 21.09.39.png

Inmiddels een nieuwe kabel gekregen van Ziggo, daar ligt het dus niet aan.

Veel info met mogelijke oplossingen gezien op internet. Helaas geen oplossing voor mij op dit moment.

Weet iemand een eventuele oplossing?


Hallo,

Algemeen : Dat IP nummer is inderdaad een APIPA IP nummer ( 169.254.xxx.xxx ). Deze IP nummers worden door het apparaat zelf gegeneerd, als er geen DHCP gevonden wordt op het netwerk.

 


In de huidige opzet CB <> Deco ( resp. in bridge en Wifi-Router mode ), zou u ook een switch kunnen plaatsen achter het eerste Deco station ( de master ). Daarop kan u dan de andere Deco's en de Imac aansluiten.

Of zoals hieronder al wordt aangegeven, de CB in router mode laten zetten, dan de Deco's in AccessPoint mode en de Imac op een netwerkpoort van de CB.


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, daarin wordt heel veel uitgelegd.

Bekijk in context

7 Reacties 7
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De iMac ontvangt geen IP-adres via DHCP en heeft daarom een APIPA IP-adres ingesteld.

 

Is er wel internettoegang (en een bruikbare IP-configuratie) wanneer je de iMac op een van de Deco's aansluit? Is het modem mogelijk in bridge mode geconfigureerd (groene status-LED)?

diekmann2
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedemorgen,

Allereerst bedankt voor de snelle reactie!

De  modem staat inderdaad in bridge mode. Na wat internet speurwerk snap ik nu dat daarmee de 3 resterende LAN poorten niet meer meedoen. Volgens mij is de bridge mode voor mij ook het beste in de huidige configuratie.

De tweede LAN poort van de hoofddecor gebruik ik voor de mediabox.

Ik neem dus aan dat er eigenlijk weinig mogelijkheden overblijven om nog een bedraad apparaat toe te voegen? 

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Of modem uit Bridge en de Deco's in AP modus.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Als je geen gebruik maakt van de routerfuncties van de Deco's, dan kun je inderdaad het beste het modem in router mode laten configureren (bijvoorbeeld via dit formulier) en daarna de Deco's in AP mode configureren.

 

Bij bridge mode kunnen nog steeds alle poorten op het modem worden gebruikt, maar wordt WAN-toegang aan slechts één extern apparaat verleend i.v.m. het MAC-filter op het modem.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@diekmann2  schreef:

...Ik heb een ziggo connectbox. Hierop aangesloten een hoofddeco. Deze is met twee andere deco's verbonden in huis. Tot zover alles prima! Wifi werkt goed in gehele huis.

Nu wil ik mij iMac bedraad aansluiten. Heb hiervoor een LAN kabel in een tweede poort van de connectbox gestoken en deze aangesloten op de iMac.

Ik krijg nu geen verbinding, zie foto:

 

Scherm­afbeelding 2023-02-06 om 21.09.39.png

Inmiddels een nieuwe kabel gekregen van Ziggo, daar ligt het dus niet aan.

Veel info met mogelijke oplossingen gezien op internet. Helaas geen oplossing voor mij op dit moment.

Weet iemand een eventuele oplossing?


Hallo,

Algemeen : Dat IP nummer is inderdaad een APIPA IP nummer ( 169.254.xxx.xxx ). Deze IP nummers worden door het apparaat zelf gegeneerd, als er geen DHCP gevonden wordt op het netwerk.

 


In de huidige opzet CB <> Deco ( resp. in bridge en Wifi-Router mode ), zou u ook een switch kunnen plaatsen achter het eerste Deco station ( de master ). Daarop kan u dan de andere Deco's en de Imac aansluiten.

Of zoals hieronder al wordt aangegeven, de CB in router mode laten zetten, dan de Deco's in AccessPoint mode en de Imac op een netwerkpoort van de CB.


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, daarin wordt heel veel uitgelegd.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

@Pasi  The Wizard of Deco 👨‍🎓

diekmann2
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Allemaal bedankt voor de mogelijke oplossingen . Ga nu eerst kijken wat voor mij de beste oplossing kan zijn

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic