1
Vraag
2
Reacties
Willemstee

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Wel Wifi geen internet - Resido en Goodwe sems portal

Hallo, Een dag of 10 geleden een nieuwe/vervangende sagemcom modem gekregen en sinds die tijd werken 2 apps niet meer. Resido voor de CV-thermostaat en Goodwe sems portal voor de zonnepanelen. Krijg bij beide wel wifi maar geen internetverbinding (zie afb). Diverse resets, beide apps opnieuw geinstalleerd, een monteur van de CV erbij geweest, maar niks.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willemstee
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

kwam er vandaag achter dat de ssid al gelijk bij de eerste  al op mijn netwerk zet. Ik zie hem bij de gekoppelde apparaten nu staan als HF-LPt... Dus het werkt in zoverre dat alleen het oranje lampje blijft knipperen. Ik las dat dat een slechte vrebinding zou moeten zijn die steeds wegvalt. Kan wel kloppem want beneden krijg ik ook amper wifi-verbinding tussen laptop en omvormer Dus daar moet ik nog iets op verzinnen. Dave bedankt voor de support. Gr. Willem

Bekijk in context

10 Reacties 10
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Als je in het moden inlogt de bekende manier via http://192.168.178.1 en dan naar Geavanceerde instellingen gaat en zet dan even de UPnP open, klik op opslaan en dan op modem herstarten.

 

Belangrijk is dat je wel dezelfde wifi instelling van je oude naar je nieuwe modem hebt gezet, of dat je 1 wifi kanaal maakt door het volgende bij:

 

Schermafbeelding 2022-10-22 om 10.03.07.png

 

Voor de Goodwe Sems Portal verwijs ik je graag naar dit topic 

Goodwe Sems Portal - verbinden met Ziggo Modem in 14 stappen 

 

Ik heb hier een artikel van gemaakt omdat er veel mensen zijn met Wifi Omvormers en wij ook de dezelfde als jouwe hebben. Ik hoop dat dit gaat werken.

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Willemstee. Is het gelukt? 🙂 

Willemstee
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Nee, nog steeds niet. Heb zo'n idee dat de omvormer niet opnieuw opstart. Kom steeds terug op de pagina startup

Willemstee
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

ter verduidelijking tot en met stap 10. De vraag is nu ook, 'Moet moet ik hem zelf opstarten"?. Er zit naar ik net lees een aan/uitknop op aan de onderzijde?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Je moet dit 2 keer doen @Willemstee 

De eerste keer via Wifi van je Omvormer, de 2e keer dan heeft ie IP van je Modem dan moet je weer inloggen op de wifi ssid van je omvormer en bij beveiliging moet je je eigen netwerk Wifi naam en Password invullen, dan verdwijnt de wifi van je omvormer en is hij gekoppeld aan je modem en wifi netwerk.

 

De Omvormer hoef je niks mee te doen.

Willemstee
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

vanaf de 20ste zag ik totaal niets, nog geen blauwe lijn  in de grafiek. Sinds gisteren werkt het nu deels. Ik krijg nu in sems weer een grafiek blauwe lijn te zien alhoewel het steeds wegvalt naar 0. Ik heb geen zonsverduisteringen gezien anders had het denk gekund ;). Zie afb van gisteren en vandaag. Verder kan Ik nog steeds niet de tweede keer inloggen voor de ssid te wijzigen. Solar geeft ook aan geen internetverbinding evenals bij inloggen kan hij de pagina niet vinden. Bij de wifi's valt Solar steeds weg. Als ik naar boven ga onder het trapgat blift solar wel zichtbaar, maar ook geen ineternet. Heb zo'n idee dat het wifisignaal te zwak is bij deze modem naar de omvormer. 

Willemstee
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

kwam er vandaag achter dat de ssid al gelijk bij de eerste  al op mijn netwerk zet. Ik zie hem bij de gekoppelde apparaten nu staan als HF-LPt... Dus het werkt in zoverre dat alleen het oranje lampje blijft knipperen. Ik las dat dat een slechte vrebinding zou moeten zijn die steeds wegvalt. Kan wel kloppem want beneden krijg ik ook amper wifi-verbinding tussen laptop en omvormer Dus daar moet ik nog iets op verzinnen. Dave bedankt voor de support. Gr. Willem

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Je kan bij Ziggo Maandelijks Wifi Pods huren, ik heb zelf 2 van de 3 Smart Wifi Pods op elke etage 1 omdat de Omvormer bij ons aan de voorkant bij het Washok en boven toilet is geplaatst en met de deur dicht is wifi niet super, kan kloppen.

 

Mocht je wel Wifi Extender of Smart Wifi Pods of de TP-Link Deco M4 aanschaffen, let wel even op, als oranje lampje bij de wifi gewoon blijft branden, niks aan de hand, anders moet je even reset wifi en reset password doen op de Omvormer en dan even met het wifi punt die het sterkste signaal geeft, daar kom je achter, er staat dan een rondje met procenten erachter dat is de sterkte bijvoorbeeld ( ) 78% of 35% en meestal geen naam dan kies je de hoogste signaal en je hebt dan goede omvormer verbinding. 

 

Alleen als je Wifi Extender of via Ziggo Smart Wifi Pods of TP-Link Deco's aanschaft.

 

Wifiboosters van Ziggo

TP-Link Deco M4  Kan je huren voor € 2,50 per maand
TP-Link Deco M4  kan je voor € 99,95 kopen scheelt € 50,-  euro korting 
TP-Link Deco X20 Wifi 6 Smart Wifibooster  Kan je voor € 69,95 kopen

Voor meer informatie zie:

https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/tp-link-deco
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/tp-link-deco-lenen
https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/31412

Willemstee
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Tip

Een van de dingen die ik gedaan heb om de verbinding te verbeteren is de modem hoger hangen, maar helaas ging daar iets fout. Deze viel op de grond en precies op de schakelaar/aansluiting van de voeding. Kreeg al snel een nieuwe modem vanZiggo alleen dacht ik toen “Nu begint het geneuzel opnieuw om alles weer werkend te krijgen’”.  

Toen ik de nieuwe modem binnen had kreeg ik ineens een ingeving. Was er door al het gezoek en gedoe er achter gekomen dat je de naam van de modem ook kan wijzigen. Dus dacht, als ik nu de naam van de kapotte modem bv. ziggo123456 op de nieuwe modem toepas en natuurlijk m\n gebruikelijke Wifi-wachtwoord zou het mogelijk moeten werken. Zo gezegd zo gedaan en Eureka.

Hopelijk kunnen jullie wat met deze tip en een hoop stress voorkomen 😉

O ja, door de modem hoger te hangen – stond onderin de TV-meubel - is de verbinding nu OK.

 

Groet, Willem

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Dank je om te horen en terug koppeling.

 

Ik heb al jaren Ziggo GigaNet als netwerk en bij elk modem zet ik deze er in dan blijft de omvormer ook zelfde.

 

Eenmaal ingesteld en klaar met die handel. Ook u hebt gemerkt een rotwerkje is het. 🙈

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic