1
Vraag
2
Reacties
Evert10

Stamgast
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Wel WiFi, geen internet

Vanmorgen om 9.30 uur kreeg ik met mijn iPhoneX en een van mijn 3 iPads ineens geen verbinding meer met het internet. Deze twee had ik boven in de slaapkamer. De andere 2 iPads en mijn desktopcomputer en de iPhone van mijn vrouw doen het perfect. Mijn iPhone geeft ook geen internetverbinding met 4G. Wat kan er boven gebeurd zijn met de twee apparaten die daar waren? Het huisalarm stond aan, maar dat heeft er volgens mij niets mee te maken. Ziggo medewerker kon ook niet helpen, daar werkt alles prima. Dacht aan een storing in het apparaat, maar 2 tegelijk? Wie weet wat?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert10
topicstarter
Stamgast
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het gevonden! Ik had als extra beveiliging enige tijd geleden CyberGhost (Beveiligde VPN) geïnstalleerd en ik zag dat die steeds aan en uit ging. Voor de zekerheid de app verwijderd en meteen deed alles het weer. Blijft de vraag waarom alleen de 2 apparaten boven waren gestoord en niet die beneden, die ook CyberGhost hebben. Maar ik ben al blij dat ik niet alles hoefde defaulten.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Steefb
Expert
Expert
  • 12778Posts
  • 2499Oplossingen
  • 4781Likes
Wifi problemen kunnen veel oorzaken hebben.
Heb je hier wat aan?

https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/overal-wifi-25-tips-voor-je-draadloze-netwerk/
Evert
Super Expert
Super Expert
  • 6871Posts
  • 786Oplossingen
  • 1910Likes
Heb je beide apparaten al even opnieuw opgestart? 🙂
Evert10
topicstarter
Stamgast
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Artikel computertotaal is zeer leerzaam, maar in dit geval niet relevant, helaas.
Reset modem, mediabox, iPad en iPhone geprobeerd, helpt niets. Nieuwste iOS geïnstalleerd, helpt ook niet.
ik ga nu op de iPad de fabrieksinstellingen (default) terugzetten en als het dan wel weer werkt laatste herstelprogramma terugzetten.
Evert
Super Expert
Super Expert
  • 6871Posts
  • 786Oplossingen
  • 1910Likes
Evert10 Je kunt ook alleen de netwerkinstellingen resetten, hoef je niet alles daarna terug te zetten.
Het enige wat je dan kwijt bent, is de wifi wachtwoorden, is misschien makkelijker 🙂
Evert10
topicstarter
Stamgast
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Op 4G werkt internet wel, maar zeer traag, 1 pagina per 5 minuten of zoiets.
Evert10
topicstarter
Stamgast
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Wat bedoel je met netwerkinstellingen resetten? Vergeet netwerk en dan nieuwe verbinding maken? Heb ik al gegeprobeerd, helpt niet.
Evert
Super Expert
Super Expert
  • 6871Posts
  • 786Oplossingen
  • 1910Likes
Nee, het zit op dezelfde plek als waar je de fabrieksinstellingen wilt terug zetten:
Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.
Evert10
topicstarter
Stamgast
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Helaas, ook dat geeft geen resultaat. Weet mijn naamgenoot nog wat?
Evert
Super Expert
Super Expert
  • 6871Posts
  • 786Oplossingen
  • 1910Likes
Nee, eigenlijk niet. Ik heb alleen een vermoeden dat het meer aan de telefoon ligt, want Ziggo/wifi heeft geen invloed op je 4G.
Maar EnergieBoy weet veel meer over Apple dan ik. Hij krijgt nu een seintje, wanneer hij tijd heeft, zal hij reageren 🙂 Of een ander natuurlijk!
Evert10
topicstarter
Stamgast
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het gevonden! Ik had als extra beveiliging enige tijd geleden CyberGhost (Beveiligde VPN) geïnstalleerd en ik zag dat die steeds aan en uit ging. Voor de zekerheid de app verwijderd en meteen deed alles het weer. Blijft de vraag waarom alleen de 2 apparaten boven waren gestoord en niet die beneden, die ook CyberGhost hebben. Maar ik ben al blij dat ik niet alles hoefde defaulten.
Evert
Super Expert
Super Expert
  • 6871Posts
  • 786Oplossingen
  • 1910Likes
Ah, super fijn dat het weer werkt!
Je kunt later altijd de VPN weer proberen, wie weet gaat het dan wel goed 🙂

Bedankt voor de update en een mooie dag verder! :sunglasses:
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 519Likes
Bedankt voor de publieke terugkoppeling hier, Evert10. Fijn dat het weer werkt 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic