Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Evert10
Level 1

Wel WiFi, geen internet

Vanmorgen om 9.30 uur kreeg ik met mijn iPhoneX en een van mijn 3 iPads ineens geen verbinding meer met het internet. Deze twee had ik boven in de slaapkamer. De andere 2 iPads en mijn desktopcomputer en de iPhone van mijn vrouw doen het perfect. Mijn iPhone geeft ook geen internetverbinding met 4G. Wat kan er boven gebeurd zijn met de twee apparaten die daar waren? Het huisalarm stond aan, maar dat heeft er volgens mij niets mee te maken. Ziggo medewerker kon ook niet helpen, daar werkt alles prima. Dacht aan een storing in het apparaat, maar 2 tegelijk? Wie weet wat?
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert10
Level 1
Topicstarter
Ik heb het gevonden! Ik had als extra beveiliging enige tijd geleden CyberGhost (Beveiligde VPN) geïnstalleerd en ik zag dat die steeds aan en uit ging. Voor de zekerheid de app verwijderd en meteen deed alles het weer. Blijft de vraag waarom alleen de 2 apparaten boven waren gestoord en niet die beneden, die ook CyberGhost hebben. Maar ik ben al blij dat ik niet alles hoefde defaulten.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
12 Reacties 12
Meldingen
Aan Uit
Steefb
Level 20
Wifi problemen kunnen veel oorzaken hebben.
Heb je hier wat aan?

https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/overal-wifi-25-tips-voor-je-draadloze-netwerk/
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Heb je beide apparaten al even opnieuw opgestart? 🙂
0 Kudos
Evert10
Level 1
Topicstarter
Artikel computertotaal is zeer leerzaam, maar in dit geval niet relevant, helaas.
Reset modem, mediabox, iPad en iPhone geprobeerd, helpt niets. Nieuwste iOS geïnstalleerd, helpt ook niet.
ik ga nu op de iPad de fabrieksinstellingen (default) terugzetten en als het dan wel weer werkt laatste herstelprogramma terugzetten.
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Evert10 Je kunt ook alleen de netwerkinstellingen resetten, hoef je niet alles daarna terug te zetten.
Het enige wat je dan kwijt bent, is de wifi wachtwoorden, is misschien makkelijker 🙂
0 Kudos
Evert10
Level 1
Topicstarter
Op 4G werkt internet wel, maar zeer traag, 1 pagina per 5 minuten of zoiets.
0 Kudos
Evert10
Level 1
Topicstarter
Wat bedoel je met netwerkinstellingen resetten? Vergeet netwerk en dan nieuwe verbinding maken? Heb ik al gegeprobeerd, helpt niet.
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Nee, het zit op dezelfde plek als waar je de fabrieksinstellingen wilt terug zetten:
Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.
0 Kudos
Evert10
Level 1
Topicstarter
Helaas, ook dat geeft geen resultaat. Weet mijn naamgenoot nog wat?
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Nee, eigenlijk niet. Ik heb alleen een vermoeden dat het meer aan de telefoon ligt, want Ziggo/wifi heeft geen invloed op je 4G.
Maar EnergieBoy weet veel meer over Apple dan ik. Hij krijgt nu een seintje, wanneer hij tijd heeft, zal hij reageren 🙂 Of een ander natuurlijk!
0 Kudos
Evert10
Level 1
Topicstarter
Ik heb het gevonden! Ik had als extra beveiliging enige tijd geleden CyberGhost (Beveiligde VPN) geïnstalleerd en ik zag dat die steeds aan en uit ging. Voor de zekerheid de app verwijderd en meteen deed alles het weer. Blijft de vraag waarom alleen de 2 apparaten boven waren gestoord en niet die beneden, die ook CyberGhost hebben. Maar ik ben al blij dat ik niet alles hoefde defaulten.
0 Kudos
Ga naar reactie
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Ah, super fijn dat het weer werkt!
Je kunt later altijd de VPN weer proberen, wie weet gaat het dan wel goed 🙂

Bedankt voor de update en een mooie dag verder! :sunglasses:
0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Bedankt voor de publieke terugkoppeling hier, Evert10. Fijn dat het weer werkt 🙂
0 Kudos