Inmiddels heb ik al sinds 4 februari iedere dag last van storingen van zowel internet als televisie diensten. Deze storing wordt op de storingen pagina ook erkend en ik heb hierover inmiddels ook al meerdere keren contact gehad (het ligt aan een verstoring buiten huis). Het signaal valt volledig weg en het modem pakt deze pas na handmatige herstart weer op. De mogelijke oplosdatum wordt inmiddels al niet eens meer bijgewerkt door Ziggo en is er een uit het verleden.
Ik hoor iedere keer een ander verhaal van oorzaak, maar een tijdstip van mogelijke oplossing is alle 4 de medewerkers van Ziggo die ik inmiddels gesproken heb niet bekend. De laatste keer ben ik telefonisch ronduit asociaal ter woord gestaan door de klantenservice. Ik zou gisteren nog teruggebeld worden door een Ziggo medewerker die mij wel van meer informatie kon voorzien, maar ook dat is niet gebeurd.
Mijn hoop is dat er hier een Ziggo medewerker langskomt die wel bereid is om zich iets meer te verdiepen in de storing die op mijn postcode gaande is, want blijkbaar is het voor mijzelf onmogelijk om informatie te verkrijgen via de regulier telefonische kanalen. Maar dat een storing (buiten huis) inmiddels al een maand aanhoud is natuurlijk onacceptabel. Ik ben overigens niet de enige in het postcode gebied met problemen, maar dat zal Ziggo zelf ook wel uit kunnen lezen.
Ik krijg in de network log van het modem aan de lopende band "Lost MDD timeout" meldingen. Van T3 of T4 errors is geen sprake. Vermogen op de downstream kanalen is > 20 dBmV. Op de upstream > 43 dBmV. Voor zover ik dat zelf kan beoordelen is dat ronduit beroerd. Heb de data uit het modem als afbeelding bijgevoegd. Daarnaast ook een afbeelding van mijn AOP (welke prima in orde is voor giganet). Dat is door Ziggo reeds beoordeeld. Modem zit middels POA-01-B splitter zonder extra versterking direct aangesloten op AOP.
Mijn gegevens zijn reeds in mijn profiel ingevuld. Misschien nog goed om te vermelden dat mijn problemen ook daadwerkelijk zijn begonnen vanaf het moment dat de storing door Ziggo op de storingen pagina is vermeld. Het lijkt mij dan ook erg onaannemelijk dat de oorzaak alsnog bij mij thuis ligt.