Vraag
Reacties
Oplossing
Fred3543
Level 1

Wegvallende wifiverbinding via Ubee EVW320B

WiFi blijft actief , maar geen internet verbinding meer. Na opnieuw opstarten werkt alles weer een poosje.

zeker 3x per week zelfde verhaal.

Tijd voor een nieuw modem?  
 

e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Yes, hartelijk dank @Fred3543! Signaaltechnisch ziet dit er zeker niet verkeerd uit. Ook wanneer ik aan de achterkant je modem uitlees, dan zie ik geen gekke dingen. So far so good. Wat mij wel opvalt is dat je een relatief ouder type modem in huis hebt, namelijk de Ubee EVW320B. Dit type modem is geen dual-band modem en kan de wifi dus maar op één frequentie tegelijkertijd uitzenden. Je komt dus zeker in aanmerking voor een ander type modem. Dit zal dan de Ziggo Connectbox zijn. Mocht je dit graag willen, dan geef je maar een gil. Dan ruil ik je modem kosteloos om. 

Bekijk in context

17 Reacties 17
Fester 538
Level 1

kun je eens de up en de downstream eens posten , dan kunnen we zien of daar wat mis in gaat .

0 Kudos
Fred3543
Level 1
Topicstarter

Hallo daar, graag maar hoe doe ik dat?

 

0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Fred3543
Level 1
Topicstarter

Hartelijk dank , ik duik er even in.

 

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hoi @Fred3543 

Welkom op de Community! Irritant dat je wifi het wel eens even laat afweten. Daar wil je natuurlijk een oplossing voor! Is het je gelukt om de benodigde info over je verbinding uit het modem te toveren? Dan kunnen we er hier verder naar kijken. 

Fred3543
Level 1
Topicstarter

Ga vanavond even het stappenplan doorlopen!

0 Kudos
Fred3543
Level 1
Topicstarter

Gevonden, attached.

nieuw fenomeen laatste dagen , wachtwoord niet meer herkennen...

 

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Yes, hartelijk dank @Fred3543! Signaaltechnisch ziet dit er zeker niet verkeerd uit. Ook wanneer ik aan de achterkant je modem uitlees, dan zie ik geen gekke dingen. So far so good. Wat mij wel opvalt is dat je een relatief ouder type modem in huis hebt, namelijk de Ubee EVW320B. Dit type modem is geen dual-band modem en kan de wifi dus maar op één frequentie tegelijkertijd uitzenden. Je komt dus zeker in aanmerking voor een ander type modem. Dit zal dan de Ziggo Connectbox zijn. Mocht je dit graag willen, dan geef je maar een gil. Dan ruil ik je modem kosteloos om. 

Henno
Level 17
Fred3543 wrote:

Gevonden, attached.

nieuw fenomeen laatste dagen , wachtwoord niet meer herkennen...

 

Wat was de uptime bij het bovenstaande plaatje? Ik vind 130 T3's erg hoog, zeker als de uptime maar een paar dagen is.

Het kan zijn dat dat probleem niet verdwijnt met een ConnectBox, sterker nog erger wordt omdat die meer kanalen gebruikt.

gr, Henno

0 Kudos
Fred3543
Level 1
Topicstarter

Na de laatste reset was dit 4 dagen uptime.

 

0 Kudos
Fred3543
Level 1
Topicstarter
Cecilia Ziggo wrote:

Yes, hartelijk dank @Fred3543! Signaaltechnisch ziet dit er zeker niet verkeerd uit. Ook wanneer ik aan de achterkant je modem uitlees, dan zie ik geen gekke dingen. So far so good. Wat mij wel opvalt is dat je een relatief ouder type modem in huis hebt, namelijk de Ubee EVW320B. Dit type modem is geen dual-band modem en kan de wifi dus maar op één frequentie tegelijkertijd uitzenden. Je komt dus zeker in aanmerking voor een ander type modem. Dit zal dan de Ziggo Connectbox zijn. Mocht je dit graag willen, dan geef je maar een gil. Dan ruil ik je modem kosteloos om. 


hallo Cecilia, dat wil ik graag proberen.

mvg Fred

0 Kudos
Henno
Level 17
Fred3543 wrote:

Na de laatste reset was dit 4 dagen uptime.

 

Dan zijn 130 T3's een serieus punt van aandacht. Als je de signaalwaarden van de Ubee bekijkt lijkt het analoge signaal goed binnen te komen maar wordt de Docsis stroom ergens serieus onderbroken.

Ik ben benieuwd wat een ConnectBox gaat doen. Gegeven dat deze meer kanalen gebruikt en dus gevoeliger is, zou dit probleem wel eens sterker naar voren kunnen komen.

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hey @Fred3543, goedemiddag!

Ik heb het modem voor je omgeruild. Binnen 3 werkdagen ontvang je het nieuwe modem in huis. Houd je mij op de hoogte hoe het gaat met jouw verbinding als je het nieuwe modem hebt aangesloten? 

Fred3543
Level 1
Topicstarter

Hartelijk dank voor jullie hulp en snelle actie!

ik laat weten hoe het gaat.

 

mvg Fred

0 Kudos
Fred3543
Level 1
Topicstarter

Vanmiddag het nieuwe modem geplaatst , eerste indruk: draadloze snelheid is enorm veel beter !  Even afwachten hoe de stabiliteit is, maar de familie is in ieder geval blij met de verbetering!

Fred3543
Level 1
Topicstarter

 

Fred-3543
Level 1

Na een maand geen problemen meer te hebben durf ik het aan om te zeggen dat bij mij het probleem is opgelost met de modemruil.  stabiel en snel internet - Wifi en bekabeld!

 

0 Kudos