1
Vraag
2
Reacties
Fred3543

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wegvallende wifiverbinding via Ubee EVW320B

WiFi blijft actief , maar geen internet verbinding meer. Na opnieuw opstarten werkt alles weer een poosje.

zeker 3x per week zelfde verhaal.

Tijd voor een nieuw modem?  
 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8179Posts
  • 2417Oplossingen
  • 4025Likes

Yes, hartelijk dank @Fred3543! Signaaltechnisch ziet dit er zeker niet verkeerd uit. Ook wanneer ik aan de achterkant je modem uitlees, dan zie ik geen gekke dingen. So far so good. Wat mij wel opvalt is dat je een relatief ouder type modem in huis hebt, namelijk de Ubee EVW320B. Dit type modem is geen dual-band modem en kan de wifi dus maar op één frequentie tegelijkertijd uitzenden. Je komt dus zeker in aanmerking voor een ander type modem. Dit zal dan de Ziggo Connectbox zijn. Mocht je dit graag willen, dan geef je maar een gil. Dan ruil ik je modem kosteloos om. 

Bekijk in context

17 Reacties 17
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

kun je eens de up en de downstream eens posten , dan kunnen we zien of daar wat mis in gaat .

Fred3543
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo daar, graag maar hoe doe ik dat?

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3465Likes
Fred3543
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hartelijk dank , ik duik er even in.

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5435Posts
  • 509Oplossingen
  • 1812Likes

Hoi @Fred3543 

Welkom op de Community! Irritant dat je wifi het wel eens even laat afweten. Daar wil je natuurlijk een oplossing voor! Is het je gelukt om de benodigde info over je verbinding uit het modem te toveren? Dan kunnen we er hier verder naar kijken. 

Fred3543
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ga vanavond even het stappenplan doorlopen!

Fred3543
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Gevonden, attached.

nieuw fenomeen laatste dagen , wachtwoord niet meer herkennen...

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8179Posts
  • 2417Oplossingen
  • 4025Likes

Yes, hartelijk dank @Fred3543! Signaaltechnisch ziet dit er zeker niet verkeerd uit. Ook wanneer ik aan de achterkant je modem uitlees, dan zie ik geen gekke dingen. So far so good. Wat mij wel opvalt is dat je een relatief ouder type modem in huis hebt, namelijk de Ubee EVW320B. Dit type modem is geen dual-band modem en kan de wifi dus maar op één frequentie tegelijkertijd uitzenden. Je komt dus zeker in aanmerking voor een ander type modem. Dit zal dan de Ziggo Connectbox zijn. Mocht je dit graag willen, dan geef je maar een gil. Dan ruil ik je modem kosteloos om. 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
Fred3543 wrote:

Gevonden, attached.

nieuw fenomeen laatste dagen , wachtwoord niet meer herkennen...

 

Wat was de uptime bij het bovenstaande plaatje? Ik vind 130 T3's erg hoog, zeker als de uptime maar een paar dagen is.

Het kan zijn dat dat probleem niet verdwijnt met een ConnectBox, sterker nog erger wordt omdat die meer kanalen gebruikt.

gr, Henno

Fred3543
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Na de laatste reset was dit 4 dagen uptime.

 

Fred3543
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Cecilia Ziggo wrote:

Yes, hartelijk dank @Fred3543! Signaaltechnisch ziet dit er zeker niet verkeerd uit. Ook wanneer ik aan de achterkant je modem uitlees, dan zie ik geen gekke dingen. So far so good. Wat mij wel opvalt is dat je een relatief ouder type modem in huis hebt, namelijk de Ubee EVW320B. Dit type modem is geen dual-band modem en kan de wifi dus maar op één frequentie tegelijkertijd uitzenden. Je komt dus zeker in aanmerking voor een ander type modem. Dit zal dan de Ziggo Connectbox zijn. Mocht je dit graag willen, dan geef je maar een gil. Dan ruil ik je modem kosteloos om. 


hallo Cecilia, dat wil ik graag proberen.

mvg Fred

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
Fred3543 wrote:

Na de laatste reset was dit 4 dagen uptime.

 

Dan zijn 130 T3's een serieus punt van aandacht. Als je de signaalwaarden van de Ubee bekijkt lijkt het analoge signaal goed binnen te komen maar wordt de Docsis stroom ergens serieus onderbroken.

Ik ben benieuwd wat een ConnectBox gaat doen. Gegeven dat deze meer kanalen gebruikt en dus gevoeliger is, zou dit probleem wel eens sterker naar voren kunnen komen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8179Posts
  • 2417Oplossingen
  • 4025Likes

Hey @Fred3543, goedemiddag!

Ik heb het modem voor je omgeruild. Binnen 3 werkdagen ontvang je het nieuwe modem in huis. Houd je mij op de hoogte hoe het gaat met jouw verbinding als je het nieuwe modem hebt aangesloten? 

Fred3543
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hartelijk dank voor jullie hulp en snelle actie!

ik laat weten hoe het gaat.

 

mvg Fred

Fred3543
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Vanmiddag het nieuwe modem geplaatst , eerste indruk: draadloze snelheid is enorm veel beter !  Even afwachten hoe de stabiliteit is, maar de familie is in ieder geval blij met de verbetering!

Fred3543
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

 

Fred-3543

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Na een maand geen problemen meer te hebben durf ik het aan om te zeggen dat bij mij het probleem is opgelost met de modemruil.  stabiel en snel internet - Wifi en bekabeld!

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic