Goede vrienden van ons, wonende in Everdingen, hebben enorm last van uitvallende wifi.
Herstarten hun oude Ubee modem regelmatig op mijn advies.
Omdat ik niet bij hun in de buurt woon heb ik hun nu geadviseerd contact te zoeken met 1200 welke mogelijkheden er zijn voor het vervangen van hun oude modem.
Vriend krijgt een niet zo aardige dame aan de lijn, deze kijkt naar de modemwaardes, die zijn prima, dus de conclusie van deze dame is, dat er niets aan de hand is. Onze vriend probeert nog een keer uit te leggen dat het niet aan de internetverbinding zelf ligt maar aan de wifi. Meerdere apparaten kunnen geen verbinding maken en na een herstart van de Ubee wel.
Zij maken al zeer lang gebruik van Ziggo en vragen zich dus af waarom Ziggo zo star is, ze betalen elke maand ruim 100 euro aan Ziggo. Als onze vriend dan meld dat hij de service niet zo goed vind wil de dame hem direct doorverbinden met de afdeling opzeggingen.
Deze vrienden zijn a-technisch, zijn afhankelijk van anderen qua de werking van hun internet thuis.
Kunnen we via deze community een oplossing zoeken voor hun wifi probleem ?