1
Vraag
2
Reacties
Robbert J.

Level 6
  • 122Posts
  • 7Oplossingen
  • 18Likes

Wegvallende wifi

Goede vrienden van ons, wonende in Everdingen, hebben enorm last van uitvallende wifi.

Herstarten hun oude Ubee modem regelmatig op mijn advies.

Omdat ik niet bij hun in de buurt woon heb ik hun nu geadviseerd contact te zoeken met 1200 welke mogelijkheden er zijn voor het vervangen van hun oude modem.

Vriend krijgt een niet zo aardige dame aan de lijn, deze kijkt naar de modemwaardes, die zijn prima, dus de conclusie van deze dame is, dat er niets aan de hand is. Onze vriend probeert nog een keer uit te leggen dat het niet aan de internetverbinding zelf ligt maar aan de wifi. Meerdere apparaten kunnen geen verbinding maken en na een herstart van de Ubee wel.

Zij maken al zeer lang gebruik van Ziggo en vragen zich dus af waarom Ziggo zo star is, ze betalen elke maand ruim 100 euro aan Ziggo. Als onze vriend dan meld dat hij de service niet zo goed vind wil de dame hem direct doorverbinden met de afdeling opzeggingen.

Deze vrienden zijn a-technisch, zijn afhankelijk van anderen qua de werking van hun internet thuis.

Kunnen we via deze community een oplossing zoeken voor hun wifi probleem ?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Robbert J., ja hoor, helemaal goed! Ik heb een nieuw modem toegestuurd, deze wordt zo snel mogelijk toegestuurd. PostNL stuurt ze een Track en Trace code, zodat het pakketje gevolgd kan worden 🙂 

Bekijk in context

Robbert J.
Topicstarter
Level 6
  • 122Posts
  • 7Oplossingen
  • 18Likes

Vrienden zijn tevreden over de kwaliteit van het nieuwe modem.
Duidelijke uitspraak over de desbetreffende kabel, misschien verplaats ik het modem iets dichter naar het AOP als ik er de volgende keer weer ben.

In ieder geval dank voor de hulp !

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Robbert J. Hartelijk dank voor de terugkoppeling! Fijn dat het nieuwe modem naar volle tevredenheid werkt. Wat betreft de plaatsing van het modem is het advies het modem niet verder dan maximaal 1.5 meter ten opzichte van het AOP te plaatsen. Staat het modem verderweg dan kan dat voor problemen zorgen. Laat je het ons weten als je nog hulp nodig hebt?

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Laat ze hier vermelden welk modem ze hebben.

 

Om het binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kunnen zij hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kunnen zij een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 

Ziggo kan een monteur sturen, ligt het aan hun eigen apparatuur, dan zijn de kosten voor henzelf, ligt het aan Ziggo het signaal of de eerste plaats waar Ziggo het huis binnenkomt met de eerste splitter, de eerste kabels of het modem, zijn de kosten voor Ziggo.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Robbert J.! Goed dat je een topic bent gestart hier naar aanleiding van de problemen die goede vrienden van je ervaren met onze dienstverlening. Waarom er zo moeilijk is gedaan over het vervangen van het oudere Ubee modem weet ik zo niet, maar uiteraard kijken we via deze weg graag nog eens naar de situatie. Beschouw het als een soort van second opinion. Ik ga ervan uit dat we dit keer een betere beurt maken 😉

@Bert heeft het startschot van de analyse al gegeven en gevraagd om enkele gegevens en foto's van de aansluitingen thuis zodat we een goed beeld bij de situatie hebben. Hopelijk lukt het jou om dit aan te leveren hier zodat we dit kunnen beoordelen. Verder zou het handig zijn als je de adresgegevens van je vrienden duidelijk achterlaat in je profiel. Dan kan ik de betreffende gegevens van je vrienden erbij pakken in het systeem en indien nodig alsnog een vervangend modem voor ze bestellen.

 

We horen graag van jullie. Dankjewel alvast! 

Robbert J.
Topicstarter
Level 6
  • 122Posts
  • 7Oplossingen
  • 18Likes

Dank voor je reactie.

Ik heb in mijn profiel in de opmerkingen de gegevens van onze vrienden gezet.

Het modem is een Ubee, weet niet of het een 320b of 321b is.

Op het AOP zit een POA 03 UPC aangesloten.

Vrienden zijn zoals eerder vermeld niet echt technisch aangelegd, foto's van hoe het aangesloten is en screenshots van de modemwaardes naar mij mailen gaat wat lastig. En ik woon ook niet om de hoek.

Dus hopelijk kan je iets met deze minimale info !

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

We kunnen altijd kijken wat mogelijk is. Al kunnen problemen natuurlijk meerdere oorzaken hebben, vandaar ook die vraag om foto's van de aansluiting.


De gegevens van je vrienden kan ik helaas niet zien, dat persoonlijke opmerkingen veld is niet zichtbaar voor ons. Kun je anders hun adres tussen haakjes zetten ( achter je eigen adres)? 

Robbert J.
Topicstarter
Level 6
  • 122Posts
  • 7Oplossingen
  • 18Likes

Ik heb de gegevens toegevoegd achter onze eigen postcode, hopelijk kan je het nu wel lezen !

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Robbert J., ja hoor, helemaal goed! Ik heb een nieuw modem toegestuurd, deze wordt zo snel mogelijk toegestuurd. PostNL stuurt ze een Track en Trace code, zodat het pakketje gevolgd kan worden 🙂 

Robbert J.
Topicstarter
Level 6
  • 122Posts
  • 7Oplossingen
  • 18Likes

Dankjewel Maud, kreeg gisteren de melding dat het nieuwe modem binnen is en ik ben er vandaag heengereden om het nieuwe modem te installeren.

Had zelf nog een POA-01-UPC, kon daardoor de POA-03-IEC meteen vervangen.

Helaas moet er door de POA-01-UPC ook een andere kabel en bijbehorende pluggen gebruikt worden.

Had ook wel zo'n standaard kabel bij me, maar is eigenlijk net te kort.

Bestaan er ook iets langere kabels met aan de ene kant een F-connector en aan de andere kant een IEC plug ? In de webshop van Ziggo kan ik deze kabel helemaal niet vinden .

We wachten de komende tijd af hoe het nieuwe modem blijft werken !

In ieder geval nogmaals dank voor deze actie !

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Robbert J. Fijn dat je het nieuwe modem hebt ontvangen! Helaas hebben we geen langere kabels voor ons modem. Wij raden het af om een langere kabel te gebruiken in verband met signaal verlies. Om deze reden wordt de kabel ook niet verkocht in de webshop. 

 

 

Hou je ons op de hoogte van de voortgang? Geniet van je weekend! 

Robbert J.
Topicstarter
Level 6
  • 122Posts
  • 7Oplossingen
  • 18Likes

Vrienden zijn tevreden over de kwaliteit van het nieuwe modem.
Duidelijke uitspraak over de desbetreffende kabel, misschien verplaats ik het modem iets dichter naar het AOP als ik er de volgende keer weer ben.

In ieder geval dank voor de hulp !

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Robbert J. Hartelijk dank voor de terugkoppeling! Fijn dat het nieuwe modem naar volle tevredenheid werkt. Wat betreft de plaatsing van het modem is het advies het modem niet verder dan maximaal 1.5 meter ten opzichte van het AOP te plaatsen. Staat het modem verderweg dan kan dat voor problemen zorgen. Laat je het ons weten als je nog hulp nodig hebt?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic