1
Vraag
2
Reageer en help mee
t.dijkstra52

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wegvallende wifi signaal

Overdag is de wifi verbinding goed. Zodra ik s'avonds de ziggo go app gebruik hapert de verbinding continu. Tv kijken op tablet of telefoon is niet te doen op deze manier. Als ik een speedtest doe is de verbinding ook dramatisch laag. 6 mbps en lager. De upload is hoger dan de download.

De router staat in de woonkamer op een kast en er zijn geen obstakels die het signaal kunnen blokkeren. 

Ik heb het gevoel dat er s'avonds meer gebruik gemaakt wordt van het internet waardoor Ziggo het signaal niet op het gewenste nivo kan houden. Ook als ik via een bedrade computer de formule 1 kijk valt het mij op dat de streaming regelmatig hapert.  Wie kan mij helpen, zijn er meer klanten van Ziggo die hier last van hebben?

3 Reacties 3
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56487Posts
  • 3720Oplossingen
  • 13535Likes

Capaciteitsproblemen heeft Ziggo niet, voor Corona was alles al in orde voor Ziggo Go TV en app gebruik en het cloud gebruik van de Next en de Mediabox XL en de Next mini die via IPTV werkt.

Er kan nog weleens zeer lokaal iets aan de hand zijn.

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12249Posts
  • 987Oplossingen
  • 3380Likes

Goedemorgen @t.dijkstra en een warm welkom op de Community,

Goed dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag! Ik begrijp dat je in de avond problemen ervaart met het online tv kijken via Ziggo Go (app/browser). Het antwoord van expert @Bert is hier juist. Op het moment dat je problemen ervaart met het kijken van Ziggo Go en haperingen ervaart dan moet het probleem gezocht worden in de verbinding zelf. Kun je de gevraagde informatie binnen dit topic delen? Dan kunnen wij je hier verder helpen. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12249Posts
  • 987Oplossingen
  • 3380Likes

@t.dijkstra Is het nog gelukt om naar de zaken die gevraagd zijn n.a.v. je topic te kijken? We helpen je hier graag verder indien de probelmen nog spelen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic