kickbakker
Meedenker
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Wegvallende wifi / ethernet verbinding

Hi Ziggo. Sinds ongeveer 2,5 week valt mijn internet uit. Modem resetten helpt een tijdje maar is een lapmiddel want na enkele uren valt het wel uit. WiFi werkt gelukkig nu wel maar de next box kan nog geen verbinding maken. Is er toevallig een grote software update geweest die dit kan veroorzaken?

Tijd Prioriteit Omschrijving
06-06-2020 21:14:17 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:400e:080c:0000:0000:0000:200e MAC=17:10:8D:2D:16:86;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-06-2020 21:11:19 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.214];CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-06-2020 21:08:06 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a05:d01c:0266:c701:56fe:a71b:f311:6641 MAC=17:10:8D:2D:16:86;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-06-2020 15:03:01 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-06-2020 15:02:37 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2603:10b0:0317:823e:0000:0001:0000:0027 MAC=17:10:8D:2D:16:86;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-06-2020 13:22:37 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-06-2020 13:22:06 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2603:10b0:0317:82e6:0000:0001:0000:0037 MAC=17:10:8D:2D:16:86;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-06-2020 12:33:48 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-06-2020 12:33:46 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2603:10b0:0b0b:80dd:0000:0000:0a57:9039 MAC=17:10:8D:2D:16:86;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-06-2020 06:51:02 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-06-2020 23:42:22 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a03:2880:f1ff:0084:face:b00c:0000:1ea0 MAC=17:10:8D:2D:16:86;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-06-2020 22:57:02 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-06-2020 22:46:59 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:400e:0804:0000:0000:0000:2004 MAC=17:10:8D:2D:16:86;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-06-2020 20:32:11 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-06-2020 20:32:03 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2001:0730:3400:8001:0000:0000:0000:0012 MAC=17:10:8D:2D:16:86;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-06-2020 14:35:26 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-06-2020 14:35:11 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2603:10b0:0b0b:827e:0000:0000:0a5d:1457 MAC=17:10:8D:2D:16:86;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-06-2020 08:41:16 critical No Ranging Response received - T3 ti

 

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47651Posts
  • 2890Oplossingen
  • 10508Likes

Ik zie dat je signaal heel hoog binnenkomt op je modem, zelfs met een splitter ertussen, op je AOP zou dat 15 dBmV zijn waar 13 als maximum wordt aangehouden, dit kan modems vreemde dingen laten doen, zeker als er nog enige fluctuatie in zit en het nog hoger wordt.

Daarnaast zie ik een onderdeel wat voor haperingen in het signaal kan zorgen, het witte kapje kan voorkomen dat de splitter diep genoeg in de wandcontactdoos komt om een stevige verbinding te hebben.

 

Laat even weten of het iets uitmaakt of niet?

Mocht het niets uitmaken en je modem blijft uitvallen, dan kan een Ziggo moderator dieper in de systemen kijken en de nodige actie ondernemen, zij hebben Ziggo achter hun naam staan en komen vrijwel iedere werkdag langs in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Bekijk in context

18 Reacties 18
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47651Posts
  • 2890Oplossingen
  • 10508Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

ArChie.DVB
Gedreven Liefhebber
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 551Likes

Gezien de log heb je een buggy Compal Connectbox modem dat regelmatig in de stress schiet en dan DOCSIS packets gaat blokkeren (de Illegal - Dropped FORWARD packet meldingen). Dat heeft ook nadelige gevolgen voor het ranging proces tussen modem en CMTS gezien de No Ranging Response received - T3 time-out meldingen die telkens kort daarop volgen. Dit ervaar je als een wegvallende verbinding als het modem bezig is om van deze problemen te herstellen.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47651Posts
  • 2890Oplossingen
  • 10508Likes

Ook een “buggy Compal” hoeft geen probleem op te leveren, zoals uitval van het internet als de rest van de verbindingen van en richting Ziggo in orde zijn.

Op zoek naar de oplossing voor dit probleem.

kickbakker
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

 

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
07-06-2020 18:49:40 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.52];CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2020 18:48:21 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a03:2880:f206:00c6:face:b00c:0000:7260 MAC=17:10:8D:2D:16:86;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2020 17:41:22 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2020 17:34:18 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:400e:080c:0000:0000:0000:200e MAC=17:10:8D:2D:16:86;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2020 17:27:22 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2020 17:25:55 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2603:10b0:0b0b:80dd:0000:0000:0a57:9039 MAC=17:10:8D:2D:16:86;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2020 14:42:14 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2020 14:37:01 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:400e:0800:0000:0000:0000:200a MAC=17:10:8D:2D:16:86;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2020 14:05:38 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2020 14:03:41 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2603:10b0:0b0b:81b1:0000:0000:0a5c:8c44 MAC=17:10:8D:2D:16:86;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2020 09:52:53 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2020 09:51:04 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2603:10b0:0b0b:80ef:0000:0000:0a57:d41b MAC=17:10:8D:2D:16:86;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2020 08:33:02 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2020 08:05:47 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:400e:0805:0000:0000:0000:2003 MAC=17:10:8D:2D:16:86;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2020 07:46:39 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2020 00:36:45 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a03:2880:f1ff:0084:face:b00c:0000:1ea0 MAC=17:10:8D:2D:16:86;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2020 00:19:49 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2020 00:18:52 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a03:2880:f206:00c6:face:b00c:0000:7260 MAC=17:10:8D:2D:16:86;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2020 00:08:29 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-06-2020 00:06:43 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a03:2880:f145:0082:face:b00c:0000:25de MAC=17:10:8D:2D:16:86;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Algemene configuratie

Netwerk toegang Toegang tot internet
Maximaal aantal apparaten 3
Standaard beveiliging Ingeschakeld
DOCSIS-Modus DOCSIS 3.0
Config bestand internet250_25_wifion_v6-sip.bin

 

Primaire Downstream Service Flow

SFID 23224561
Maximale snelheid 64200000 bps
Maximum Traffic Burst 96000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
SFID 23224560
Maximale snelheid 10700000 bps
Maximum Traffic Burst 16320 bytes
Minimale snelheid 0 bps
SFID 23224559
Maximale snelheid 128000 bps
Maximum Traffic Burst 3044 bytes
Minimale snelheid 12000 bps
SFID 23224558
Maximale snelheid 267500000 bps
Maximum Traffic Burst 42600 bytes
Minimale snelheid 0 bps

 

Primaire Upstream Service Flow

SFID 23216371
Maximale snelheid 2140000 bps
Maximum Traffic Burst 16320 bytes
Minimale snelheid 0 bps
Maximum Concatenated Burst 16320 bytes
Roostertype Best effort
SFID 23216370
Maximale snelheid 128000 bps
Maximum Traffic Burst 3044 bytes
Minimale snelheid 12000 bps
Maximum Concatenated Burst 1522 bytes
Roostertype Best effort
SFID 23216365
Maximale snelheid 26750000 bps
Maximum Traffic Burst 42600 bytes
Minimale snelheid 0 bps
Maximum Concatenated Burst 42600 bytes
Roostertype Best effort

Upstream

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 35500000 42 2.560 64qam 10
2 28600000 43 2.560 64qam 12
3 31800000 42 2.560 64qam 11
4 50900000 42 5.120 64qam 7
5 38700000 42 2.560 64qam 9
6 44000000 42 5.120 64qam 8

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 4 0
2 2.0 0 0 4 0
3 2.0 0 0 2 0
4 2.0 0 0 3 0
5 2.0 0 0 7 0
6 2.0 0 0 3 0

 

 Downstream

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 378750000 11 37 256qam 10
2 314750000 11 38 256qam 2
3 322750000 11 37 256qam 3
4 330750000 11 38 256qam 4
5 338750000 11 38 256qam 5
6 346750000 11 37 256qam 6
7 354750000 11 37 256qam 7
8 362750000 11 37 256qam 8
9 370750000 11 37 256qam 9
10 306750000 10 38 256qam 1
11 386750000 11 37 256qam 11
12 394750000 11 37 256qam 12
13 402750000 11 37 256qam 13
14 410750000 11 37 256qam 14
15 418750000 12 38 256qam 15
16 426750000 12 37 256qam 16
17 434750000 12 37 256qam 17
18 442750000 11 37 256qam 18
19 450750000 11 37 256qam 19
20 458750000 12 38 256qam 20

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 37.636 8284137992 64
2 Goed (Locked) 38.605 8281751059 34
3 Goed (Locked) 37.636 8281752470 41
4 Goed (Locked) 38.605 8281752295 46
5 Goed (Locked) 38.605 8281754296 45
6 Goed (Locked) 37.636 8281753318 38
7 Goed (Locked) 37.636 8281754601 59
8 Goed (Locked) 37.636 8281749301 45
9 Goed (Locked) 37.636 8281748458 45
10 Goed (Locked) 38.605 8281750341 36
11 Goed (Locked) 37.636 8281754521 34
12 Goed (Locked) 37.636 8281755074 31
13 Goed (Locked) 37.356 8281756107 28
14 Goed (Locked) 37.636 8281756646 36
15 Goed (Locked) 38.605 8281757148 34
16 Goed (Locked) 37.636 8281754968 23
17 Goed (Locked) 37.936 8281758193 43
18 Goed (Locked) 37.636 8281758710 37
19 Goed (Locked) 37.636 8281757139 44
20 Goed (Locked) 38.258 8281759660 34

 

Connect Box status voor monteurs
Onderdeel Status Status
Ingesteld Downstream kanaal (Hz) 378750000 Goed (Locked)
Ingesteld Upstream kanaal (Hz) 35500000 Goed (Ranged)

Provisioning status

Verbonden Goed (Operational)
kickbakker
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Dus even samenvattend:

 -Problemen met internet ontstonden ± 2,5 week geleden. Wifi valt uit. Stroom van modem eaf halen en hij doet het weer. Gekke is alleen dat mijn next mediabox zegt wél internet (verbinding) te hebben maar daarna komt melding dat er geen netwerk is. Persoonlijk denk ik dat dit ligt aan het internet (connect box) dus daar wil ik dan ook de focus op hebben.

​​​​​​​Ik heb het afgelopen jaar geen extra (rand)apparatuur geplaatst dus dat kan het ook niet zijn. Iemand een idee?

ArChie.DVB
Gedreven Liefhebber
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 551Likes

Het meldingen patroon zet zich vandaag voort zo te zien. Te veel meldingen voor één dag. Gezien het aantal Pre RS errors heeft jouw modem ongeveer 67 uur een verbinding met de CMTS en voor een dergelijke periode een laag aantal Post RS errors op de downstream kanalen. Ook zien de waarden van de upstream kanalen er goed uit, dus heeft het niet veel zin om aan de coax infrastructuur componenten te gaan rommelen. Oorzaak modem zo te zien.

Het goede nieuws is dat je in ieder geval een glasvezel mogelijkheid achter de hand hebt mocht Ziggo niet in staat blijken te zijn om deze problemen op te lossen.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47651Posts
  • 2890Oplossingen
  • 10508Likes

Ik zie dat je signaal heel hoog binnenkomt op je modem, zelfs met een splitter ertussen, op je AOP zou dat 15 dBmV zijn waar 13 als maximum wordt aangehouden, dit kan modems vreemde dingen laten doen, zeker als er nog enige fluctuatie in zit en het nog hoger wordt.

Daarnaast zie ik een onderdeel wat voor haperingen in het signaal kan zorgen, het witte kapje kan voorkomen dat de splitter diep genoeg in de wandcontactdoos komt om een stevige verbinding te hebben.

 

Laat even weten of het iets uitmaakt of niet?

Mocht het niets uitmaken en je modem blijft uitvallen, dan kan een Ziggo moderator dieper in de systemen kijken en de nodige actie ondernemen, zij hebben Ziggo achter hun naam staan en komen vrijwel iedere werkdag langs in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Bekijk in context

kickbakker
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hi Bert,

Voorlopig ziet het er goed uit. Mijn next box heeft in ieder geval weer signaal. Even afwachten of de verbinding komende tijd stabiel blijft

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47651Posts
  • 2890Oplossingen
  • 10508Likes

@kickbakker Ik duim met je mee.

@ArChie.DVB schreef: “Ook zien de waarden van de upstream kanalen er goed uit, dus heeft het niet veel zin om aan de coax infrastructuur componenten te gaan rommelen. Oorzaak modem zo te zien.”

Je zult eerst de voorliggende hardware in orde moeten hebben en uit moeten sluiten voor je aan een dergelijke conclusie toekomt.

ArChie.DVB
Gedreven Liefhebber
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 551Likes
Be rt wrote:

Je zult eerst de voorliggende hardware in orde moeten hebben en uit moeten sluiten voor je aan een dergelijke conclusie toekomt.

Ik zie het modem niet klagen via hoge post RS waarden om aan te geven dat de packets via de downstream kanalen corrupt binnen komen en via de upstream waarden zien we dat het modem keurig netjes de ingestelde upstream frequenties gebruikt en de signaalsterkte mooi laag is. Dus ook de CMTS vindt het niet nodig om het modem bij te gaan sturen omdat het geen corrupte packets via de upstream kanalen ontvangt. Dus nogmaals gezien de signaalwaarden die het modem toont is er geen aanleiding om aan te nemen dat de problemen veroorzaakt worden door signaal problemen. Dit is ook het doel van het tonen van signaalwaarden door modems.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47651Posts
  • 2890Oplossingen
  • 10508Likes

@ArChie.DVB Ik bekijk dit geval vanuit de praktijk en de jarenlange ervaringen met allerlei hardware en dan blijkt dat heel veel storingen voorkomen vanuit hardware issues.

Als dat dan uitgesloten is, dan laat ik het geheel en al aan de specialisten op netwerk en Docsis gebied, ieder zijn vak en expertise.

Als de splitter niet geheel goed in het AOP zit, dan zijn er storingen die niet direct te zien zijn in de modem waarden en b.v. de Mediabox XL.

Hier met een TC7210 ooit dezelfde vreemde storingen en uitvallen met normale waarden.
Wit kapje weggehaald en geen storing meer gehad.

Bij de buren maanden problemen met Mediabox XL, monteur erbij, nieuwe wandcontactdoos en stekkers, geen resultaat, na een wit kapje verwijderd te hebben van de wandcontactdoos in de huiskamer al minder uitval en na het witte kapje verwijderd te hebben op het AOP al meer dan een half jaar geen storing geen storing meer gezien.

Vanwege deze vreemde storingen is het ontwerp van dat kapje dan ook gewijzigd en een minder diep en met minder randjes erin waardoor de splitter te diep in het kapje bleef hangen.

Onverklaarbare storingen haperingen met internet verbinding en/of Next en andere Mediaboxen.

Maar we zullen vanzelf zien of het wel of niet effectief is geweest in dit geval.

kickbakker
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hi Bert. De problemen zijn er nog wel volgens de netwerkhistorie maar lijkt wel minder te zijn. Hieronder de laatste status.

 

Tijd Prioriteit Omschrijving
08-06-2020 19:45:57 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.213];CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-06-2020 19:45:55 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:400e:0804:0000:0000:0000:2004 MAC=17:10:8D:2D:16:86;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-06-2020 18:19:47 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-06-2020 08:35:01 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2603:10b0:0b0b:8294:0000:0000:0a5d:5e1d MAC=17:10:8D:2D:16:86;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-06-2020 08:12:25 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-06-2020 08:12:09 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2603:10b0:0317:82eb:0000:0001:0000:0022 MAC=17:10:8D:2D:16:86;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08-06-2020 06:44:34 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:aa:c8:c9;CMTS-MAC=00:17:10:8d:2d:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47651Posts
  • 2890Oplossingen
  • 10508Likes

@kickbakker Ervaar je nog uitval?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 8214Posts
  • 675Oplossingen
  • 1761Likes

Goedemiddag @kickbakker en welkom op de Community,

Goed dat je met dit probleem langs deze weg even aan de bel trekt! Ik zie dat er al heel veel goed tips gegeven zijn door o.a. @Be rt. Ervaar je op dit moment ook na het opvolgen van 
de gegeven tips & adviezen nog uitval op de internetverbinding? Met name het controleren van het aansluitpunt en de daarop aangesloten splitter zijn van cruciaal belang om uit te sluiten
dat er niet ergens vanuit de binnenhuisinstallatie ruis wordt veroorzaakt. 

Ik ben benieuwd hoe het nu gaat met de verbinding. 

kickbakker
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hi,

 

De connectbox geeft in de historie aan dat er sprake is van uitval maar ik merk er zelf bar weinig van. 

Het witte kapje eraf halen heeft voor voldoende signaal gezorgd dus wat mij betreft kan dit topic dicht

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47651Posts
  • 2890Oplossingen
  • 10508Likes

Een T3 uitval merk je niet, omdat dit over 1 kanaal gaat en dan nemen andere kanalen het over of het moeten er meerdere per uur zijn, ik ervaar ook nooit uitval van een enkele T3.

We lezen het wel als er problemen zijn.
Veel internetsucces verder gewenst.

ArChie.DVB
Gedreven Liefhebber
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 551Likes

Wat Be rt niet begrijpt is dat de uitval al voor de T3 begint. De T3 is een gevolg van een stress toestand van het modem die bij Compal Connectboxen vaak ook al eerder wordt gesignaleerd, namelijk bij dropped packet meldingen waarmee het modem aangeeft zich in een toestand te bevinden waarbij DOCSIS packets worden gedropped. Ranging responses van de CMTS zijn ook DOCSIS packets waar het modem op zit te wachten. Gevolg: T3 timeout. Verder is er geen sprake van overnemen door kanalen. Een modem moet eerst zendtijd aanvragen bij een CMTS  via een daarvoor geschikt tijdslot in één van de kanalen die beschikbaar zijn en krijgt daarna zendtijd toegewezen door de CMTS waarbij de CMTS ook bepaald welk kanaal of welke kanalen het modem mag gebruiken tijdens het zenden. Het gebruik van de upstream kanalen moet immers met enkele honderden modems gedeeld worden.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47651Posts
  • 2890Oplossingen
  • 10508Likes

@ArChie.DVB Ik begrijp dat wel en je hebt theoretisch helemaal gelijk, maar ik bekijk het vanuit de praktische effectiviteit van mijn adviezen om van de klachten af te komen en om tot een oplossing te komen, waardoor de klant geen storingen meer ervaart en internet effectief kan gebruiken, op dit klant helpt klant forum.

En ik houd het zo praktisch mogelijk voor vrijwel alle klanten, die in het geheel niet thuis zijn in de Docsis wereld en waar deze terminologie volledig abracadabra voor is en dan ga ik voor de effectieve oplossing en lukt dat niet, dan zijn, wat mij betreft, de specialisten en Ziggo aan zet die er verder veel meer van weten dan ik.

Zolang een kapje van een splitter halen of een ander AOP of een andere kabel voor de klant effectief is en de oplossing , bewandel ik deze weg.

Uitgelicht topic