1
Vraag
2
Reacties
maarten321

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Wegvallende verbinding door herstarten connectbox

Mijn connectbox herstart 's ochtends zodra ik mijn werklaptop ga gebruiken. 

 

Het is exact hetzelfde probleem als beschreven wordt in dit topic (ik kon daar alleen niet reagereren):

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Regelmatig-wegvallende-verbinding-door-herstart-Connectbox/td...

 

- er is al een monteur langs geweest voor de aansluiting

- mijn modem staat in bridge modes

- ik heb een dell XPS15

- zodra ik naar http://www.jouwaanbieding.nl/ ga herstart mijn modem

 

@Alex ik zag dat jij in dit topic betrokken was en de oplossing was om het modem te vervangen met een Ubee UBC1318ZG. Dit zou ik ook graag willen, zouden je me daar mee kunnen helpen (de helpdesk kon dit namelijk niet)?

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
maarten321
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

ik heb ondertussen een ander modem gekregen en dat draait nu een aantal dagen stabiel. @Mariska en @Alex dank je voor jullie hulp!

Bekijk in context

11 Reacties 11
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @maarten321, welkom hier! 

 

Wat gek dat je modem steeds wil herstarten wanneer je jouw werklaptop aanzet. Ik kan mij voorstellen dat dit erg irritant is en dat het je meer tijd kost dan nodig zou moeten zijn. Ik denk graag met je mee. 

 

Kun je iets meer details delen over de situatie? Je modem staat dus in bridge en je router gebruik je voor de wifi. 

Maak je met je laptop gebruik van een bekabelde verbinding of een wifi verbinding?

Maak je gebruik van een VPN verbinding?

Ervaar je de problemen ook als je rechtstreeks bekabeld verbonden bent aan het modem van Ziggo (zonder dat de router is aangesloten)? 

maarten321
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

hoi @Marije ,

 

dat klopt mijn router staat in bridge en daarachter heb ik een unifi router en access points. Mijn laptop is verbonden via wifi en heeft geen utp aansluiting dus ik kan hem niet bekabeld aansluiten.  Ik maak wel regelmatig gebruik van een VPN maar die lijkt geen invloed te hebben. Ik ervaar het probleem zowel met als zonder VPN (ook als de VPN aanstaat loopt niet al het verkeer via de VPN).

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @maarten321,

 

Goed dat je je hier meldt! Zou je je profiel willen aanvullen met je adresgegevens? Dan duiken we er verder voor je in 🙂

maarten321
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

dank je! ik heb ze aangevuld.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Check, dank je! We hebben inderdaad meer voorbeelden gezien met deze hele specifieke situatie (Dell XPS-laptop in combinatie met een modem in bridge, waarbij je een bepaalde website benadert). Ik heb je situatie doorgezet naar een collega ter beoordeling en/of een Ubee mogelijk is. Zodra ik meer weet, hoor je van me!

maarten321
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

hoi,

 

zou iemand van Ziggo hier een update over kunnen geven? Dit gebeurd soms meerdere keren per dag en dan ligt de verbinding er 5-10 minuten uit. Met thuiswerken is dat echt niet te doen, als er niet snel een oplossing vanuit Ziggo komt is de enige optie die ik nog heb om over te stappen naar een andere provider (en dat doe ik liever niet).

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3338Likes

@maarten321 Ik neem het stokje voor nu over van Alex en ik heb navraag voor je gedaan bij de juiste afdeling of er meer nieuws is want ik snap dat je graag een update wilt. Dit is ook geen doen met thuiswerken op deze manier. Ik heb helaas nog geen terugkoppeling ontvangen en de verwachting is dat dit na het weekend zal worden. Als we meer weten dan reageren we zo snel mogelijk in jouw topic. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3338Likes

Hey @maarten321

We hadden gisteren al even kort contact via een privébericht en hierbij een terugkoppeling van mijn kant! Het uitzetten van een aantal opties binnen de firewall lijkt te helpen voor een aantal klanten dus ik ben ontzettend benieuwd hoe dit voor jou is. Het gaat om onderstaande instellingen, nadat je dit hebt aangepast mag je het modem opnieuw opstarten door deze voor een minuut stroomloos te maken. We zijn benieuwd naar jouw ervaring als je tijd hebt gehad om dit te testen. 

maarten321
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Mariska dank je, ik ga er vanavond als ik thuis ben even naar kijken. Even voor de zekerheid, zijn deze instellingen wel beschikbaar als het modem in bridge mode staat (ik zou verwachten dat de firewall dan sowieso uit staat)?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3338Likes

Je hebt helemaal gelijk! Doordat jouw modem in bridge mode staat, kun je niets met deze instellingen. Ik opnieuw weer voor je mailen en er weer nieuws is dan hoor je dit uiteraard! Mijn collega's zijn hier met hoge prio mee bezig en ik duim met je mee dat er gauw een nieuwe update is die ik met je kan delen.

maarten321
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

ik heb ondertussen een ander modem gekregen en dat draait nu een aantal dagen stabiel. @Mariska en @Alex dank je voor jullie hulp!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic