1
Vraag
2
Reageer en help mee
c145

Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wegvallende internetverbinding

Hallo community,

 

We hadden al een hele tijd last van een wegvallende Internetverbinding, zowel bedraad als via WiFi. Maar sinds we ook via Internet naar de radio luisteren, begint het ook mijn ouders op te vallen. Die dachten nog even dat het nieuwe modem (een Connectbox) het probleem wel zou oplossen. Natuurlijk niet.

 

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

 

Zelf denk ik dat het fout gaat bij de aansluiting van het modem op de kabel, of daarvoor al. Maar daar is ooit al eens door een monteur van upc het een en ander aan vervangen omdat het televisiesignaal niet goed was, dus ik neem aan dat dat niet opnieuw hoeft te gebeuren. Hier wat download/upload gegevens, en een foto van de aansluiting.

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

16500000004.340256 qam7
26020000004.840256 qam1
36100000004.440256 qam2
4618000000440256 qam3
5626000000438256 qam4
66340000003.538256 qam5
7642000000438256 qam6
86580000004.540256 qam8
96660000004.540256 qam9
106740000004.440256 qam10
116820000004.440256 qam11
12690000000438256 qam12
13698000000438256 qam13
147060000004.438256 qam14
157140000004.538256 qam15
167220000004.138256 qam16
177300000003.938256 qam17
187380000003.438256 qam18
19746000000338256 qam19
207540000002.538256 qam20
218260000001.238256 qam29
228340000000.938256 qam30
238420000000.538256 qam31
24850000000038256 qam32



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked40.39909242825
2Locked40.313172421027
3Locked40.911541240190
4Locked40.310726640912
5Locked38.910148046080
6Locked38.97213870861
7Locked38.910313438383
8Locked40.311398236079
9Locked40.310792434245
10Locked40.39040152179
11Locked40.310722644585
12Locked38.99568447201
13Locked38.99640345908
14Locked38.99638845570
15Locked38.99485147913
16Locked38.97105072252
17Locked38.97226170983
18Locked38.625352119677
19Locked38.637027107905
20Locked38.910559133569
21Locked38.6968137643
22Locked38.9123947248
23Locked38.913423404
24Locked38.61714117079

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

15089997545.5512064 qam8
22860000045.5256064 qam12
33180000045.3256064 qam11
43709997545.3512064 qam10
54399993145.5512064 qam9
65780003645.5512064 qam7



Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1ATDMA0020
2ATDMA0020
3ATDMA0010
4ATDMA0000
5ATDMA0000
6ATDMA0000

 

Ik had hier nog een netwerkoverzicht met wat T3 timeout fouten, maar het bericht mag niet langer zijn dan 20000 tekens.

11 Reacties 11
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56487Posts
  • 3718Oplossingen
  • 13535Likes

"Maar daar is ooit al eens door een monteur van upc het een en ander aan vervangen omdat het televisiesignaal niet goed was, dus ik neem aan dat dat niet opnieuw hoeft te gebeuren."

 

Die aanname is onjuist, in de loop van de tijd is er veel veranderd en moet alles veel beter afgeschermd zijn tegen 4G 5G en andere zenders.

Er is een enorme bak ruis te zien en de meeste op juist die frequenties.

Een Ziggo moderator kan je gratis een nieuwe splitter en nieuwe kabel naar je modem toesturen en/of een gratis monteur inplannen om alles weer hedendaags te maken.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2822Posts
  • 374Oplossingen
  • 585Likes

Hey @c145, van harte welkom hier!

 

Dat alleen je internetverbinding wisselvallig werkt is al vervelend genoeg. Laat staan dat dan nu ook de radio er last van begint te krijgen! Goed dat je hier aan de bel trekt om te kijken hoe dit verholpen kan worden. 

@Bert geeft je de nodige informatie al. Ik denk dat het handig is om eerst een nieuwe kabel en splitter uit te proberen. Deze heb ik dan ook kosteloos voor je opgestuurd, zodat je de huidige splitter en kabel kunt vervangen. Blijf je echter daarna nog problemen ervaren, trek hier dan weer aan de bel zodat de Community en ik je verder kunnen helpen! 

c145
topicstarter
Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Marije,

 

Ik heb gisteren 2 RF kabels ontvangen. Ik weet niet of de splitter en modem kabel nog onderweg zijn, of dat er ergens iets fout gegaan is.

 

Heeft het zin om een nieuwe RF kabel voor de televisie te proberen, of zal dat geen verschil maken voor het Internet?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56487Posts
  • 3718Oplossingen
  • 13535Likes

@c145 Onderdelen worden vaak apart verzonden, mogelijk is die nog onderweg.

c145
topicstarter
Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja, deze pasten door de brievenbus, de andere mogelijk niet. Ik vond het alleen vreemd om 2x eenzelfde kabel te ontvangen. Even afwachten nog maar.

c145
topicstarter
Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zonet inderdaad meer onderdelen ontvangen. Meteen maar proberen of het een verschil maakt.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 359Posts
  • 34Oplossingen
  • 120Likes

En? @c145 is het gelukt met de onderdelen? 

c145
topicstarter
Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De klachten zijn een stuk minder, internetradio valt niet meer uit. Die buffert blijkbaar voldoende want ik merk op de pc wel nog zo nu en dan dat de verbinding er eventjes niet is.

Ik heb alleen de splitter en de kabel naar het modem kunnen vervangen, want voor de TV gebruiken we nog een splitter voor boven en beneden. De RF kabel die ik heb ontvangen, past niet op die splitter. Ik had er even geen actieve herinnering aan dat dat zo zat met die TV's. Ik neem aan dat via die kabel naar boven en die splitter ook het Internetsignaal verstoort kan worden.

Ik zal deze week eens proberen of het nog beter gaan als ik de horizonbox meteen aansluit met een nieuwe kabel, zonder de splitter met de tv boven ertussen.

Ik neem aan dat de cijfers er nu beter uitzien. De kolom 'fouten na RS' heeft toch een paar dagen op 0 gestaan.

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

16500000005.440256 qam7
26020000006.340256 qam1
36100000005.940256 qam2
46180000005.540256 qam3
56260000005.538256 qam4
66340000004.838256 qam5
76420000005.138256 qam6
86580000005.640256 qam8
96660000005.640256 qam9
10674000000638256 qam10
11682000000640256 qam11
126900000005.640256 qam12
136980000005.138256 qam13
147060000005.538256 qam14
157140000005.538256 qam15
16722000000538256 qam16
17730000000538256 qam17
18738000000538256 qam18
197460000004.638256 qam19
207540000004.138256 qam20
218260000002.938256 qam29
22834000000238256 qam30
238420000001.938256 qam31
248500000001.538256 qam32



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked40.393720
2Locked40.366225
3Locked40.379629
4Locked40.379429
5Locked38.997328
6Locked38.912830
7Locked38.9104215
8Locked40.381434
9Locked40.376628
10Locked38.910830
11Locked40.39578
12Locked40.3128829
13Locked38.914000
14Locked38.910920
15Locked38.69310
16Locked38.6119619
17Locked38.997811
18Locked38.99760
19Locked38.98610
20Locked38.9127041
21Locked38.927900
22Locked38.939021
23Locked38.941980
24Locked38.6464914

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

15090007944.5512064 qam8
22860008345256064 qam12
33180004544.8256064 qam11
43710005044.5512064 qam10
54400015144.5512064 qam9
65780000644.5512064 qam7



Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1ATDMA0000
2ATDMA0020
3ATDMA0000
4ATDMA0040
5ATDMA0000
6ATDMA0030

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12248Posts
  • 987Oplossingen
  • 3380Likes

@c145 Hartelijk dank voor het delen van jouw bevindingen en deze data! Ik heb ook even een blik geworpen op de verbinding en het signaal ziet er nu een stuk beter uit. Wat betreft de "fouten na RS" ik vermoed dat dit nog oude meldingen zijn in het modemlog. Ik zie dat het modem circa 9 dagen geleden v.d. stroom is geweest. Zie je kans het modem nog eens te herstarten? Het modem log is daarna weer "schoon". Kijk vervolgens op het aantal fouten na RS weer oploopt. Misschien is het verstandig te doen nadat je ook de andere aanpassingen hebt gedaan in de binnenhuisinstallatie. 

c145
topicstarter
Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zonder de splitter naar de TV boven ziet het er zo uit. Dit is dus na 4 of 5 dagen met de nieuwe splitter en nieuwe kabels naar modem en horizonbox.

Zo maar weer eens kijken hoe het gaat als de TV boven ook gebruikt kan worden. Ik heb niet zo heel veel zin om heel die kabel naar boven te vervangen eerlijk gezegd. Maar het kan geen kwaad om te zien of daar echt het probleem zit.

 

Tot nu toe is het in ieder geval al een hele verbetering.

 

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

16500000004.540256 qam7
26020000005.840256 qam1
3610000000540256 qam2
46180000004.840256 qam3
56260000004.840256 qam4
66340000004.538256 qam5
76420000004.640256 qam6
8658000000540256 qam8
96660000005.440256 qam9
107380000004.338256 qam18
11746000000438256 qam19
127540000003.438256 qam20
137620000003.238256 qam21
147700000002.938256 qam22
157780000002.538256 qam23
167860000002.238256 qam24
177940000002.238256 qam25
188020000002.538256 qam26
198100000002.538256 qam27
20818000000238256 qam28
21826000000238256 qam29
228340000001.538256 qam30
238420000001.238256 qam31
248500000000.438256 qam32



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked40.35020
2Locked40.32030
3Locked40.33580
4Locked40.342711
5Locked40.34860
6Locked38.95560
7Locked40.34870
8Locked40.33810
9Locked40.33150
10Locked38.65730
11Locked38.95040
12Locked38.66880
13Locked38.98530
14Locked38.610510
15Locked38.913970
16Locked38.613870
17Locked38.6150313
18Locked38.613050
19Locked38.613350
20Locked38.616660
21Locked38.614850
22Locked38.920910
23Locked38.627650
24Locked38.639910

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

15090018345512064 qam8
22860014345.3256064 qam12
33180009045256064 qam11
43710011045512064 qam10
54400024145512064 qam9
65780027845.3512064 qam7



Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1ATDMA0030
2ATDMA0050
3ATDMA0010
4ATDMA0000
5ATDMA0010
6ATDMA0060
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12248Posts
  • 987Oplossingen
  • 3380Likes

@c145 Dat ziet er al een stuk  beter uit! En fijn dat je eigen bevindingen ook positief zijn. Ik ben ook welk benieuwd hoe deze waarden eruit zien op het moment dat je de TV gebruikt. Laat je dit weten?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic