Dagelijks valt de internetverbinding een heel aantal keren weg (ca. 3 tot 8 keer). De WiFi verbinding blijft wel in orde.
Na ca. 5 a 10 minuten, soms langer, herstelt het zichzelf weer.
Iemand die daar iets over kan zeggen.?
Opgelost! Ga naar oplossing.
monteur geweest. groen kabel kwam niet binnen waar de modem staat. blijkt in het huis tijdens de renovatie doorgelust te zijn. Alle aansluitingen vervangen en bij de aansluiting waar de kabel binnenkomt heeft de monteur een versterker geplaatst
Werkt weer perfect!!! Met dank aan een ieder (Be rt en Cecilia Ziggo) voor het slagvaardig en professionele advies en aan de monteur voor zijn deskundigheid.
De huidige waarden:
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@gertbij Goed dat je de Community hebt gevonden, welkom! Je hebt ook al even contact gehad met mijn collega's. Wat is daar precies voor advies gegeven?
Even een aantal vragen om dit topic op gang te helpen:
Even een aantal vragen om dit topic op gang te helpen:
Bedankt voor je reactie @gertbij. Een bijzondere situatie, want via een internetkabel hoor je natuurlijk altijd een stabiele verbinding te ervaren. Ik zie dat je gebruik maakt van een Technicolor 7210 modem. Op dit moment kan ik je modem helaas niet op afstand benaderen. Deze lijkt offline te zijn. Ervaar je op dit moment ook problemen met de bekabelde internetverbinding? Zo ja, welke lampjes zie je branden op het Ziggo modem? En gebruik je naast het Ziggo modem ook nog externe apparatuur zoals een router? Hoe meer informatie je ons kunt geven, hoe beter! Dan kunnen wij en de andere users je beter voorzien van tips. Stuur gerust ook een foto mee van de hoofdaansluiting (punt waar het Ziggo signaal jouw woning binnenkomt), dan kunnen we met zijn allen door het scherm heen met je meekijken. Mogelijk dat @Be rt of @Ronihd dan ook nog wel een gouden tip voor je hebben.
Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Hoi Bert,
Dank voor je support.
Bij de ingang van mijn internet zit een splitter. (zie foto)
Een kabel gaat naar mijn mediabox van de TV en de andere kabel gaat naar mijn modem (TC7210.Z)
Van mijn modem gaat er naar kabel naar mijn TP-Link Deco M5 WiFi Mesh Router.
Tot hier is dus alles bekabeld. Vanaf daar is al mijn apparatuur via wifi verbonden.
Wanneer het internet uitvalt is ook het bekabelde signaal weg. (Oranje lampje op de DECO gaat branden.
Ik heb nu geprobeerd mij laptop te verbinden met de oorspronkelijke Ziggo verbinding.
Maar dit lukt niet. Ook niet vanuit mijn Tablet en ook niet vanuit mijn telefoon.
Verder het advies gevolgd om te verbinden met de modem, maar daar kan ik niet in. Zie foto
aanvulling.
het is gelukt om via mijn telefoon de gevraagde stappen uit te voeren om in mijn modem te komen.
dit ging tergend langzaam. de genomen stappen duurde denk ik zo’n 20 minuten totaal.
maar goed.
hieronder de gevraagde gegevens
Is dit werkelijk de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?
Is er geen aansluiting in de meterkast of iets dergelijks?
nee niets in de meterkast.
zit een soortgelijke aansluiting in de slaapkamer aan de straatkant.
Hoe oud is die eerste aansluiting?
Als dit ouder dan 10 jaar is, dan is sowieso de beste stap een Ziggo monteur die hier naar gaat kijken en mogelijk een hedendaags AOP = Abonnee Overname Punt komt plaatsen, je krijgt amper signaal binnen en richting Ziggo is vrijwel geheel geblokkeerd, hierdoor valt je verbinding weg.
Hartelijk dank voor het toesturen van de gevraagde informatie @gertbij! Een foto zegt soms meer dan 1000 woorden. Zoals @Be rt terecht aangeeft krijgt je modem amper signaal binnen. Dit verklaart ook waarom ik je modem op afstand niet kan benaderen. Wat je nog kunt testen is het loskoppelen van de splitter en het modem vervolgens rechtstreeks aansluiten op de hoofdaansluiting. Blijft de verbinding dan alsnog wegvallen, wat ik eerlijk gezegd wel vermoed, dan het advies om een monteur in te laten plannen. De monteur kan dan de hoofdaansluiting vervangen en het signaal hierop uitmeten. Een afspraak met de monteur kan je gemakkelijk laten inplannen via onze chat. Lukt dit niet, stuur dan een aantal data waarop de monteur bij je kan langskomen en in welk dagdeel. Dit kan tussen 8:00-13:00 of tussen 12:00 en 18:00 uur. Ik plan de afspraak dan met alle liefde voor je in.
Dank Cecilia Ziggo en @Be rt voor jullie duidelijke info.!!!
Ik heb dit doorgegeven aan Ziggo en er staat voor woensdag een afsprak met een monteur gepland om dit probleem op te lossen.
dank voor je info!!
ik woon hier zelf bijna 4 jaar. weet niet hoe lang daarvoor het aangelegd is, maar kan best richting de 10 jaar gaan.
ik zal je voorstel van een AOP doorgeven aan Ziggo.
Dat ik nauwelijks signaal binnenkrijg, lees je dat uit de gegevens vanuit de router?
Top om te horen @gertbij! Zo kunnen er direct spijkers met koppen worden geslagen. Houd je ons op de hoogte als de monteur is geweest?
@gertbij“Dat ik nauwelijks signaal binnenkrijg, lees je dat uit de gegevens vanuit de router?”
Jawel, de downstream is - 10 en bij min 11 is er bijna niets meer en de upstream moet onder de 49 zijn.
Dis ergens zit een blokkade/zwakke verbinding.
Dus er komt bijna niets binnen en er is vrijwel geen verbinding met de Ziggo servers, het modem moet te veel kracht geven om de Ziggo servers te bereiken.
monteur geweest. groen kabel kwam niet binnen waar de modem staat. blijkt in het huis tijdens de renovatie doorgelust te zijn. Alle aansluitingen vervangen en bij de aansluiting waar de kabel binnenkomt heeft de monteur een versterker geplaatst
Werkt weer perfect!!! Met dank aan een ieder (Be rt en Cecilia Ziggo) voor het slagvaardig en professionele advies en aan de monteur voor zijn deskundigheid.
De huidige waarden:
Dit ziet er weer TOP uit, veel internetplezier gewenst verder.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.