Hoi,
Onlangs had ik het probleem dat oude Technicolor modems niet meer werken in bridge mode. Via het forum er achter gekomen dat dit bij een update van Ziggo lag. Vervolgens ben ik via het forum goed geholpen en is mij een nieuw Ubee modem toegestuurd. Een week later kwam de Ziggo monteur de aansluiting vernieuwen/upgraden.
Het Ubee modem is in bridge mode gezet, zodat ik zelf mijn eigen router kan gebruiken.
Sinds de nieuwe setup heb ik om de zoveel dagen last van een wegvallende internet verbinding. Dit heb ik in de alle jaren als klant bij Ziggo/UPC nooit meegemaakt, dus naar mijn idee komt het zeker door de nieuwe installatie.
De fout lijkt in het modem te zitten. Of de aansluiting oid. Mijn router ontvangt geen IP meer.
Het modem toont de volgende (fout)meldingen, zoals bijgevoegd in de bijlages.
Wanneer de verbinding is weggevallen, branden het Power en DS lampje op het modem. Het US lampje knippert.
Tevens haal ik bij een werkende verbinding maar 130mbps van de 200mbps die ik volgens mij abonnement zou moeten halen. Dit was in de oude situatie ook niet zo.
Na een modem reset, werkt het weer een tijdje.
Wie kan mij helpen?