Hoi,
Onlangs had ik het probleem dat oude Technicolor modems niet meer werken in bridge mode. Via het forum er achter gekomen dat dit bij een update van Ziggo lag. Vervolgens ben ik via het forum goed geholpen en is mij een nieuw Ubee modem toegestuurd. Een week later kwam de Ziggo monteur de aansluiting vernieuwen/upgraden.
Het Ubee modem is in bridge mode gezet, zodat ik zelf mijn eigen router kan gebruiken.
Sinds de nieuwe setup heb ik om de zoveel dagen last van een wegvallende internet verbinding. Dit heb ik in de alle jaren als klant bij Ziggo/UPC nooit meegemaakt, dus naar mijn idee komt het zeker door de nieuwe installatie.
De fout lijkt in het modem te zitten. Of de aansluiting oid. Mijn router ontvangt geen IP meer.
Het modem toont de volgende (fout)meldingen, zoals bijgevoegd in de bijlages.
Wanneer de verbinding is weggevallen, branden het Power en DS lampje op het modem. Het US lampje knippert.
Tevens haal ik bij een werkende verbinding maar 130mbps van de 200mbps die ik volgens mij abonnement zou moeten halen. Dit was in de oude situatie ook niet zo.
Na een modem reset, werkt het weer een tijdje.
Wie kan mij helpen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Even een update.
De monteur vond inderdaad instraling. Er is een nieuwe splitter geplaatst. Daarnaast heeft de monteur het AOP opnieuw gemonteerd, omdat daar 1 en ander niet goed leek te zitten.
Tot op de dag van vandaag geen problemen meer gehad. Internet is niet weggevallen en snelheid is constant.
Iedereen bedankt voor de hulp!
Fijn om te lezen, hopelijk is het probleem inderdaad opgelost door het opnieuw afmonteren van het AOP.
Puur uit interesse, heeft de monteur een ander type splitter (POA-254?) geplaatst of een vervangende POA-01-B?
@tobiastheebe , sorry voor de late reactie. De monteur heeft de splitter POA-254 geplaatst.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.