1
Vraag
2
Reageer en help mee
JaapBootsma

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wegvallende internetverbinding (bijv. tijdens videobellen, youtube, ziggogo app)

Hallo,

Wij hebben nu al geruime tijd (maanden) problemen met het internet in huis. Zowel de AppleTV, als MacBook en iPad hebben last van een wegvallende verbinding. Bijvoorbeeld tijdens het videobellen met mijn zoon, of tijdens het bekijken van Netflix, Youtube of de ZiggoGo app.

  1. Screenshots van de Ziggo modem (ubee evw321b) docsis en startpagina (“partial bonding us” probleem):
  1. foto’s van de aansluiting in de meterkast:

     

  2. Met behulp van mijn zoon informatie via pingplotter (rechtstreeks router, ziggo dns, nu.nl, youtube, google):

Het lijkt erop dat met name ipV6-adressen problemen geven (google, youtube).

Wie kan mij verder helpen?

15 Reacties 15
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

ik raad je aan de umu-1006 te vervangen voor een poa-01-b een het modem kabel te vervangen een moderator kan je gratis een poa-01-b en modem kabel opsturen

ook heb je al een ouder modem die een moderator kosteloos kan omruilen voor een connectbox 

JaapBootsma
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt Anoniemforum voor de snelle reactie. Dat klinkt als een aantal voortreffelijke stappen om te kijken of het de situatie kan verbeteren. We wachten de kerstdagen rustig af totdat een moderator dit topic onder ogen krijgt!


Niet van toepassing

Downstream kanalen zijn veel te laag. Deze mogen maximaal op -7.9 zitten. Dit ga je niet oplossen door een poa-01-b te plaatsen. 

 

Even afspraak in laten plannen voor aop en dan ook gelijk een ander modem.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
PeterH2020 wrote:

Downstream kanalen zijn veel te laag. Deze mogen maximaal op -7.9 zitten. Dit ga je niet oplossen door een poa-01-b te plaatsen. 

 

Even afspraak in laten plannen voor aop en dan ook gelijk een ander modem.

idd te laag 

dan zou er idd een monteur moeten komen die het aop vervangt

JaapBootsma
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zojuist zeer prettig contact gehad met de servicedesk van Ziggo. Het was op afstand te zien dat het signaal fluctueert en dus niet goed is.

Stap 1 is om een poa-01-b te plaatsen en de coax kabel te vervangen. Initieel enkel dit omdat hiervoor niet direct een monteur hoeft langs te komen. Dan is alles gedaan dat “de klant zelf kan doen”.

Mocht dit niet afdoende blijken te zijn zullen we direct weer bellen waarbij naar verwachting een monteur de volgende stap is. Ik heb tevens aangegeven dat er in het verleden problemen zijn geweest met de kast in de wijk, dus dat een monteur zowel het signaal hier thuis als in de wijk dan door kan meten.

Vervangen van de aop behoort dan tot de mogelijkheden. Modem wou ze niet direct laten vervangen (voor idd een connectbox) aangezien dit reeds een dualband modem is.

Wordt vervolgd… Zodra we meer weten zullen we dit topic verder aanvullen. Tot dusverre enorm bedankt met de informatie. Zeer nuttig om met behulp van gerichte informatie met de servicedesk te kunnen communiceren.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @JaapBootsma,

Welkom op de Community!
Ook fijn dat er al reacties in dit topic staan, want een wegvallende verbinding is natuurlijk niet prettig.
Ook top dat er al contact is geweest met de servicedesk hierover.

Als het goed is, is het aangevraagde materiaal gistermiddag bezorgd.
Vul dit topic gerust aan als je meer weet 🙂

JaapBootsma
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Erik P, bedankt voor je bericht. De poa-01-b + kabel zijn inmiddels bezorgd, echter lijkt het erop dat de kabel niet geschikt is om aan te sluiten op het modem…

Aangeleverde materialen
De poa-01-b aangesloten in de meterkast.
Probleem met aansluiten op het modem

Vraag: Rechts de oude kabel, links de nieuwe. Hoe kan de nieuwe kabel direct worden bevestigd zonder schroefdraad? Is hier nog een extra verloopstukje voor nodig? De nieuwe kabel kan hier toch niet gewoon op geduwd worden?

 

Aanvullend heb ik foto’s genomen van de aansluitkast in de wijk (waar onze kabel ook vandaan komt). Deze is al geruime tijd kapot, dus dat hiervoor een monteur langs moet komen lijkt mij sowieso een goed idee. Ik mag aannemen dat reparatie hiervan niet financieel bij ons terecht komt?

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Ook bedankt voor je snelle reactie en aanvullende foto's @JaapBootsma 
Aan de nieuwe foto te zien is het aansluitpunt waarop de POA- splitter nu ziet ook een nieuwer dan verwacht.

Dat in de splitter een kabel met een groen uiteinde zit, is ook goed.
Het rode uiteinde hoort in het modem.
Bij Connectbox modems kun je die er als ware indrukken/ insteken. 
Omdat de kabel nu niet in je huidige Ubee modem lijkt te passen, stuur ik alsnog graag kosteloos een nieuw modem naar je toe.
PostNL bezorgt dit modem zo snel mogelijk.

Daarnaast maak ik ook een melding bij onze netwerkmonteurs over de wijkkast buiten.
Hier hoef je uiteraard niets voor te betalen, bedankt dat je dit hebt doorgegeven.

Wordt vervolgd 🙂

JaapBootsma
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedemiddag en allereerst de beste wensen aan iedereen.

 

Zojuist het nieuwe modem, coax kabel en poa-01-b aangesloten. Laat ik beginnen met te stellen dat de eerste resultaten extreem bemoedigend zijn! Ik zal zometeen foto’s plaatsen waarvan het fijn zou zijn als de experts deze zouden willen beoordelen of het er zo beter uitziet. Facetime moeten we nog testen (zodra mijn zoon weer thuis is en niet hier bij ons), echter bijvoorbeeld het nemen van foto’s op de telefoon verschijnen direct op de macBook en ook via AppleTV naar Ziggo kijken werkt direct, stabiel en van betere kwaliteit.

Naast deze informatie heb ik nog twee aanverwante vragen, waar ik ook graag antwoord op zou krijgen indien mogelijk. Met name het tv-signaal is nu een groot probleem.

Alvast bedankt.

  1. Foto’s huidige aansluiting en diagnostische informatie:
trace youtube loopt nu enkel via ipv4 en werkt stabiel
trace google loopt nu enkel via ipv4 en werkt stabiel
  1. Ziggo wifibooster:

Voor de bovenverdieping hebben we al geruime tijd een ziggo wifibooster. De nieuwe connectbox geeft, net als het oude modem, aan dat deze connectbox een 100mbit verbinding maakt ipv een 1gb verbinding. De kabel loopt rechtstreeks van beneden naar het modem (cat6). Waarom krijgen wij niet de verwachte snelheid op de wifibooster?

  1. Signaal van de tv:

In huis hebben wij drie televisies (1 beneden, 2 boven). Alledrie betreft het normale / relatief oudere tv’s zonder internet / smart content. Het signaal is ronduit slecht (sinds de connectbox/poa-01-b ook beneden echt slecht). Hier zit nog een oude versterker tussen, waarvan wij vermoeden dat deze te oud is om goed te kunnen functioneren met de moderne connectbox. Echter vanwege de aansluitingen (mannetje/vrouwtje) kunnen we niet direct even beneden testen zonder versterker/splitter. De coax-kabels vanaf de versterker naar de televisies zijn 1.5 jaar geleden nog vervangen (koka 9). Echter lezen wij wel dat deze versterker mogelijk verstoring veroorzaakt met het modem. Ook lijkt Ziggo een andere versterker aan te raden (Technetix FRA-752X). Benieuwd naar jullie mening / advies wat voor versterker/splitter zou moeten worden geplaatst om het tv-signaal goed te krijgen. Of wat er anders moet gebeuren.

Mogelijk vervangende versterker:

https://www.kabelshop.nl/Technetix-FRA-752X-Coax-versterker-Ziggo-gecertificeerd-11201411-TN-FRA-752...

Aansluitset:

https://www.kabelshop.nl/Hirschmann-Coax-aansluitset-Ziggo-Hirschmann-SET-4114-695020495-SET4114S-i8...

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@JaapBootsma Wat fijn dat de resultaten bemoedigend zijn! Dat geeft de burger moed  !

Om terug te komen op je vragen. Zo te zien te is versterker ook verouder en inderdaad aan vervanging toe. Een geschikte versterker verkopen wij ook via onze randapparatuurshop. Ook nog eens voordeliger dan de link die jij deelt ! Daarnaast ben ik benieuwd hoe lang de kabel is tussen uitgang 2 van de POA1 splitter en de versterker? Desgewenst stuur ik een nieuwe kabel toe van 1.5 meter welke op de nieuwe versterker én POA1 splitter past.

Wat betreft de internetsnelheid op de booster. Op welke poort heb je de utp kabel op de booster gestoken? Heb je wellicht een andere CAT5e of betere kabel in huis die je kunt testen op andere LAN poorten van zowel de booster als het modem? 

JaapBootsma
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
  1. Kabel is 30cm lang. Maar eventueel een nieuwe, wellicht betere, kabel, wordt altijd gewaardeerd.
  2. Die nieuwe versterker lijkt een zeer goed idee. Dus die zal ik sowieso ook bestellen. Bedankt voor de link.
  3. Kabel in booster in blauwe aansluiting (internal) en op het modem op de bovenste gele aansluiting. Ik zal kijken of ik op korte termijn kan testen met een andere kabel.
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@JaapBootsma Ik zie dat er bij de nieuwe versterker ook al een 1 x RLA++ aansluitkabel F-male / IEC-female (hiermee sluit je de versterker aan op de Ziggo hoofdaansluiting) geleverd wordt. Mijn actie is dus niet meer nodig. Het zit er al bij in  !

Wat betreft de booster. Wil je inderdaad een andere utp kabel testen en ook eens op de LAN aansluiting? Laat het gerust weten wat eruit komt. 

JaapBootsma
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Versterker plus kabel geplaatst. Televisie woonkamer kunnen verbinden met direct een op het eerste oog perfect resultaat.

Omdat de oude versterker iec-female was in plaats van f-female, zijn er op dit moment nog een paar nieuwe connectors onderweg om op de kabels naar boven aan te sluiten. Zodra dit binnen is plaats ik ook hiervan het resultaat, maar voorlopig zijn de vooruitzichten positief.

 

de booster met een andere kabel aansluiten doe ik op korte termijn. Ik hou jullie op de hoogte.

 

vooralsnog super resultaat!

JaapBootsma
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Inmiddels hebben we alle spullen binnen en aangesloten.

  • POA-01-B
  • Coax kabel naar router
  • Connectbox
  • Coax kabel naar versterker
  • Ziggo versterker
  • Nieuwe koppelstukken tussen kabels en versterker

 

Status:

  • TV is in alle 3 de ruimtes uitstekend.
  • Internet werkt perfect. Ook het videobellen gaat eindelijk probleemloos, met diverse mensen. Diverse randapparaten die allemaal vlekkeloos werken (appleTV, printer, telefoons, tablets en laptops.
  • Met een andere kabel tussen router en booster is de snelheid wel 1000. Dit kan ik verder zelf wel oplossen.

Wat nog openstaat:

  • De kast in de straat is nog altijd voorzien van tape om alles bij elkaar te houden. Wellicht is er inmiddels reeds een monteur geregeld, maar dit wou ik toch nog even benadrukken.

Wat mij betreft een voortreffelijk resultaat. Dit topic mag van mij gesloten worden. Bedankt voor alle ondersteuning en advies!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@JaapBootsma Hartelijk dank voor je terugkoppeling. Fijn dat alles bij jou weer goed werkt. Ik heb je melding wat betreft de openstaande eindversterkerkast doorgestuurd naar onze netwerkmonteurs. 
Dan wordt dit ook zo spoedig mogelijk opgelost. 

Laat het maar weten als we verder nog ergens mee kunnen helpen.
Nog een fijne avond!

Groeten,

Paul 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic