Remco88

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wegvallende internetverbinding Compal modem

Graag kom ik in contact met een ziggo specialist omdat er nu al 10 monteurs langs zijn geweest en telkens wel weer iets geconstateerd word en gezegd.

 

het volgende zou ik graag willen weten.

 

wat houd no ranging response receives op t3 in

en wat houd in  sequence applied, channel changed from 52 to 40

 

16-03-2021 15:51:57

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:17:f4:99;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-03-2021 20:45:26

notice

GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[77.250.246.33];CM-MAC=68:02:b8:17:f4:99;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-03-2021 19:06:17

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:17:f4:99;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-03-2021 17:20:15

warning

[68:02:B8:1A:DD:54][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 52 to 40

 

sinds 15 december ervaren wij instabiel internet op het moment dat het gebeurd doe ik de speed test met de ziggo site en dan krijg je vaak wel een download snelheid maar geen upload of zelf vaak de melding kan geen verbinding maken met de server.

We ervaren dat als het gebeurd we ongeveer 2 a 5 minute lang gene internet hebben.

De klachten komen het meest vanaf 18:00 avond voor over dag gaat het redelijk goed heel soms maar een uitval

Het volgende is al gebeurd en geconstateerd.

-bekabeling in ons huis vervangen splitter en over namen punt zijn vervangen door ziggo monteur en nagemeten dit is in orde.

-huis van onze buren gaf een flinke ruis op de bekabeling waardoor we soms wel een half uur lang geen internet hadden dit is afgelopen week ook verholpen door de ziggo monteur.

- gister is er een monteur langs geweest en die heeft nogmaals in de huis installatie alles nagekeken en alle instellingen van de routers na gelopen maar kon zo niks geks vinden.

Tot dat hij buiten ging kijken de kabel van af de splitter naar ons huis was in orde.

Bij toeval klopte de monteur op de wijk kast en zag toen verbindingen weg vallen.

Op dat moment is hij verder gaan zoeken in de wijk kast en kwam tot de conclusie dat de coax kabel van af de wijk kast naar de splitter defect was de node was los of te kort waardoor deze een slechte verbinding geeft. Deze kabel is nu vervangen nu lijkt het beter te gaan.

Tot we gister avond weer voor korte tijd geen internet hadden dit is 2 keer voor gekomen eerst rond 17:15 en rond 20:30

Tot mijn verbazing zie je in het modem terug dat rond 17:20 er een warning ontstaat

Wat houd dit in wat gebeurd er in het modem als hij van channel veranderd.

15-03-2021 17:20:15

warning

[68:02:B8:1A:DD:54][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 52 to 40

 

De problemen lijken minder geworden op dit moment maar toch zie je boven staande melding ontstaan op dat moment ervaren wij voor ongeveer 5 min geen internet. Ook gebeurde dit rond 20:30 alleen die zie je dan niet terug in de log.

 

Even wat info.

Modem Ziggo staat in bridge modes als dit niet zo is en de storing treed op dan hebben we zeker 10 min geen internet.

Achter het modem van Ziggo heb ik een eigen router geplaatst van tp link de TL-R605

Hierachter zit een 16 poort netwerkswitch van tp link. Met daar op 3 accespoint van tp link de EAP245.

Even om te vermelden de hele installatie heeft goed gewerkt tot afgelopen augustus toen draaide alles nog op de horizon box die 5 jaar oud was en uit de tijd van upc kwam daar hebben we nooit problemen mee gehad. Afgelopen zomer is deze helaas door de warmte defect geraakt daarna hebben we een nieuwe horizon box gekregen deze heeft het tot december redelijk goed gedaan. Maar vanaf 15 december is het probleem ontstaan op de horizon box zag je ook steeds dat deze offline was en weer online op die momenten hadden we ook geen internet.

 

Nu hebben we al de volgende nieuwe modems gehad.

De eerste was een compal dit ging wel redelijk. Op advies van monteur moest deze vervangen worden want het zou aan modem liggen. Toen kregen we een arris modem dit was een grote ramp veel uitval en duurde soms wel 10 minuten dat we geen internet hadden.

Toen het arris modem op bridge modus gezet toen ging het wel een stuk beter maar nog steeds uitval.

Toen is er weer een monteur geweest die had gelukkig nog een compal modem in zijn bus liggen die is geïnstalleerd nu likt het wel stabieler maar nog valt internet weg voor een aantal minuten het gebeurd vooral in de avonden ik heb nog altijd het idee dat er buiten in het netwerk iets niet goed zit waardoor wij niet altijd de volledige internet snelheid krijgen.

Kan iemand van ziggo hier in mee kijken wat de meldingen zijn die ik nu nog in mij modem zie.

 

 

 

 

29 Reacties 29
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, morgen hier langskomen.

Zij kunnen diep in het systeem kijken en zien wat er zich op het netwerk voordoet.

Dit kan dan vergeleken worden met je eigen waarden uit het modem.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

 

Om je signaal wat binnenkomt te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 
 
 
Remco88
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik hoop dat er eens iemand dieper in het systeem mee kan kijken om de laaste storing weg te krijgen.

internet valt soms voor minuten weg.

 

hierbij de downstreem.

 

ebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 618000000 7 37 256qam 3
2 610000000 7 38 256qam 2
3 602000000 7 38 256qam 1
4 626000000 7 37 256qam 4
5 634000000 7 37 256qam 5
6 642000000 7 38 256qam 6
7 650000000 7 37 256qam 7
8 658000000 7 37 256qam 8
9 666000000 7 37 256qam 9
10 674000000 7 37 256qam 10
11 682000000 7 37 256qam 11
12 690000000 7 37 256qam 12
13 698000000 7 37 256qam 13
14 706000000 7 37 256qam 14
15 714000000 7 37 256qam 15
16 722000000 7 37 256qam 16
17 730000000 7 37 256qam 17
18 738000000 7 37 256qam 18
19 746000000 7 37 256qam 19
20 754000000 7 37 256qam 20
21 762000000 7 37 256qam 21
22 770000000 7 37 256qam 22
23 778000000 7 37 256qam 23
24 786000000 7 37 256qam 24

 

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 37.636 5560447831 47
2 Goed (Locked) 38.605 5559150655 31
3 Goed (Locked) 38.605 5559146401 33
4 Goed (Locked) 37.636 5559151038 22
5 Goed (Locked) 37.636 5559149497 37
6 Goed (Locked) 38.605 5559151349 16
7 Goed (Locked) 37.636 5559151882 35
8 Goed (Locked) 37.356 5559159207 23
9 Goed (Locked) 37.636 5559154953 33
10 Goed (Locked) 37.356 5559155056 35
11 Goed (Locked) 37.636 5559155107 31
12 Goed (Locked) 37.636 5559142648 43
13 Goed (Locked) 37.356 5559152359 42
14 Goed (Locked) 37.356 5559152873 49
15 Goed (Locked) 37.636 5559148279 89
16 Goed (Locked) 37.636 5559142320 96
17 Goed (Locked) 37.636 5559139749 76
18 Goed (Locked) 37.636 5559145037 42
19 Goed (Locked) 37.356 5559146501 89
20 Goed (Locked) 37.636 5559139858 98
21 Goed (Locked) 37.356 5559151350 124
22 Goed (Locked) 37.356 5559137853 143
23 Goed (Locked) 37.636 5559152347 121
24 Goed (Locked) 37.356 5559146718 130

 

Upstream

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 37100000 42 5.120 64qam 4
2 23300000 42 2.560 64qam 6
3 30200000 42 2.560 64qam 5
4 57800000 42 5.120 64qam 1
5 44000000 42 5.120 64qam 3
6 50900000 42 5.120 64qam 2

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 8 0
2 2.0 0 0 2 0
3 2.0 0 0 2 0
4 2.0 0 0 5 0
5 2.0 0 0 4 0
6 2.0 0 0 4 0

 

ziggo.jpg

17-03-2021 07:40:50 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[77.250.246.33];CM-MAC=68:02:b8:17:f4:99;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-03-2021 01:56:22 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:17:f4:99;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-03-2021 19:04:29 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[77.250.246.33];CM-MAC=68:02:b8:17:f4:99;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-03-2021 15:51:57 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:17:f4:99;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-03-2021 20:45:26 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[77.250.246.33];CM-MAC=68:02:b8:17:f4:99;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-03-2021 19:06:17 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:17:f4:99;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-03-2021 17:20:15 warning [68:02:B8:1A:DD:54][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 52 to 40
15-03-2021 10:50:12 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[77.250.246.33];CM-MAC=68:02:b8:17:f4:99;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-03-2021 10:22:19 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=68:02:b8:17:f4:99;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-03-2021 10:22:09 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=68:02:b8:17:f4:99;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-03-2021 10:22:06 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=68:02:b8:17:f4:99;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Remco88 en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je nog steeds last hebt van uitval op de internetverbinding! Het is daarom goed dat je hiermee aan de bel trekt door middel van dit topic. Ik heb jouw gegevens er even bij gepakt en de verbinding even bekeken. Na de recente aanpassingen door de monteur ziet de verbinding er op zichzelf goed uit. Wat mij alleen wel opvalt is dat er in een paar dagen tijd gigantisch veel geupload en relatief weining gedownload wordt vanaf jouw aansluiting. Meestal wordt er meer gedownload dan geupload. Zou je willen nagaan of er apparaten in het thuisnetwerk zijn die mogelijk de down- en upload continue belasten? Denk hierbij aan een Torrentclient, downloadsoftware of andere programma's.  Ga ook na of er randapparatuur in het thuisnetwerk zijn aangesloten die voor eventuele problemen kunnen zorgen. Zelf heb ik dit bijvoorbeeld eens gehad met een bepaald type netwerkswitch.

Ik heb een sessie gestart om jouw verbinding de komende dagen wat nauwkeuriger in de gaten te houden. Zou jij de komende dagen ook in de gaten willen houden op welke data en tijdstippen je problemen constateert? Ik kan dit dan naast de data leggen uit mijn meting en zodoende de juiste vervolgacties bepalen.

Remco88
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste paul,

 

kan jij ook tijdstippen zien waarop er meer geupload word is dit overdag of in de avond uren ik werk namelijk thuis via een beveiligde vpn omgeving naar de zaak.

 

ik ga de tijd stippen in de gaten houden als het probleem zich optreed.

 

dankjewel voor nu al vast

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Remco88 De exacte tijdstippen heb ik niet inzichtelijk. Dat kan ik pas inzien met de nauwkeurige meting die nu loopt. Top dat je de komende dagen in de gaten gaat houden op welke momenten er uitval optreedt. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Ik zie toch wat 

Even over de aansluiting, dat is niet geheel duidelijk.

Ik zie nu een kabel uit de wandcontactdoos komen en daarna welke splitter en aansluitingen ????

Normaal standaard aansluiting:

Wandcontactdoos -> POA-01 B -> 1 uitgang naar je modem en 1 uitgang naar de rest van je TV aansluitingen.

 

[DFS] Radar signal detected wil zeggen dat je modem op een kanaal zit waar ook radarsignaal komt en dan gaat die naar een ander kanaal met een testperiode voor het nieuwe kanaal, wat na 5-10 minuten weer verbinding geeft als er geen radasignaal gezien wordt.

Zet 5 GHz vast op 1 van deze kanalen, zij vallen buiten de radasignalen: 36 40 44 48

Kijk met Wifi Anayzer uit de Micosoft of andere app store wat het rustigste kanaal is.

 
pbeks

Level 5
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

@Paul 

Ook ik heb al enige tijd dat de internet verbinding regelmatig wegvalt. wat ik dan meestal doe is even het modem uit en weer aan, en dan is het probleem verholpen (voor even).

Gisteren viel alleen de wifi uit, on kon ik in de status van het modem zien dat er geen groen icoon stond bij de wifi (connecting) het modem reseten loste het probleem weer op, echter nu ik in de loggin aan het kijken ben zie ook ik die T3 error wel erg vaak voorkomen.

Is dat de reden dat we zo vaak een uitval van internet hebben?

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @pbeks,

Balen dat je de laatste tijd ook problemen met jouw verbinding constateert! Ik heb even een blik geworpen op jouw verbinding en de verbinding tussen het modem en netwerk ziet er prima uit. Ervaar je de uitval op de verbinding op de draadloze, bekabeld of beide type verbindingen?
Omdat je het hier specifiek over wifi hebt, zou er ook sprake kunnen zijn van verstoring op de 2.4 of 5.0 Ghz Wifi frequentie. In dat geval kun je de verbinding met de informatie op deze pagina optimaliseren. Lost dit het niet op, laat het dan weten. Mijn advies is om dan een eigen topic te starten zodat jouw vraag de volle aandacht heeft van de hier aanwezige experts en moderators. 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Ik zie uit het aop een witte kabel komen en dat op het modem een zwarte is aangesloten, dus wat zit daar nog tussen?  ben wel benieuwd.

 

Teun.

Remco88
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

even ter info vanaf het overname punt gaat de witte kabel naar een splitter vanaf de splitter gaat de zwarte kabel naar mijn modem en de andere aansluiting naar de tv toe. verder staat de compal modem in bridge modus dus de interne wifi word niet gebruikt.

 

ohja probleem doet zich via de wifi en bedraat voor.

 

op dit momenet lijkt het wel een stuk stabieler na de laatste monteur dus blijft afwachten wat er gebeurd

 

deze aansluiting is nu al 10 keer gecontroleerd door alle monteurs dus dat moet goed zitten

@Paul  kan de hoge upload komen door dat ik de speed test met jullie site uitvoer dit doe ik om te testen of we wel internet hebben.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Remco88  Snap niet dat de monteur hem niet rechtstreeks aansluit op de aop. Erg raar en niet de juiste wijze zoals het nu aangesloten zit. kun je eens testen wat er gebeurt als je hem (tijdelijk) rechtstreeks aansluit?

 

Teun.

Remco88
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Paul  Net tussen 10:35 en 11 uur weer ervaren dat er geen internet verbinding was het volgende zie ik dan terug 

 

wel download maar geen upload

ziggo 1.PNG

ziggo 2.PNG

  ook deze melding zie j edna in het modem.

19-03-2021 10:39:35 critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:17:f4:99;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

moet wel zeggen het gebeurd een stuk minder vaak sinds monteur de defect buiten in de kabel heeft gemaakt

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Remco88,

Dank voor het delen van de speedtestresultaten. Ik kan dit niet verklaren op basis van wat ik terugzie op de verbinding. De connectie tussen het modem en het netwerk ziet er verder prima uit. Het enige wat mij opvalt is dat er nog steeds heel veel verkeer plaats lijkt te vinden op de upload.
Kun je alle apparaten in het thuisnetwerk eens ontkoppelen en vervolgens met 1 computer of laptop een bekabelde speedtest uitvoeren? Doe dit het liefst in veilige modus met netwerkmogelijkheden. Zo sluiten we gelijk uit dat er software actief is die continue de up- en download belast. 

Remco88
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Paul @Paul 

vanaf 11 uur was de speed test weer goed 

het maakt niet uit op welk apparaat ik de speed test doe 

laptop via wifi

computer via netwerk kabel

iphone via wifi

ipad via wifi

 

op dat moment heb je geen upload.

 

kan je zien of er woensdag overdag veel upload is geweest toen was ik niet thuis aan het werk

 

sinds maandag dat de monteur is geweest is dit ook pas de 2de keer dat dit is gebeurd voor heen was het continu de storingen en dan vooral in de avond 

@Paul zou ik met jou een telefonische afspraak kunnen maken volgende week dat ik dat boel los koppel zodat jij kan zien wat er gebeurd. is dat mogelijk

 

ik zal eens alles een keer loskoppelen en dan kijken wat er gebeurd alleen dit gaat nu even niet lukken

Remco88
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Paul 

vandaag toch best veel t3 time out meldingen vooral vanmiddag.

 

heb al een gedeelte van netwerk bekabeling nu afgekoppeld om uit te sluiten of het uit deze apparatuur komt zodra storing weer voorkomt koppel ik de rest van bekabeling los.

ik heb vanaf 3 uur vanmiddag de bekabeling los liggen kan jij zien hoe het vanaf toen ging met de upload.

 

19-03-2021 16:08:50 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:17:f4:99;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-03-2021 15:22:19 notice GUI Token verify failed; client ip=[77.250.246.33];CM-MAC=68:02:b8:17:f4:99;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-03-2021 14:44:06 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[77.250.246.33];CM-MAC=68:02:b8:17:f4:99;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-03-2021 14:37:51 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:17:f4:99;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-03-2021 14:11:39 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[77.250.246.33];CM-MAC=68:02:b8:17:f4:99;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-03-2021 13:48:36 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:17:f4:99;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-03-2021 10:47:09 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[77.250.246.33];CM-MAC=68:02:b8:17:f4:99;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-03-2021 10:39:35 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:17:f4:99;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Annesap

Level 5
  • 72Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Jeetje heb bijna dezelfde problemen vanaf 26 januari en iedere keer als je denkt dat het is opgelost ligt de verbinding er weer uit en heb je weer een ander probleem en iedere keer weer nieuwe adviezen en monteurs maar het probleem word niet opgelost.  Heel veel succes

DerkR

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb exact dezelfde problemen gehad en meerdere monteurs over de vloer gehad.

Van alles vervangen(Aop, modem,splitter) maar uiteindelijk bleek het (volgens de monteur en technische support die hij aan de lijn had) een storing in de wijkcentrale te zijn geweest.

Grote kans dat er iemand na 6 uur een tv aanzet die sluiting veroorzaakt en hierdoor jouw probleem veroorzaakt.

Succes met het proberen bij ziggo aan hun verstand te peuteren dat ze of in de straatkast of in de wijk laat moeten gaan zoeken!

Annesap

Level 5
  • 72Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Goh bij ons lijkt het of er vaak na 19.00 een knop  word omgezet en dan begint de ellende.  

Remco88
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Paul 

 

paul even  wat tijden op een rijtje.

 

zaterdag: ook ongeveer tussen de 20 -30 minuten geen internet

20-03-2021 10:54:07 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:17:f4:99;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

zondag .

21-03-2021 12:42:01 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:17:f4:99;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

dit is rond 12:42 dan duurde het tot 13:05 voor dat we weer volledige snelheid hebben.

dit is dan de speedtest.

ziggo 1.png

 

 

Vanochtend.

 

22-03-2021 07:17:59 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:17:f4:99;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

weer bijna 20 min slechte tot geen verbinding met het internet.

zie deze speed test.

 

ziggo 2.png

ziggo 3.png

 

kan jij nog iets zien. zie jij ook nog een hoge upload heb sinds vrijdag middag een gedeelte van het netwerk afgekoppeld?

 

kan jij met de onderhoud partij in contact komen ik heb echt het idee dat er buiten in het netwerk nog steeds iets niet goed zit.

elke keer als er een T3 time out is ervaren wij geen internet.

 

dit loopt nu al van 15 december dit moet zo spoedig mogelijk opgelost gaan worden.

 

ik hoop dat jij nog iets meer kan zien.

Uitgelicht topic