Graag kom ik in contact met een ziggo specialist omdat er nu al 10 monteurs langs zijn geweest en telkens wel weer iets geconstateerd word en gezegd.
het volgende zou ik graag willen weten.
wat houd no ranging response receives op t3 in
en wat houd in sequence applied, channel changed from 52 to 40
16-03-2021 15:51:57
|
critical
|
No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:17:f4:99;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
|
15-03-2021 20:45:26
|
notice
|
GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[77.250.246.33];CM-MAC=68:02:b8:17:f4:99;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
|
15-03-2021 19:06:17
|
critical
|
No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:17:f4:99;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
|
15-03-2021 17:20:15
|
warning
|
[68:02:B8:1A:DD:54][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 52 to 40
|
sinds 15 december ervaren wij instabiel internet op het moment dat het gebeurd doe ik de speed test met de ziggo site en dan krijg je vaak wel een download snelheid maar geen upload of zelf vaak de melding kan geen verbinding maken met de server.
We ervaren dat als het gebeurd we ongeveer 2 a 5 minute lang gene internet hebben.
De klachten komen het meest vanaf 18:00 avond voor over dag gaat het redelijk goed heel soms maar een uitval
Het volgende is al gebeurd en geconstateerd.
-bekabeling in ons huis vervangen splitter en over namen punt zijn vervangen door ziggo monteur en nagemeten dit is in orde.
-huis van onze buren gaf een flinke ruis op de bekabeling waardoor we soms wel een half uur lang geen internet hadden dit is afgelopen week ook verholpen door de ziggo monteur.
- gister is er een monteur langs geweest en die heeft nogmaals in de huis installatie alles nagekeken en alle instellingen van de routers na gelopen maar kon zo niks geks vinden.
Tot dat hij buiten ging kijken de kabel van af de splitter naar ons huis was in orde.
Bij toeval klopte de monteur op de wijk kast en zag toen verbindingen weg vallen.
Op dat moment is hij verder gaan zoeken in de wijk kast en kwam tot de conclusie dat de coax kabel van af de wijk kast naar de splitter defect was de node was los of te kort waardoor deze een slechte verbinding geeft. Deze kabel is nu vervangen nu lijkt het beter te gaan.
Tot we gister avond weer voor korte tijd geen internet hadden dit is 2 keer voor gekomen eerst rond 17:15 en rond 20:30
Tot mijn verbazing zie je in het modem terug dat rond 17:20 er een warning ontstaat
Wat houd dit in wat gebeurd er in het modem als hij van channel veranderd.
15-03-2021 17:20:15
|
warning
|
[68:02:B8:1A:DD:54][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 52 to 40
|
De problemen lijken minder geworden op dit moment maar toch zie je boven staande melding ontstaan op dat moment ervaren wij voor ongeveer 5 min geen internet. Ook gebeurde dit rond 20:30 alleen die zie je dan niet terug in de log.
Even wat info.
Modem Ziggo staat in bridge modes als dit niet zo is en de storing treed op dan hebben we zeker 10 min geen internet.
Achter het modem van Ziggo heb ik een eigen router geplaatst van tp link de TL-R605
Hierachter zit een 16 poort netwerkswitch van tp link. Met daar op 3 accespoint van tp link de EAP245.
Even om te vermelden de hele installatie heeft goed gewerkt tot afgelopen augustus toen draaide alles nog op de horizon box die 5 jaar oud was en uit de tijd van upc kwam daar hebben we nooit problemen mee gehad. Afgelopen zomer is deze helaas door de warmte defect geraakt daarna hebben we een nieuwe horizon box gekregen deze heeft het tot december redelijk goed gedaan. Maar vanaf 15 december is het probleem ontstaan op de horizon box zag je ook steeds dat deze offline was en weer online op die momenten hadden we ook geen internet.
Nu hebben we al de volgende nieuwe modems gehad.
De eerste was een compal dit ging wel redelijk. Op advies van monteur moest deze vervangen worden want het zou aan modem liggen. Toen kregen we een arris modem dit was een grote ramp veel uitval en duurde soms wel 10 minuten dat we geen internet hadden.
Toen het arris modem op bridge modus gezet toen ging het wel een stuk beter maar nog steeds uitval.
Toen is er weer een monteur geweest die had gelukkig nog een compal modem in zijn bus liggen die is geïnstalleerd nu likt het wel stabieler maar nog valt internet weg voor een aantal minuten het gebeurd vooral in de avonden ik heb nog altijd het idee dat er buiten in het netwerk iets niet goed zit waardoor wij niet altijd de volledige internet snelheid krijgen.
Kan iemand van ziggo hier in mee kijken wat de meldingen zijn die ik nu nog in mij modem zie.