Jeremie

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wegvallende internet verbinding

Beste,

 

Ik werk vanuit huis en log in op de server van mijn werkgever. Deze verbinding wordt gemiddeld 40 x verbroken en een aantal seconde later is er weer verbinding.
Ik heb contact met mij collega’s van IT gehad en vanuit de ABN AMRO zijn er geen storingen bekend of problemen met programma’s die dit veroorzaken. Na het bellen met de klantenservice gaf jullie collega aan dat het dan waarschijnlijk aan de VPN verbinding ligt. Ik heb navraag gedaan en erg veel collega’s van mij hebben hier last van. Ook is dit probleem alleen bij collega’s met ziggo als provider. Is hier iets aan te doen want anders moeten we allemaal overstappen.

11 Reacties 11
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Om te beginnen kun je deze instellingen toepassen op de Connect Box, deze zorgen voor een lagere belasting van de modemrouter en kunnen zodoende haperende verbindingen tijdens o.a. P2P- en VPN-verkeer oplossen.

 

Er kunnen ook andere zaken (mee)spelen:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Jeremie
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

image.jpg

image.jpg

bedankt voor je reactie! Ik kan helaas geen up en downstream gegevens plaatsen. Ik heb alleen laptop van mn werk en die laat het niet toe om op de modem in te loggen. Blokkade door firewall wordt er aangegeven dit kan ik zelf ook niet aanpassen.

Witzgo

Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb wel wat ideeën: gebeurt dit vooral rond half 8 wanneer de mensheid wakker wordt, en ook later in de middag wanneer men weer thuis komt?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het AOP (TRIS-102) is zeer verouderd en moet vervangen worden door een monteur. Welk type splitter is in gebruik? Indien dit geen ESX-02 is, dan is deze ook verouderd.

 

Mogelijk lukt inloggen op het modem wel als je de VPN-software tijdelijk uitschakelt. Anders kun je ook via tablet/telefoon inloggen.

Jeremie
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

oké zal het doorgeven aan de klantenservice voor de aop en de splitter.

Ja dom van me ik ben nu via de Xbox erin. Dit zijn de gegevens: 

image.jpg

Jeremie
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hey bedankt voor je reactie! Nee helaas gebeurd dit de gehele dag. Gemiddeld om de 10 minuten.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Op een aantal downstream-kanalen is ruis zichtbaar, de 'Fouten na RS' zijn uncorrectable codewords en veroorzaken korte onderbrekingen. Zou je beide downstream-tabellen alsook de upstream-tabellen willen plaatsen?

 

Indien gewenst kan ik hier op de community ook de benodigdheden (monteursafspraak voor vervangen AOP en eventueel nieuwe splitter) bij de moderators (Ziggo-medewerkers) neerleggen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @Jeremie en een warm welkom op de Community,

Goed dat je via dit topic bij ons aan de bel trekt! Ik zie dat onze expert @tobiastheebe al het nodige met je nagelopen heeft. Wat hij aangeeft klopt, ook ik zie als ik jouw modem uitlees ruis terug op een aantal down- en upstream kanalen. Daarnaast is het aansluitpunt verouderd en moet deze vervangen worden. Ik heb een monteursafspraak voor je ingepland op woensdag 10 november 2021 tussen 12 uur en 18 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan kun je de afspraak wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je aan ons weten hoe de verbinding werkt na het monteursbezoek?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Jeremie De monteur is nu een tijdje geleden bij je langs geweest. Hoe werkt de verbinding sinds het bezoek? We zijn erg benieuwd of alles naar tevredenheid werkt of dat wij mischien nog iets voor je kunnen betekenen. Laat je het weten?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Jeremie Het is al een poos stil onder dit topic. We zijn heel benieuwd of alles naar wens werkt, of dat wij jou  misschien nog ergens mee kunnen helpen. Laat je het weten?

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Hi @Jeremy,

Werkt alles naar wens sinds de monteur bij jou is langs geweest? Als wij nog ergens mee kunnen helpen horen wij het graag.

Uitgelicht topic