Sinds 2 weken valt ons bekabeld internet regelmatig weg. De modem die 5 jaar prima heeft gewerkt is vervangen. Met de nieuwe modem, exact hetzelfde probleem. Monteur daarna geweest, die zegt: o, dat heeft dit type vaker, is wel een update voor maar ik geef je een nieuw, beter type, zonder deze fout: CH7465LG-ZG.
Signaalwaarden getest met analyzer, niet heel denderend maar zou moeten werken.
Nadat hij weg was, weer internet voor even, daarna gelijk weer uitval. Internet kom af en toe terug en dan lijkt de uptime van de modem ook weer op nul te beginnen (modem zit op UPS, ook zonder getest). De modem zit via een 2 weg F-spliter op de groene kabel. (ook zonder splitter/kabeltje zelfde probleem).
Kan de verbinding met Ziggo op een of ander manier worden gemonitord om te zien wat/waar misgaat. Ik kom nu niet verder dan steeds met de helpdesk bellen en aan/uit zetten, en dan is de reactie OH kijk hij doet het NU weer....