1
Vraag
2
Reacties
Frankie

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Wegvallende Wifi en oude aansluitingen?

Wij hebben al een tijdje last van af en toe wegvallende Wifi verbinding. Dit duurt meestal ca 30 seconden en daarna herstelt het uit zichzelf. Soms gebeurt dit 2x per dag maar soms ook wel 10x per dag. Nu lees ik her en der dat de Ubee EVW 320b een oud beestje is en mogelijk aan vervanging toe is. Dit modem hebben wij in 2011 ontvangen. Verder twijfel ik ook aan de verouderde aansluitpunten in de meterkast. Deze dateren van de oplevering van ons appartement in 2004. Op deze ETU-01 aansluiting staat nog Essent. Ook op het AOP staat nog Essent. 

 

Ter info: verder aangesloten is een Hirschmann HV 41 versterker welke is aangesloten op de TV in de slaapkamer omdat de TV op de slaapkamer ca 20m verder staat en waar het beeld af toe blokkerig was. Dit beeld is nu prima. Verder is er nog een Moka 16 set welke enkel is aangesloten op de TV in de slaapkamer om deze van internet te voorzien. De TV in de woonkamer is bekabeld aangesloten. Tevens is er een Synology NAS welke ook bekabeld is aangesloten. Al wat bekabeld is aangesloten werkt perfect. Behalve dus de Wifi in huis.

Bijgevoegd foto's van de opstelling in de meterkast.

 

Mijn vraag is wat er nu vervangen moet worden om mogelijk de wegvallende Wifi verbinding op te lossen.

 

Groet,

Frank

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Frankie, dat kunnen wij zeker! Ik heb je een flink aantal nieuwe materialen opgestuurd om jouw aansluiting te vernieuwen/ verbeteren. De nieuwe materialen heb je binnen 2-3 dagen in huis.  Zoals al is aangegeven is de Ubee ook aan vervanging toe. Het vervangende modem stuur ik naar je op. 

 

Ik wil je vragen om te testen hoe het gaat na al deze vernieuwingen. Mocht het nodig zijn dan plannen we een monteur in om het eerste aansluitpunt te vervangen. 

Bekijk in context

13 Reacties 13
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

zowel het aop als de splitters zijn aan vervanging toe

een moderator kan kosteloos een monteur voor je inplannen,

Frankie
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Als dat geregeld kan worden dan zou ik daar blij mee zijn. De Ubee kan nog een tijdje mee of is die ook aan vervanging toe? 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

de Ubee is idd ook aan vervanging toe,

maar de monteur kan ook gelijk het modem vervangen

Frankie
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Komt er hiervoor een moderator op dit forum voorbij die dit kan regelen zodat mijn aansluitingen worden vervangen maar ook de Ubee? 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

een moderator komt binnen 2 a 3 werkdagen langs het topic,

door drukte kan het wat langer duren

Frankie
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Fijn! Ik wacht geduldig af. We hebben tenslotten nog steeds internet. (al is het met horten en stoten 😉 )

Frankie
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Is er nog een moderator van Ziggo die mij kan helpen met mijn probleem? 

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Frankie  schreef:

Is er nog een moderator van Ziggo die mij kan helpen met mijn probleem? 


De wachttijd is helaas vrij lang.Je zou ook kunnen chatten: www.ziggo.nl/chat

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Frankie

Heb je inmiddels samen met ons kunnen kijken naar de verbinding? Of kunnen we vanaf hier nog iets voor je betekenen?

Frankie
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi @Rikst , tot op heden nog geen direct contact kunnen hebben. Ik weet niet of jij iets kunt betekenen omtrent mijn vraag over de aansluitingen die verouderd zijn en of de ubee ook vervangen moet worden. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Frankie, dat kunnen wij zeker! Ik heb je een flink aantal nieuwe materialen opgestuurd om jouw aansluiting te vernieuwen/ verbeteren. De nieuwe materialen heb je binnen 2-3 dagen in huis.  Zoals al is aangegeven is de Ubee ook aan vervanging toe. Het vervangende modem stuur ik naar je op. 

 

Ik wil je vragen om te testen hoe het gaat na al deze vernieuwingen. Mocht het nodig zijn dan plannen we een monteur in om het eerste aansluitpunt te vervangen. 

Frankie
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Lotte, alvast bedankt voor het opsturen van de nieuwe materialen! Wij verblijven op dit moment op vakantie in het buitenland maar zodra we terug zijn zal ik proberen zoveel mogelijk alles zelf te installeren. Mocht ik er niet uitkomen kom ik terug op de lijn voor een eventuele monteur voor het vernieuwen van het 1e aansluitpunt. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Frankie Helemaal super, geniet van jullie vakantie! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic