Hallo,
Een hele tijd geleden is ons internet modem vervangen voor het nieuwe Arris TG2492LG-ZG model.
Eigenlijk hebben we sinds die tijd met regelmaat problemen met de internetsnelheid of beschikbaarheid.
Zo gaat soms spontaan de internetsnelheid drastisch naar beneden naar b.v. 1Mbps (met > 5000ms latency) of valt deze compleet weg. Meestal hersteld het zichzelf wel na enkele minuten maar in sommige gevallen moet ik de modem uit- en aanzetten om weer stabiel internet te ontvangen. Knap vervelend dus en geen touw aan vast te knopen.
Ik heb al contact gehad met de servicedesk maar die geven aan dat dit gedrag door een monteur geobserveerd moet worden. Ziet de monteur het niet dan is er geen probleem en mag je de kosten van de monteur zelf betalen, aldus de servicedesk.
Op zich prima om een monteur te laten komen kijken maar aangezien de problemen op willekeurige momenten optreden (en soms een dag niet voorkomen) en zichzelf weer herstellen, is een monteur inplannen wat lastig.
Komt dit probleem vaker voor en wat is er aan te doen om dit op te lossen?