Hoi,
Ik ga via deze weg proberen een oplossing te vinden vanwege een aanhoudend probleem met internet/wifi gezien ik er zelf niet uit kom wat het probleem is en hoe opgelost moet worden.
Ben inmiddels al een aantal maanden bezig het probleem op te lossen.
Het probleem is dat het wifi constant (korte tijd) uitvalt, ik maak namelijk enkel gebruik van wifi.
Het modem staat in de woonkamer waar ook tevens de hoofd aansluiting is.
Hoe ik het het meeste merk is dat tijdens het streamen naar mn chromecast of speaker dat hij hapert, tussentijds constant laad, of hem er gewoon helemaal uit gooit en ik hem opnieuw moet linken.
Extra info: ik gebruik geen bekabeld internet en wat ik hier beschrijf is ongeveer ook het enige internet wat ik momenteel gebruik, dus voor tv, series en muziek.
Voorbeeld van vandaag:
Ik had problemen met een te heet wordende mediabox xl (ook nog iets wat sinds vandaag opdoemt, vreemd want deze heeft aan alle zijde ruimte om te luchten), hierdoor dacht ik ik stream expeditie Robinson naar de tv via ziggo go. In dit uur durende programma heeft dit probleem zich minstens 15 keer voor gedaan waardoor ik er 2 keer zo lang over heb gedaan dit te kijken. Ik kan u zeggen, dit frustreerd enorm!
Begon zo begin juni, na contact met de klantenservice gaf de medewerker aan na uitlezen van het modem dat deze niet juist was en werd er 10 juni een nieuwe connectbox opgestuurd.
Het heeft toen heel kort even gewerkt.
Na het lange tijd te hebben aangezien en hopen dat het beter werd, waarbij het eigenlijk alleen verergerde, heb ik eind augustus weer ziggo gebeld.
1 september zou er een monteur komen, echter werd ik een dag eerder gebeld door een monteur dat hij het probleem al zag: het zat op de centrale waar een schakel verkeerd zat. De afapraak heeft hij toen afgezegd gezien het probleem volgens hem meteen opgelost zou moeten zijn.
Helaas was dit niet het geval, en niet lang hierna weer gebeld. Dit keer een monteur voor 10 september. Ook deze keer werd ik van tevoren gebeld door een monteur dat het op afstand kon worden opgelost en dat het zou komen dat ik mijn 5gh netwerk niet aan zou hebben staan. Na wat nakijk werk stond deze gewoon aan en hield mij vast aan de afspraak gezien ik al een keer op deze manier afgewimpeld was.
Monteur gaf aan alles qua bekabeling en apparatuur is juist en in orde. Enige wat hij gedaan heeft is een nieuwe coax splitter geplaatst op de hoofd aansluiting (poa-01-b), verder kon hij geen problemen vinden en gaf aan als er nog problemen zijn moet je een netwerk monteur laten komen.
Helaas bleven de problemen en kwam er, na contact met ziggo, 30 september weer een monteur. Deze heeft opnieuw alles nagelopen, maar deze is ook in de straatkast wezen kijken en heeft ook vanaf de straatkast (en uiteraard binnen) metingen gedaan.
Hetgeen wat hij toen heeft gevonden tijdens een kwaliteit meting van de kabel (van de straatkast tot aan de hoofd aansluiting in huis) is dat deze zo schommelde rond de 28 wat minimaal 32 hoort te zijn.
Ik kreeg te horen ploeg go gaat dit oppakken en ook repareren want er zal ergens een beschadiging zitten.
11 oktober kwamen de mannen van ploeg go. Echter konden ze vrijwel niks vinden wat ik begreep van de man. Echter was het wel lastig te begrijpen wat er precies was, gezien meneer met zn maat (die bij de straatkast stond) communiceerde in een andere, voor mij onbekende taal.
Vroeg meneer wel naar uitleg maar hij gaf aan van er is geen schade aan de kabel en het enige wat wij nu hebben gedaan en kunnen doen is een oude connector in de straatkast vervangen en misschien is dat het probleem.
Hij niet weten wat er anders was, zouden de problemen aanhouden moest er vanuit hun weer een gespecialiseerd iemand komen om het beter uit te lezen. Ik vraag mij dan ook meteen af waarom ze niet iedereen opleiden of apparaatuur meegeven zodat het in een bezoek gedaan kan worden.
Dat is het punt waar ik nu ben gebleven.
De middag dat de monteurs weg waren deden de problemen zich alweer voor.
Ik heb inmiddels nog geen contact gehad hiervoor met de klantenservice omdat ik mij afvraag hoe een nieuwe monteur wel wat gaat vinden, het vertrouwen is behoorlijk weg omdat geen enkel monteurs bezoek het beter heeft gemaakt.
Het constante probleem irriteert enorm en ook het bellen met de klantenservice kost mij iedere keer enorm veel belminuten.
Het riedeltje om standaard internet problemen op te lossen vanuit de klantenservice ken ik inmiddels ook wel en weet dat elk ding dat ik dan van ze moet proberen niet helpt en ze je enkel een monteur aan kunnen bieden, waarbij het de vraag is of het dan wel wordt opgelost.
Hopelijk is er hier iemand die hier verstand van heeft wat het kan zijn en hoe het opgelost kan worden.