1
Vraag
2
Reacties
Cdj994

Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Wegvallend internet

Hoi,

 

Ik ga via deze weg proberen een oplossing te vinden vanwege een aanhoudend probleem met internet/wifi gezien ik er zelf niet uit kom wat het probleem is en hoe opgelost moet worden.

 

Ben inmiddels al een aantal maanden bezig het probleem op te lossen.

Het probleem is dat het wifi constant (korte tijd) uitvalt, ik maak namelijk enkel gebruik van wifi.

Het modem staat in de woonkamer waar ook tevens de hoofd aansluiting is.

Hoe ik het het meeste merk is dat tijdens het streamen naar mn chromecast of speaker dat hij hapert, tussentijds constant laad, of hem er gewoon helemaal uit gooit en ik hem opnieuw moet linken.

Extra info: ik gebruik geen bekabeld internet en wat ik hier beschrijf is ongeveer ook het enige internet wat ik momenteel gebruik, dus voor tv, series en muziek.

Voorbeeld van vandaag:

Ik had problemen met een te heet wordende mediabox xl (ook nog iets wat sinds vandaag opdoemt, vreemd want deze heeft aan alle zijde ruimte om te luchten), hierdoor dacht ik ik stream expeditie Robinson naar de tv via ziggo go. In dit uur durende programma heeft dit probleem zich minstens 15 keer voor gedaan waardoor ik er 2 keer zo lang over heb gedaan dit te kijken. Ik kan u zeggen, dit frustreerd enorm!

 

Begon zo begin juni, na contact met de klantenservice gaf de medewerker aan na uitlezen van het modem dat deze niet juist was en werd er 10 juni een nieuwe connectbox opgestuurd.

Het heeft toen heel kort even gewerkt. 

Na het lange tijd te hebben aangezien en hopen dat het beter werd, waarbij het eigenlijk alleen verergerde, heb ik eind augustus weer ziggo gebeld.

1 september zou er een monteur komen, echter werd ik een dag eerder gebeld door een monteur dat hij het probleem al zag: het zat op de centrale waar een schakel verkeerd zat. De afapraak heeft hij toen afgezegd gezien het probleem volgens hem meteen opgelost zou moeten zijn.

Helaas was dit niet het geval, en niet lang  hierna weer gebeld. Dit keer een monteur voor 10 september. Ook deze keer werd ik van tevoren gebeld door een monteur dat het op afstand kon worden opgelost en dat het zou komen dat ik mijn 5gh netwerk niet aan zou hebben staan. Na wat nakijk werk stond deze gewoon aan en hield mij vast aan de afspraak gezien ik al een keer op deze manier afgewimpeld was.

Monteur gaf aan alles qua bekabeling en apparatuur is juist en in orde. Enige wat hij gedaan heeft is een nieuwe coax splitter geplaatst op de hoofd aansluiting (poa-01-b), verder kon hij geen problemen vinden en gaf aan als er nog problemen zijn moet je een netwerk monteur laten komen.

Helaas bleven de problemen en kwam er, na contact met ziggo, 30 september weer een monteur. Deze heeft opnieuw alles nagelopen,  maar deze is ook in de straatkast wezen kijken en heeft ook vanaf de straatkast (en uiteraard binnen) metingen gedaan. 

Hetgeen wat hij toen heeft gevonden tijdens een kwaliteit meting van de kabel (van de straatkast tot aan de hoofd aansluiting in huis) is dat deze zo schommelde rond de 28 wat minimaal 32 hoort te zijn.

Ik kreeg te horen ploeg go gaat dit oppakken en ook repareren want er zal ergens een beschadiging zitten.

11 oktober kwamen de mannen van ploeg go. Echter konden ze vrijwel niks vinden wat ik begreep van de man. Echter was het wel lastig te begrijpen wat er precies was, gezien meneer met zn maat (die bij de straatkast stond) communiceerde in een andere,  voor mij onbekende taal.

Vroeg meneer wel naar uitleg maar hij gaf aan van er is geen schade aan de kabel en het enige wat wij nu hebben gedaan en kunnen doen is een oude connector in de straatkast vervangen en misschien is dat het probleem.

Hij niet weten wat er anders was, zouden de problemen aanhouden moest er vanuit hun weer een gespecialiseerd iemand komen om het beter uit te lezen. Ik vraag mij dan ook meteen af waarom ze niet iedereen opleiden of apparaatuur meegeven zodat het in een bezoek gedaan kan worden. 

Dat is het punt waar ik nu ben gebleven.

De middag dat de monteurs weg waren deden de problemen zich alweer voor.

Ik heb inmiddels nog geen contact gehad hiervoor met de klantenservice omdat ik mij afvraag hoe een nieuwe monteur wel wat gaat vinden, het vertrouwen is behoorlijk weg omdat geen enkel monteurs bezoek het beter heeft gemaakt.

Het constante probleem irriteert enorm en ook het bellen met de klantenservice kost mij iedere keer enorm veel belminuten.

Het riedeltje om standaard internet problemen op te lossen vanuit de klantenservice ken ik inmiddels ook wel en weet dat elk ding dat ik dan van ze moet proberen niet helpt en ze je enkel een monteur aan kunnen bieden, waarbij het de vraag is of het dan wel wordt opgelost.

 

Hopelijk is er hier iemand die hier verstand van heeft wat het kan zijn en hoe het opgelost kan worden. 

 

 

 

 

 

 

54 Reacties 54
Meldingen
Aan Uit
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24769Posts
  • 1071Oplossingen
  • 8075Likes

Meestal zijn woonkamer aansluiting gevoelig als er maar even plug in en plug uit of iets tegen aankomt dan kan minste geringste gebeuren. Mocht je kabels hebben van Ziggo probeer deze eens op je modem en TV, misschien helpt dat stuk en wordt het beter, Je kan het onderstaande doen als je zou willen dan help je ons als klant helpt klant stukje verder en kunnen wij een medewerker op de hoogte stellen.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 

Laat ook even alle aansluitingen en kabels, dit scheelt enorm veel vraag, dan kan ik hem melden.

 

Zet voor de zekerheid ook even de gegevens in je profiel zie hier onder de omschrijving.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Dan kan een Moderator je met je gegevens en dit topic aan de slag..

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24769Posts
  • 1071Oplossingen
  • 8075Likes

Mocht het wifi via modem gaan en geen extra pluggen kan je altijd nog via Ziggo de Smart Wifi Deco's of

Wifiboosters van Ziggo

TP-Link Deco M4  Kan je huren voor € 2,50 per maand
TP-Link Deco M4  kan je voor € 99,95 kopen scheelt € 50,-  euro korting 
TP-Link Deco X20 Wifi 6 Smart Wifibooster  Kan je voor € 99,95 kopen

Smart Wifi Pods 1 stuk, 2 stuk, 3 stuks, huren of kopen Smart Wifi Pods 

Voor meer informatie zie:

https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/tp-link-deco
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/tp-link-deco-lenen
https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/31412

https://www.ziggo.nl/internet/smartwifi/pods

Cdj994
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Dave 

Dank voor je antwoord 

 

De eerste plek waar het signaal het huis binnen komt is helaas ook de woonkamer, zal hiervan een foto toevoegen.

Alle kabels die ik heb en lopen naar de connectbox, mediabox xl, tv en dergelijke zijn allen de nieuwe meegeleverde kabels vanuit ziggo.

 

Tevens voeg ik hieronder ook de screenshot van de down en up stream toe. 

 

Gezien de hoofd aansluiting en tevens eerste punt dat ziggo binnen komt in de woonkamer waar ik de wifi bijna altijd gebruiken veaag ik kij af wat zn booster in dezelfde ruimte gaat toevoegen. 

Tevens nog wat extra info wat misschien handig is, woon in klein appartement dua heb ook niet veel verschillende ruimten waardoor het signaal (lijkt mij) zou kunnen breken.

 

 

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24769Posts
  • 1071Oplossingen
  • 8075Likes

Foto 1 zie ik een splitter in de AOP haal daar witte kapje eens af.

 

https://youtu.be/IH7Wa-ugt4M

 

Je AOP is volgens mij ook niet meer van deze tijd maar ik roep de hulp even van @Bert  erbij misschien ziet hij in de gegevens iets wat ik mis. Hij komt door de tag vanzelf in dit topic. Dan kan hij me zeggen of dit gemeld word.

 

Staat de Media Box XL niet in een thuisnetwerk 

Als je Mediabox XL in het thuisnetwerk is opgenomen, kunnen er zich problemen voordoen. Dit los je op door de box uit het thuisnetwerk te verwijderen. Hieronder leggen we uit hoe je dit kunt doen.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/horizon-uit-het-thuisnetwerk-verwijderen#/

 

De Smart wifi boosters kunnen altijd nog laten we eerst dit probleem

met je wifi en de komende zaken oplossen 😉

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Er is behoorlijk ruis aanwezig.

Kun je ook een screenprint plaatsen van de volledige netwerkhistorie van het modem?  Dat is het meest rechter tabblad.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78714Posts
  • 5318Oplossingen
  • 23505Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zij kunnen diep in de systemen kijken en de nodige stappen zetten.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Cdj994
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Dave 

 

Heb zojuist het kapje van de splitter afgehaald.

Dit is de splitter die de ziggo monteur van 10 september heeft geplaatst, gezien hij aangaf dat mijn oude splitter (zonder kapje) was verouderd. 

 

Heb even gekeken hoe de mediabox ingesteld staat maar kan het instellen van het thuisnetwerk niet vinden in het menu.

Echter is deze mediabox pas aangesloten sinds 8 oktober, hiervoor had ik een humax box. Weet dus ook niet of het dus invloed heeft op het netwerk gezien de problemen er met de humax box ook al waren.

Cdj994
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@KBX458 

 

Bij deze de screenshots van de netwerkhistorie.

Cdj994
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Bert 

 

Dankjewel, heb alle info al toegevoegd staan in mijn profiel

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24769Posts
  • 1071Oplossingen
  • 8075Likes

Als deze 8 oktober id aangesloten dan hen je waarschijnlijk de nieuwe sioftware op de Media Box 4.34 kan je zien door Menu, tandwiel op rechts en info en diagnostiek te kijken.

 

Maar als je ook nog los modem hebt, hheb je 1 wifi naam of 2 de 2,4 GHz en de 5 GHz en zijn deze gescheiden van elkaar. Als deze niet gescheiden zijn kan dat ook invloed hebben.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

In het log komt een MDD time out voor. Hierdoor is gedurende korte tijd geen dataverkeer mogelijk.

De melding SYNC failure betekent, dat het modem even helemaal buiten werking is.

Beide meldingen worden vaak veroorzaakt door ruis.

Een moderator kan op afstand je verbinding nader onder de loep nemen. 

Het moderatie-team heeft van @Bert al een seintje gekregen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78714Posts
  • 5318Oplossingen
  • 23505Likes

Ik kan het even niet terugvinden in de teksten.

@Cdj994 Zit er een netwerkkabel tussen het modem en de Mediabox XL?

Zo nee, niet doen, dat geeft onoverkomelijke problemen.

Zo ja, haal de kabel ertussenuit en haal beide apparaten 30 seconden van de stroom voor een verse netwerk startup.

Cdj994
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Bert 

Nee ik heb geen netwerk kabel naar de mediabox lopen.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Je hebt vanmorgen het witte kapje verwijderd van de splitter. Als je daartoe de splitter los hebt gehad van het AOP en je dit deed vanmorgen omstreeks 10.50 uur, dan verklaart dat de MDD en SYNC melding in het log.

Resteert de aanwezige ruis.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20505Posts
  • 1398Oplossingen
  • 8036Likes

Goedemiddag @Cdj994 en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat de internetverbinding ook na de ondernomen acties tot dusver nog niet naar behoren werkt! Ik lees ook terug dat er onlangs schade aan de kabel is geconsateerd en dat deze op 11 oktober 2021 opgelost is door de aannemer. Maar ook daarna geef je aan dat de verbinding nog niet werkt zoals het hoort. Ik heb jouw melding daarom ook even terugkoppeld naar onze netwerkafdeling zodat de te nemen vervolgstap bepaald kan worden. Zodra ik meer weet laat ik het jou weten onder dit topic. 

Cdj994
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Paul 

Ja klopt 11 oktober zijn ze geweest maar de schommelingen die de eerdere ziggo monteur vond, konden ze van ploeg go niet vinden en daardoor enkel een nieuwe connector geplaatst.

 

Zojuist ook weer een flinke storing/uitval gehad.

Dit op een moment dat ik zelf nikset modem of kabels heb gedaan. Stuur de screenshots van de netwerk historie mee waarin het duidelijk zichtbaar is. Wat ook vreemd is, is dat hij hierin de datum van 01-01-1970 weergeeft 🤔

 

Bedankt voor de terugkoppeling, hoor vanzelf wel als er meer bekend is.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

01-01-1970 betekent dat het modem een volledige herstart- en aanmeldingsprocedure uitvoert.

Opvallend zijn de TRO69 start en stop meldingen, een teken dat de configuratie tussen modem en ACS verstoord was.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20505Posts
  • 1398Oplossingen
  • 8036Likes

@Cdj994 Inmiddels heb ik een terugkoppeling ontvangen van mijn collega's van de netwerkafdeling. Er is een update uitgevoerd op jouw modem. Wil je de komende 2 dagen testen hoe de verbinding werkt en je bevindingen onder dit topic delen? Indien je nog steeds problemen constateert kan ik dit gelijk doorgeven aan de collega's die hiermee bezig zijn. 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20505Posts
  • 1398Oplossingen
  • 8036Likes

@Cdj994 We zijn erg benieuwd wat jouw bevindingen zijn sinds afgelopen dinsdag.