WSParkstad
Stamgast
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Wegvallend internet

Hallo @Paul 

Helaas start ik toch weer een topic op aangezien de vorige gesloten is.
Het weg vallen is er weer, ging een tijdje goed en nu is het er weer en schijnt nog meer als eerst.
Gisteren ook weer 2x snel achter elkaar een ander IP adres en dat betekend voor mij werk aan de winkel en ja als ik dan op mijn werk zit is dat moeilijk met gevolg geen juiste data op **********

Ook hele vreemde IP in de range van 83.80.189.238 en nu weer 84.25.105.112
Het is nu niet meer leuk en ja wat het is.
Daarom toch het idee om AOP te laten verleggen en zorgen voor een verbinding die goed is.
Blijf het idee hebben dat door die kabel breuk die veroorzaak was door aannemer buiten huis met gasaansluiting te vernieuwen een probleem is en blijft en dat daar misschien iets niet goed gegaan is en dat die 2 koppelstukken een storing veroorzaken.

Daarom het is vrij gemakkelijk om daar weer te graven, 1 meter diep, de 2 koppelingen weg halen, dan een nieuwe koppeling en die kabel dan het huis in laten gaan en aansluiten op een nieuwe AOP, scheelt een koppeling minder en vers groene aansluiting in huis.
Daar waar die koppelingen zitten kan men ook direct het huis in gaan en komt men in de kelder uit en hoeft niet te gegraven worden aangezien er al gegraven is om bij die koppelingen te komen, het zit allemaal op een vierkante meter ook dom geweest toen die kabel stuk gestoken is om niet direct een gat in de muur te boren en nieuwe AOP te maken.

Ben alleen bang dat als ik die kosten maak en dat er daarna nog steeds het probleem is en zoals je weet het is een uit de hand gelopen hobby en zijn de kosten heel erg hoog, terwijl het zo gebeurd is eigenlijk, het kriebelt mij om niet zelf te graven 😉

Hoop toch eens dat dit probleem verholpen wordt en met dank aan de vorige bewoners.

Groetjes.

Moderator Steven: website verwijderd. Reclame maken is niet toegestaan

3 Reacties 3
Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 1667Posts
  • 226Oplossingen
  • 302Likes

Dag @WSParkstad! Geen enkel probleem hoor dat je een nieuw topic opent. Ik snap dat maar al te goed als je opnieuw problemen ervaart. Erg jammer dat er nu weer zoveel uitvallen zijn terwijl het eerder wel wat beter leek te gaan 😞

Zojuist heb ik je modem uitgelezen en hoewel deze goed online lijkt te staan zie ik toch wel enkele uitschieters in het signaal terug over de afgelopen week. Ik kan me dus voorstellen dat je zo nu en dan problemen ervaart met de stabiliteit van je verbinding. Of dit inderdaad veroorzaakt wordt door de situatie onder de grond met de kabel is voor mij gissen. Dat kan ik jammer genoeg niet met zekerheid zeggen.

Mijn inziens kunnen we dit probleem op twee manieren aanpakken:

Optie 1 is dat we (opnieuw) een storingsmonteur bij je aansturen om alles op locatie nog eens goed te checken en alle andere oorzaken uit te sluiten. De monteur kan de kabel dan nog eens pulsen om te checken of er inderdaad sprake is van een breuk of schade en verdere vervolgstappen dan met je bespreken.

Optie 2 is dat we een nieuwe monteur skippen, maar direct een aanvraag doen tot het verplaatsen van het AOP via https://www.hoofdaansluiting.nl/. Neem alle informatie daar goed door zodat je precies weet wat je hiervan kunt verwachten en welke kosten er van toepassing zijn. 

WSParkstad
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hallo @Erik S,

Bedankt voor de reactie, eerste optie zou idd kunnen echter hou ik van realiteit en misschien bot uit de hoek maar er zijn er al 3 geweest eerste minder goede ervaring mee maar de tweede monteur en derde zijn is toppertjes en konden het ook eigenlijk niet precies zeggen wat het is en dan lijkt het mij vreemd dat een 4 de pijn wel zou voelen, op zijn bots gezegd he en met een glimlach geschreven 😉

Het mag van mij zeker, koffie stata altijd klaar hier zo maar wil ook niemand tot last zijn maar wil wel een stabiel internet en op ene vriendelijke manier en niet scheldend of wat dan ook, het is maar techniek en niet leuk als niet goed werkt maar mag niet mijn leven lijden 😉

Gisteren ook weer een ander IP adres gekregen misschien door het uitlezen en probleem is dta ik dna hier 1 uurtje telkens weer alles anders moet instellen en ook geprobeerd met een DYNDNS maar ook dat werkt niet altijd goed aangezien sommige hardware gene optie heeft om het IP adres automatisch door te zenden, dat moet dan altijd handmatig gebeuren.

Ik heb de kosten door gelezen en weet zeker dat het binnen 2 uur geklaard is en die kosten wil ik zeker uitgeven om zo alles uit te sluiten en als het dan niet daar aan ligt en ook niet aan huis netwerk dat er iets anders speelt, bijvoorbeeld instraling van een 4/5G of andere storingsbronnen omvormers of iets anders vreemds.

Wil zelf ook uitsluiten wat ik kan uitsluiten en als bij verleging de groen binnen komt en niet met wit verlegt is hebben we dit al uit de weg en kunnen we afstrepen ondanks de kosten die ik dna heb, zie het als inverstering in een goed stabiel internet.

Gewone gebruikers zouden het nog niet eens opmerken maar met het *** URL verwijderd door moderator *** krijg je oude data of geen data en dan heb ik nog niet eens over Video vergaderen want heb zelf ook T-Mobile Thuis erbij en het nieuwe backup systeem van Ziggo/Vodafone 4G maar ja dat is alleen als Ziggo storing heeft maar wel een hele mooie oplossing waar ik heel erg blij mee ben 😉

Ik zelf ga toch voor de optie verleggen ook aan gezien de werkzaamheden vrij snel opgelost zijn, alles speelt zich af op een vierkante meter en wat ook weer voor zorgt dat er een koppeling minder in de kabel komt ondanks de kosten, dan maar minder uit eten dit jaar 😉

Had ook al via aanluitingen.nl aangevraagd en heb ook al netjes antwoord van Ziggo Netbeheerder gekregen dat er vervolg komt, maar als jullie als nog eerst een monteur langs willen laten komen mag dat ook, want krijg vaak ook nog steeds het gevoel van ik ga solliciteren bij Ziggo, die techniek is eigenlijk mijn beroep geweest maar ander richting opgegaan hahahaha.

Wat ik zelf ook nog aan zit te denken om het modem uit Bridge halen en dan via DMZ proberen dat misschien toch iets uit eigen router de storing veroorzaakt maar wat weer vreemd is wat betreft uitdelen van nieuw IP adres want het MAC adres blijft het zelfde en dta probleem heb ik met het zelfde router bij T-Mobile en Ziggo?Vodafone 4G ook niet, die blijven gewoon constant het zelfde, dat zou ik eventueel morgen mee kunnen testen roostervrij en tijd om hier alles goed te zetten en kijken of het met behulp van DMZ zich ook voordoet.

Sorry voor het lange schrijven,

Marcel.

Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 1667Posts
  • 226Oplossingen
  • 302Likes

Je hoeft je niet te verontschuldigen voor het lange schrijven, hoor 😉 Dat waardeer ik alleen maar en is lekker duidelijk!

Top dat je zelf al een aanvraag had ingediend en ook al een reactie had ontvangen. Het lijkt mij verstandig het verder via dat kanaal te laten verlopen en het op die wijze aan te vliegen. Een dergelijke aanvraag moet sowieso langs hen zo voorkomen we ook dat er miscommunicatie en/of dubbel werk ontstaat. Een eerdere monteur is niet nodig als er toch iemand langs komt om het AOP te verplaatsen, dus optie 1 uit mijn eerdere bericht strepen we door.

Als we je moeten helpen met het modem uit bridge modus halen horen we dat graag van je! Verder hoop ik dat je ons in dit topic op de hoogte kunt houden van alle ontwikkelingen. Voor nu een mooie dag gewenst, Marcel!

Uitgelicht topic