1
Vraag
2
Reageer en help mee
Augurk

Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Wegvallend internet

Beste,

 

Ik ben in het bezit van een compal connect box die met regelmaat van de klok de internetverbinding verliest.

Ik heb menig onderwerp over dit fenomeen gelezen en er komt regelmatig terug dat een modem achter een versterker niet de aanbeveling geniet.

Volgens mij is dat bij mij de situatie. ( bijgevoegde foto is niet optimaal maar dit is wat het is )

Ik heb op de connect box de wifi uitgezet omdat ik 3 deco m4 heb aangesloten voor de wifi.

Ook zie ik waarden van downstream voorbij komen waar ik niet aan voldoe. ( zie bijgevoegde schermafdruk ).

Modem inmiddels gereset, de post errors zijn nu een stuk lager maar lopen wel op.

15dBmv is te hoog ben ik achter en de post RS errors teveel.

Is het mogelijk dat dit, door het aansluitpunt aan te passen, is op te lossen?

Ik ben in blijde verwachting van een antwoord.

 

Groet,

Augurk

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Dat is een hele oude aansluiting die gratis vervangen kan worden door een Ziggo monteur, dan kan zij/hij gelijk kijken naar het te hoge signaal.

 

Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

Of is er in de meterkast nog iets te vinden wat coax betreft?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, morgen langskomen in dit topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

r0bbi3mang

Level 4
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

@Bertheeft helemaal gelijk!

Verouderd AOP en splitter, hopelijk is je probleem opgelost als dit vernieuwd wordt 🙂

Augurk
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Dit is de eerste en enige plek waar ziggo binnen komt. 

Augurk
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Dat hoop ik ook. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Augurk

Hier is werk aan de winkel! Zoals @r0bbi3mang en @Bert opmerken is de hoofdaansluiting aan een opknapbeurt toe. Ik heb de monteur voor je ingepland op maandag 5 juli tussen 8.00 en 13.00, je ontvangt een bevestiging van de afspraak per e-mail. Mocht dit tijdstip je niet passen, dan kun je de afspraak wijzigen. Laat je hier na de afspraak weten hoe het met je internetverbinding gaat?

Augurk
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Prima geregeld. Zal zorgen dat de werkplek toegankelijk is. Ik zal zeker laten weten wat mijn bevindingen zijn na aanpassing. 

Augurk
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Monteur geweest. Antiek aansluiting vervangen voor een hyper moderne. Zelfs een museum wilde de oude aansluiting niet meer hebben, dus weggegooid.

Signaal en snelheid gemeten. Beide voldoen.

Signaal sterkte is gezakt, nu 10 ipv 15dBmV. Post RS Errors aanzienlijk verbeterd. Van de, gemiddeld 300 zijn er nu nog 10 over.

Snelheid wordt ruimschoots gehaald.

Ik blijf monitoren, maar voor nu top geregeld.

 

Groet,

Augurk

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5790Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemorgen @Augurk

 

Wat fijn dat de monteur het heeft opgelost door de AOP te vervangen voor een hypermodern exemplaar. Super dat je ook direct verbetering merkt in het signaal en de snelheid.
Ik ga er dan ook vanuit dat het hiermee is opgelost, en anders zie ik je graag weer verschijnen op mijn radar.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic