Internet valt geregeld weg. Precies als het modem aangeeft dat er critical meldingen zijn T3 en T4. Ben hier al meer dan een jaar mee bezig en ze zeggen dat het aan de coax kabels ligt. Maar na het verkrijgen van de nieuwe box gebruiken we geen coax meer. Het treedt dus alleen en
altijd op bij de critical medingen. Kunnen we dit oplossen a.u.b. Wordt er een beetje moe van.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De verbinding is stabieler maar valt nog meerdere malen per dag even weg. De box geeft dan een melding "momentje". Ik weet niet of dat normaal is maar lijkt mij niet.
Uiteraard is dat niet normaal. Kun je nogmaals de actuele downstream/upstream-waarden + historie van het modem plaatsen?
De T3 timeouts op de ATDMA (t.o.v. 0 T3 timeout op OFDMA) zijn opvallend, evenals de uncorrectable CWE ('Fouten na RS') in de downstream.
Een moderator kan het beste nogmaals meekijken en komt binnenkort weer langs in dit topic.
Balen dat ondanks alle inspanningen de verbinding nog steeds instabiel is @sanderdr8 !
We zijn er aan deze kant dieper ingedoken en het volgende valt op. Dat de CM TX Upstream op het modem op regelmatige basis boven de drempelwaarden zit ( >50 dBmv). Op dat moment loopt het aantal T3's en T4's ook flink op! Het modem staat bovendien in partial service (1 OFDMA), wat vaak wijst op een probleem met het signaal.
Er is een modemsessie gestart. Om hier de mediabox Next in mee te nemen, wil je die gedurende de sessie met een internetkabel rechtstreeks aansluiten op het modem?
Voor de rest, wat is de precies de situatie met de plaatsing van het modem? Wil je daar foto's van toevoegen, denk aan lokatie, aansluitingen en ook van de randapparatuur. Dan kunnen wij daarmee verder uit de voeten! Hoor het graag van je!
Ik zal.ook de ethernetkabel aansluiten. Dat ben ik nog vergeten.
@sanderdr8 en zo zijn we weer wat dagen verder.
Heb je nog kans gezien de opstelling met een internetkabel te testen? Hoe is dat gegaan?
Sorry maar ik ben aan het verbouwen. Dus kijk weinig tv. Maar de ethernet kabel was ook voor de meting. Kunnen jullie daar verbetering zien?
Het aansluiten van de ethernetkabel zou de eerder gemelde waarden die lijken te leiden tot de verstoringen niet mogen beïnvloeden lijkt mij. Omdat deze aan de inkomende kant van het modem zitten.
Ik wil de aansluiting laten verleggen naar de meterkast. Kunnen ze dan misschien gelijk de kabel vanuit de kast naar het huis vervangen. Is dat ook weer een oorzaak minden. Weet iemand bij wie ik daarvoor moet zijn?
Hiervoor kun je een aanvraag indienen via mijnaansluiting.nl.
Hoe gaat het met de meting. Ethernet kabel al tijdje aangesloten. Nog vreemde zaken gezien?
Hi @sanderdr8 op 7 juli gebeurde er wel iets dus het klopt dat je daar iets van gemerkt hebt. Een SNR dip en TX+RX power op upstream is omhoog geschoten. Dat kan de vermelding / onderbreking op die datum wel verklaren. Er zijn hier en daar wel wat uitschieters maar binnen de drempelwaardes dus daar mag je niets van hebben ervaren. Nu lees ik dat je er over denkt je kabel te laten verleggen. Heb je deze aanvraag al gedaan? Houd je ons op de hoogte?
Daar zie ik voorlopig van af. Dat wordt een dure grap. Dus wat kunnen we nog doen om dit op te lossen?
Hi @sanderdr8! Helder verhaal, laten we een monteur inplannen die alles even komt nakijken! Dat lijkt me een logische volgende stap. Morgenavond komt er iemand langs bij je! Je krijgt een bevestiging via de mail en ik heb laten weten wat er gaande is. Als het niet uit komt, kan je de afspraak wijzigen via MijnZiggo.
Laat je weten hoe het gegaan is?
Ga ik doen. Dank.
Goedendag,
De monteur zegt dat hij niks voor mij kan doen. Ligt aan de AIVD verderop waarschijnlijk.
Dus ik denk dat het hier ophoud.
Gaan we er maar vanuit dat we met de korte onderbrekingen moeten leven.
Groet,
Lol wat heeft de AIVD hiermee te maken
@MR_CHIP schreef:
Lol wat heeft de AIVD hiermee te maken
Zal wel een spraakverwarring zijn.
wat moet het dan zijn
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.