Helaas is mijn oude probleem met Ziggo internet weer terug.
(oude probleem: https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Wegvallende-verbinding-T3-timeouts-en-Corrected-en-Uncorrected...)
Paar maanden geleden hetzelfde probleem, alles geprobeerd met settings doorgeven, resets, chat-gesprekken, support-mailtjes. Vele monteurs over de vloer die niks vinden, nieuwe kabels, nieuw modem. Doorgevraagd over problemen met CMTS maar daar wilde Ziggo destijds niets over weten, daar was geen enkel probleem mee. Destijds is het probleem miraculeus op een dag verdwenen. Maar nu weer terug en net zo lastig: elke video-conferentie call valt de video of audio weg voor de andere kant.
Ik heb nog nooit zo verlangd naar gewoon goed snel en stabiel internet, in deze tijden uiteraard erg afhankelijk hiervan voor werk.
Zie hier pingplot met elke minuut wegvallend signaal:
Iemand die deze problemen herkent?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Hi Bert, dank voor je reactie. Ik heb die hele riedel uiteraard destijds al diverse malen gedaan, maar ik snap ook wel dat het daarmee start. Leve de Connectbox met haar logging ;-). Ik zal morgen de waardes plaatsen. Vier Ziggo monteurs hebben het AOP aangelegd, bekeken en goedgekeurd, dus die foto laat ik even zitten :-). Ik heb geen versterker.
Toch zou ik graag ook en foto zien, het zou niet de eerste keer zijn dat er toch iets niet geheel volgens de werkzame praktijk is aangesloten.
Troubleshooting begint met het uitsluiten van oorzaken in de huidige situatie en dat kan ook nog een gewijzigd signaal vanuit buiten zijn of en storingssignaal vanuit buiten.
Goedemiddag @gebe,
Wat verschrikkelijk vervelend dat de problemen weer zijn teruggekeerd, terwijl alles een tijd lang goed werkzaam is geweest. Ik zie dat de laatste monteur in juni 2020 is geweest. Om de oorzaak van het probleem dat je nu ervaart te kunnen achterhalen zullen we inderdaad weer bij het begin moeten beginnen, zodat we stap voor stap mogelijke oorzaken uitsluiten. Daarom zoals @Bert ook al had gevraagd zien we graag de up- en downstreamwaardes tegemoet. Samen met de netwerkhistorie uit het modem van de afgelopen dagen en een foto van de hoofdaansluiting en hoe het modem hierop is aangesloten.
Ik ben even paar dagen weg, antwoord volgt as zaterdag. Alvast dank voor het meekijken!
Hier de modem waardes en het aansluitpunt. Vanaf aansluitpunt 2x coax: 1x naar Connectbox en 1x naar slaapkamer coax aansluiting. Vanaf Connectbox naar een POA-01B.
@Gianna Zou je een blik kunnen werpen op de gegevens? Het probleem blijft bestaan. Dank!
@gebe, dankje voor de foto's en de toelichting. Qua aansluiting lijkt het allemaal niet gek.
Ervaar je de uitval dan op ál je apparaten, ook bekabeld? Ik hoor het graag!
De docsis 3.0 download is prima;
het docsis 3.1 downloadkanaal vertoont ruis. Daar zullen die vier monteurs overheen hebben gekeken.😉
In het log zie ik geen zaken die een (tijdelijke) uitval kunnen veroorzaken.
@Jacob Ik ervaar de uitval op mijn bedrade pc. Voor de check heb ik ook een tweede bedrade pc (net nieuw) geprobeerd. Ze vertonen dit beeld allebei. Ook een laptop via wifi vertoont dit beeld. Dit merk ik door mijn dagelijks gebruik van diverse video-conferencing, wat niet werkbaar is.
En zoals gezegd: het is een kopie van mijn eerdere problemen in juni 2020, zie bv https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Technetix-ESX-02-2-way-splitter/m-p/264627#M167371
Destijds is alles nagelopen: check AOP, rechtstreeks aansluiten op AOP, nieuwe UTP kabels, nieuwe Connectbox Giga, talloze monteurs over de vloer en zelfs nieuwe ethernet kaart. Niets hielp. Destijds is het probleem op magische wijze verdwenen, plotseling. Nooit verklaard. Enige zichtbare verschil was toen plots een andere server (switch/router?) na het CMTS. Blijkbaar was er ongemerkt en ongemeld iets gewijzigd in de infrastructuur bij Ziggo.
Nu is hetzelfde probleem 'op magische wijze' volledig terug helaas...:-(
@Jacob Kan je aangeven wat de opties nu zijn? Blijkbaar vertoont het docsis 3.1 downloadkanaal ruis.
@gebe Het eerder geplaatste modemlog loopt tot 4-4-2021. Kun je vandaag of morgen de meest recente plaatsen? Misschien levert dat nieuwe aanwijzingen op.
@KBX458 Hier de logs van zojuist. ik heb vanmiddag het modem van de stroom gehad en na 5 minuten weer aangesloten.
Kan je vanmorgen een verse afbeelding plaatsen van de downstream waarop de correctables staan?
Ik heb inmiddels het issue voorgelegd aan het moderatieteam.
Bij deze. Opgelopen van 8 miljoen naar 42 miljoen in de afgelopen 14 uur.
Dank je. Temeer een bevestiging dat er iets niet goed gaat in het coaxsegment. Voor dit moment rest niet anders dan wachten op een reactie vanuit het moderatieteam.
Dank voor het seintje en je toelichting @KBX458! In dit geval lijkt het mij inderdaad verstandig om een netwerkspecialist aan te sturen. Heb je voor volgende week enkele dagen en tijdsloten waarop het schikt? De monteur meet ook altijd nog even na in huis, dus is het verstandig om thuis te zijn gedurende de afspraak.
Ik lees overigens dat er eerder ook een ander modem ter sprake is gekomen. Dat is nog niet geprobeerd, althans niet een ander type modem. Het is wellicht interessant om je huidige Giga modem uit te sluiten en dus te vervangen voor een non-wifi Ubee 1318 modem. Als je voorkeur hier eerst naar uit gaat, laat het ons weten. Dan vervang ik je huidige modem graag.
@Vin Graag wissel ik inderdaad het modem om voor een Ubee, kan je dat in gang zetten?
@gebe Absoluut! Bij deze voor je geregeld. Het Ubee modem heb je binnen uiterlijk 5 werkdagen in huis. Voor je huidige modem ontvang je vanzelf een retourdoos met instructies in de brievenbus. Bewaar het retourbewijs goed.
Wat betreft het Ubee modem. We horen graag je bevindingen! Alle ins en outs. Gooi het eruit. Als de Gigabox inderdaad de oorzaak is, moeten we daar namelijk wel wat mee en onderzoek verrichten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.